Interpretations of Risk: The Use of Scientific Information in the Development of the Alcohol Warning Label Policy

1995 ◽  
Vol 30 (12) ◽  
pp. 1519-1548 ◽  
Author(s):  
Lee Ann Kaskutas
2007 ◽  
Vol 41 (3) ◽  
pp. 5
Author(s):  
Nancy Walsh
Keyword(s):  

2008 ◽  
Vol 39 (2) ◽  
pp. 62
Author(s):  
MARY ELLEN SCHNEIDER
Keyword(s):  

1979 ◽  
Vol 24 (4) ◽  
pp. 346-346
Author(s):  
JOSEF BROZEK

Phlebologie ◽  
1998 ◽  
Vol 27 (03) ◽  
pp. 77-83
Author(s):  
A. Finzen

ZusammenfassungWissenschaftliche Leistungen leben von der Originalität ihrer Urheber. Der Ver-such, sie zu quantifizieren, erscheint als Widerspruch in sich. Um so irritierender ist der Siegeszug des sogenannten Impact Factors, eines Konstrukts des amerikanischen Institute of Scientific Information (ISI), das den Anspruch stellt, über die Häufigkeit der Zitierung von – vom ISI erfaßten – Zeitschriften das Gewicht der in diesen publizierenden Wissenschaftler zu messen. Seit naturwissenschaftliche und medizinische Forschungseinrichtungen und Fakultäten dazu übergehen, den Impact Factor zur Grundlage für die Verteilung von Forschungsgeldern und zur Guillotine für wissenschaftliche Karrieren zu machen, schickt er sich an, die internationale Wissenschaftskultur zu verändern. Deshalb ist es an der Zeit, daß die Öffentlichkeit dieses Zeitgeistphänomen zur Kenntnis nimmt und sich mit seinen Folgen auseinandersetzt.


1964 ◽  
Vol 3 (02) ◽  
pp. 45-50 ◽  
Author(s):  
D. Yoder ◽  
R. Swearingen ◽  
E. Schenthal ◽  
W. Sweeney ◽  
J. Nettleton

An automated clinical record system must have the following characteristics: as far as the physician is concerned it must operate in natural language on standard sized paper; it must be able to accept information from the physician at a time when he is oriented to clinical terminology and a clinical mode of thinking; it must have an output which is clinically useful for the care and management of a patient; each item of information must be addressable so that it may act as an index for scientific information retrieval; it must be capable of accepting quantative and natural language information.Clinical information constitutes a mathematical set, only a few members of which are applicable to any particular clinical situation, and to which new members are constantly being added. The members of this set are seldom mutually exclusive. An acceptable system which is capable of processing this type of information has been designed utilizing the concepts of self-encoding forms and variable-field, variable-length records. Applications of these principles will expedite hospital automation, the establishment of drug evaluation information systems, and of regional and nationwide medical record systems.


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