scholarly journals IMPROVEMENT OF RECEIVER OPERATING CHARACTERISTICS USING FAST COMPUTED SPECTRAL CORRELATION FUNCTION

Author(s):  
K. El-barbary ◽  
E. Azzouz ◽  
A. Al-Makhlouf
Diagnostica ◽  
2019 ◽  
Vol 65 (3) ◽  
pp. 179-190 ◽  
Author(s):  
Vincent Mustapha ◽  
Renate Rau

Zusammenfassung. Cut-Off-Werte ermöglichen eine ökonomische, binäre Beurteilung von Summenscores. Für Beanspruchungsfragebögen, die personenbezogene Merkmale erfragen, sind Cut-Off-Werte häufig vorhanden und in der klinischen Diagnostik unerlässlich. Für die Bewertung von Arbeitsmerkmalen sind Cut-Off-Werte ebenfalls wünschenswert. Bislang fehlen sie jedoch für die Beurteilung von Arbeitsmerkmalen wie Arbeitsintensität und Tätigkeitsspielraum. Zwischen 2006 und 2016 wurden daher in verschiedenen Branchen 801 objektive Arbeitsplatzanalysen durchgeführt, welche eine Unterteilung in gut und schlecht gestalteten Tätigkeitsspielraum sowie gut und schlecht gestaltete Arbeitsintensität nach DIN EN ISO 6385 (2016) ermöglichen. Anhand dieser Unterteilung wurden mit der Receiver-Operating-Characteristics-Analyse Cut-Off-Werte für den subjektiv-bedingungsbezogen Fragebogen zum Erleben von Arbeitsintensität und Tätigkeitsspielraum (FIT; Richter et al., 2000 ) ermittelt. Für den Tätigkeitsspielraum weisen Summenscores ≤ 22 und für die Arbeitsintensität Summenscores ≥ 15 auf eine schlechte Gestaltung des jeweiligen Arbeitsmerkmals hin. Anhand einer weiteren Stichprobe von 1 076 Arbeitenden konnte gezeigt werden, dass Arbeitende mit schlecht gestaltetem Tätigkeitspielraum vital erschöpfter sowie weniger engagiert sind und Arbeitende mit schlecht gestalteter Arbeitsintensität eine höhere Erholungsunfähigkeit sowie vitale Erschöpfung aufweisen.


Diagnostics ◽  
2021 ◽  
Vol 11 (6) ◽  
pp. 1128
Author(s):  
Jeanne Hersant ◽  
Pierre Ramondou ◽  
Francine Thouveny ◽  
Mickael Daligault ◽  
Mathieu Feuilloy ◽  
...  

The level of pulse amplitude (PA) change in arterial digital pulse plethysmography (A-PPG) that should be used to diagnose thoracic outlet syndrome (TOS) is debated. We hypothesized that a modification of the Roos test (by moving the arms forward, mimicking a prayer position (“Pra”)) releasing an eventual compression that occurs in the surrender/candlestick position (“Ca”) would facilitate interpretation of A-PPG results. In 52 subjects, we determined the optimal PA change from rest to predict compression at imaging (ultrasonography +/− angiography) with receiver operating characteristics (ROC). “Pra”-PA was set as 100%, and PA was expressed in normalized amplitude (NA) units. Imaging found arterial compression in 23 upper limbs. The area under ROC was 0.765 ± 0.065 (p < 0.0001), resulting in a 91.4% sensitivity and a 60.9% specificity for an increase of fewer than 3 NA from rest during “Ca”, while results were 17.4% and 98.8%, respectively, for the 75% PA decrease previously proposed in the literature. A-PPG during a “Ca+Pra” test provides demonstrable proof of inflow impairment and increases the sensitivity of A-PPG for the detection of arterial compression as determined by imaging. The absence of an increase in PA during the “Ca” phase of the “Ca+Pra” maneuver should be considered indicative of arterial inflow impairment.


2011 ◽  
Vol 29 (1) ◽  
pp. 46-53 ◽  
Author(s):  
Carmem Cristina Beck ◽  
Adair da Silva Lopes ◽  
Francisco José G. Pitanga

OBJETIVO: Identificar o poder preditivo dos indicadores antropométricos de sobrepeso e obesidade para alterações lipídicas em adolescentes. MÉTODOS: Estudo transversal envolvendo 660 adolescentes de 14 a 19 anos (317 rapazes; 343 moças). Foram considerados os seguintes indicadores antropométricos: índice de massa corpórea (IMC), circunferência da cintura, razão cintura/estatura e índice de conicidade. As alterações lipídicas foram caracterizadas pelo colesterol total (CT) superior a 170mg/dL e lipoproteínas de alta densidade (HDL-C) inferiores a 45mg/dL. Para identificar os preditores das alterações lipídicas, adotou-se a análise das curvas Receiver Operating Characteristics (ROC). Foram calculados os pontos de corte com suas respectivas sensibilidades e especificidades e, posteriormente, as razões de prevalência entre os indicadores antropométricos e os desfechos investigados. RESULTADOS: As áreas sob as curvas ROC (intervalo de confiança de 95%) para CT elevado nos rapazes e respectivos pontos de corte foram: IMC de 0,74 (0,65-0,83) e 21,7kg/m²; circunferência de cintura de 0,73 (0,65-0,82) e 74cm; razão cintura/estatura de 0,72 (0,63-0,81) e 0,4; índice de conicidade de 0,60 (0,50-0,69) e 1,1. Para a predição dos baixos níveis de HDL-C, as áreas da curva ROC e os pontos de corte foram: IMC dos rapazes de 0,58 (0,52-0,64) e 20,7kg/m²; para as moças de 0,61 (0,53-0,69) e 20,8kg/m²; circunferência de cintura, rapazes com 0,57 (0,50-0,63) e 73,3cm, moças com 0,63 (0,55-0,72) e 71,5cm; razão cintura/estatura (C/Est), rapazes de 0,58 (0,52-0,65) e C/Est de 0,4, moças de 0,62 (0,54-0,70) e C/Est de 0,4; índice de conicidade, moças de 0,60 (0,51-0,68) e 1,1. CONCLUSÕES: Os indicadores antropométricos foram bons preditores de CT elevado nos rapazes e razoáveis para os baixos níveis de HDL-C para rapazes e moças.


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