Step towards a hepatotoxicity warning system: Assessment of drug-induced liver injury risk by applying conformal predictions and chemical substructure alerts

2015 ◽  
Vol 238 (2) ◽  
pp. S168
Author(s):  
T. Noeske ◽  
E. Ahlberg
2020 ◽  
Vol 33 (7) ◽  
pp. 1551-1560 ◽  
Author(s):  
Markus Walles ◽  
Alan P. Brown ◽  
Alfred Zimmerlin ◽  
Peter End

2020 ◽  
Vol 94 (9) ◽  
pp. 3185-3200
Author(s):  
Leah M. Norona ◽  
Aaron Fullerton ◽  
Chris Lawson ◽  
Leslie Leung ◽  
Jochen Brumm ◽  
...  

2016 ◽  
Vol 37 (3) ◽  
pp. 382-390 ◽  
Author(s):  
Takafumi Tomida ◽  
Hayao Okamura ◽  
Tsuyoshi Yokoi ◽  
Yoshihiro Konno

2019 ◽  
Vol 39 (03) ◽  
pp. 381-394 ◽  
Author(s):  
Fernando Bessone ◽  
Mercedes Robles-Diaz ◽  
Nelia Hernandez ◽  
Inmaculada Medina-Caliz ◽  
M. Isabel Lucena ◽  
...  

AbstractDrug-induced liver injury (DILI) is the leading cause of acute liver failure (ALF) in developed countries. The extremely variable phenotype of DILI, both in presentation and in severity, is one of the distinctive characteristics of the disease and one of the major challenges that hepatologists face when assessing hepatotoxicity cases. A new Hy's law that more accurately predicts the risk of ALF related to DILI has been proposed and validated. Other prognostic scoring algorithms for the early identification of DILI patients who may go on to develop ALF have been developed as it is of most clinical relevance to stratify patients for closer monitoring. Recent data indicate that acute DILI often presents a more prolonged resolution or evolves into chronicity at a higher frequency than other forms of acute liver injury. Risk factors for chronicity, specific phenotypes, and histological features are discussed in this study. Biomarkers to predict DILI outcome are in need.


Praxis ◽  
2010 ◽  
Vol 99 (21) ◽  
pp. 1259-1265 ◽  
Author(s):  
Bruggisser ◽  
Terraciano ◽  
Rätz Bravo ◽  
Haschke

Ein 71-jähriger Patient stellt sich mit Epistaxis und ikterischen Skleren auf der Notfallstation vor. Der Patient steht unter einer Therapie mit Phenprocoumon, Atorvastatin und Perindopril. Anamnestisch besteht ein langjähriger Alkoholabusus. Laborchemisch werden massiv erhöhte Leberwerte (ALAT, Bilirubin) gesehen. Der INR ist unter oraler Antikoagulation und bei akuter Leberinsuffizienz >12. Die weiterführenden Abklärungen schliessen eine Virushepatitis und eine Autoimmunhepatitis aus. Nachdem eine Leberbiopsie durchgeführt werden kann, wird eine medikamentös-toxische Hepatitis, ausgelöst durch die Komedikation von Atorvastatin, Phenprocoumon und Perindopril bei durch Alkohol bereits vorgeschädigter Leber diagnostiziert. Epidemiologie, Pathophysiologie und Klink der medikamentös induzierten Leberschäden (drug induced liver injury, DILI), speziell von Coumarinen, Statinen und ACE-Hemmern werden im Anschluss an den Fallbericht diskutiert.


Hepatology ◽  
2004 ◽  
Vol 40 (4) ◽  
pp. 773-773 ◽  
Author(s):  
Jay H. Hoofnagle

2011 ◽  
Vol 49 (08) ◽  
Author(s):  
C Agne ◽  
K Rifai ◽  
HH Kreipe ◽  
MP Manns ◽  
F Puls

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