Chronic Diarrhoea in AIDS Patients in the Tropics: A Review

1992 ◽  
Vol 22 (1) ◽  
pp. 3-9 ◽  
Author(s):  
Gina A Dallabetta ◽  
Paolo G Miotti
2020 ◽  
pp. 2916-2924
Author(s):  
Vineet Ahuja ◽  
Govind K. Makharia

Causes of secondary malabsorption that are most common in the tropics include (1) progressive wasting in people infected with HIV, which is known as ‘slim disease’; (2) various infections—protozoal (e.g. Giardia lamblia, Cryptosporidium parvum), helminthic (e.g. Capillaria philippinensis, Strongyloides stercoralis), and bacterial (Mycobacterium tuberculosis); (3) immunoproliferative small intestinal disease; and (4) hypolactasia. Coeliac disease and Crohn’s disease also occur. When patients with conditions that can cause secondary malabsorption are excluded, a group remains who have chronic diarrhoea, malabsorption, and its nutritional sequelae. This primary or idiopathic malabsorption syndrome is called ‘tropical sprue’, which occurs against the background of tropical enteropathy (describing the fact that the morphology of the mucosa of normal gut is different in tropical preindustrialized countries from that in temperate-zone industrialized countries). The aetiology of tropical sprue is not known: epidemiological data suggests an infective cause, but no causal agent has been identified. Presentation is typically with loose or watery stools lasting for several weeks or months, and with symptoms and signs of nutritional deficiency. Management involves symptomatic relief from diarrhoea, and correction of fluid and electrolyte abnormalities and nutritional deficiencies. Attempts at specific curative measures—folic acid and tetracyclines—are usually given for up to 6 months.


The Lancet ◽  
1989 ◽  
Vol 333 (8631) ◽  
pp. 221 ◽  
Author(s):  
J.M. Llibre ◽  
J. Tor ◽  
J.M. Manterola ◽  
C. Carbonell ◽  
M. Foz

Parasitology ◽  
2010 ◽  
Vol 138 (3) ◽  
pp. 279-286 ◽  
Author(s):  
JORGE NÉSTOR VELÁSQUEZ ◽  
GERMÁN ASTUDILLO OSVALDO ◽  
CECILIA DI RISIO ◽  
CRISTINA ETCHART ◽  
AGUSTÍN VÍCTOR CHERTCOFF ◽  
...  

SUMMARYCystoisospora belli is a coccidian protozoan that can cause chronic diarrhoea, acalculous cholecystitis and cholangiopathy in AIDS patients. We applied molecular methods to identify Cystoisospora at species level in AIDS patients presenting with and without the presence of unizoites in lamina propria. Coprological and histological analyses were performed in stool and/or biopsy samples from 8 Cystoisospora-infected patients. DNA from the same samples was used to amplify 2 fragments of the SSU-rRNA gene and the ITS-1 region. Sequencing of the resulting amplicons identified C. belli infections in all cases, independent of the presence or absence of unizoite tissue cysts. Further work should be considered in order to find molecular targets related to strain variations in C. belli.


The Lancet ◽  
1876 ◽  
Vol 108 (2768) ◽  
pp. 389-391
Author(s):  
J. Fayrer

Pflege ◽  
2002 ◽  
Vol 15 (6) ◽  
pp. 293-299 ◽  
Author(s):  
Rebecca Spirig ◽  
Dunja Nicca ◽  
V. Werder ◽  
J. Voggensperger ◽  
Miriam Unger ◽  
...  

Die Entwicklung und Etablierung einer erweiterten und vertieften Pflegepraxis («Advanced Nursing Practice») ist ein wichtiger Schritt in Richtung einer zukunftsorientierten Pflege. An der HIV-Sprechstunde der Medizinischen Universitätspoliklinik des Kantonsspitals Basel, wo akut- und chronischkranke PatientInnen mit HIV/Aids medizinisch und pflegerisch behandelt werden, wurde deshalb ein Aktionsforschungsprojekt in Gang gesetzt mit dem Ziel, PatientInnen kompetentere Dienstleistungen anzubieten. Partizipative Aktionsforschung ist ein Prozess, mit dem gleichzeitig Wissen über ein System generiert und dieses System verändert wird. Im Mittelpunkt des Prozesses steht die kontinuierliche Analyse, Verbesserung und Evaluation der Pflege zugunsten von Patienten und Angehörigen. Eine erweiterte und vertiefte HIV/Aids-Pflegepraxis erfordert solides Grundlagenwissen über die Krankheit und über die aktuelle Behandlung. Patientenpräferenzen, Caring, Erfahrungswissen und Evidenz sind wesentliche konzeptuelle Grundpfeiler. Neben der Aneignung von neuen Kenntnissen spezialisierten sich die Pflegenden in einem von ihnen gewählten Gebiet der HIV/Aids-Pflege, z.B. im Umgang mit Medikamenten und der Bedeutung der Therapietreue, Gesundheitsförderung und Prävention oder im Umgang mit Symptomen, um Beratungen und Schulungen für PatientInnen und Angehörige anzubieten. Mit einer erweiterten und vertieften Pflegepraxis werden Pflegende befähigt, den sich abzeichnenden Veränderungen im Gesundheitswesen zukünftig proaktiv begegnen zu können.


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