Spontaneous colonic perforation of a cavernous hemangioma during colonoscopy

Author(s):  
María Florencia Álvarez ◽  
Domingo Cesar Balderramo ◽  
Florencia Defanti ◽  
Mariano Antonio Higa
Swiss Surgery ◽  
2003 ◽  
Vol 9 (6) ◽  
pp. 307-310 ◽  
Author(s):  
Gianom ◽  
Hollinger ◽  
Wirth

Die laparoskopische Kolonchirurgie benötigt oft als unterstützende Massnahme eine präoperative Markierung der Läsion, da dem Chirurgen die intraoperative orientierende Palpation fehlt. Die endoskopische Markierung mit Tusche ist aufgrund der Einfachheit und der langanhaltenden Markierung die Methode der Wahl. Nur wenige Komplikationen sind bei dieser Technik beschrieben. In unserem Fall traten im Anschluss an die Markierung einer idiopathischen ulzerösen Kolonveränderung progrediente Bauchschmerzen auf. Bei der Operation fand sich eine retroperitoneale gedeckte Perforation. Die entzündlichen Veränderungen waren derart, dass ein laparoskopisches Vorgehen unmöglich war und eine offene Hemikolektomie rechts notwendig war. Bei Fieber, Abdominalschmerzen und Zeichen der lokalen Peritonitis im Anschluss an eine endoskopische Tuschmarkierung muss an eine unerwünschte Reaktion auf die Tusche gedacht werden.


1998 ◽  
Vol 38 (2) ◽  
pp. 217
Author(s):  
Jong Myeong Lee ◽  
So Hyun Lee ◽  
Chang Kyu Yang ◽  
Jong Kun Kim ◽  
Hyung Lyul Kim ◽  
...  

2008 ◽  
Vol 59 (3) ◽  
pp. 209 ◽  
Author(s):  
Kyung Hee Choi ◽  
Yun Woo Chang ◽  
Seung Boo Yang

1969 ◽  
Vol 31 (4) ◽  
pp. 375-385
Author(s):  
Hiroshi KUWAHARA ◽  
Haruyo KIMURA ◽  
Hiroshi SAKANASHI
Keyword(s):  

2019 ◽  
Vol 1 ◽  
pp. 117-120
Author(s):  
Shamrendra Narayan ◽  
Kuldeep Kumar ◽  
Neha Singh ◽  
Ragini Singh

Spinal epidural hemangioma, mostly cavernous, is a rare lesion with many radiological mimics that has diagnostic difficulty. They can extend from one to multiple vertebral levels and may or may not be associated with vertebral hemangiomas. We are reporting a case of young adult presenting with features of compressive myelopathy. Plain and contrast-enhanced magnetic resonance imaging showed a large spinal epidural lesion extending from C7 to D10 vertebral levels with extension into adjacent neural foramina and paravertebral spaces. There were also signal changes in bodies and posterior elements of dorsal vertebrae. A provisional diagnosis of lymphoma was made. The patient was operated for decompression and histopathological diagnosis of cavernous hemangioma was made. As in our case, a review of literature shows that epidural cavernous hemangioma of spine may extend to multiple vertebral levels and difficult to diagnose on pre-operative imaging. However, such a long segment epidural cavernous hemangioma has not been reported in literature. Furthermore, we should be aware of these rare lesions to include it in our differential diagnosis the spinal epidural lesions for early diagnosis and management.


2015 ◽  
Vol 36 (1) ◽  
pp. 112
Author(s):  
Jun-jie ZHAO ◽  
Bo YANG ◽  
Zhen-sheng ZHANG ◽  
Yang WANG ◽  
Ying-hao SUN ◽  
...  

2020 ◽  
Vol 2 (12) ◽  
pp. 2911-2916
Author(s):  
Marco Di Serafino ◽  
Francesca Iacobellis ◽  
Paolo Pizzicato ◽  
Gaspare Oliva ◽  
Luigi Barbuto ◽  
...  

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