Preparation for Frontline End-of-Life Care: Exploring the Perspectives of Paramedics and Emergency Medical Technicians

2014 ◽  
Vol 17 (3) ◽  
pp. 338-341 ◽  
Author(s):  
Deborah P. Waldrop ◽  
Brian Clemency ◽  
Eugene Maguin ◽  
Heather Lindstrom
Author(s):  
Takahiro Onuki ◽  
Shinji Nakahara ◽  
Takashi Fujita ◽  
Yasufumi Miyake ◽  
Tetsuya Sakamoto

2019 ◽  
Vol 58 (2) ◽  
pp. 355-359
Author(s):  
Brian M. Clemency ◽  
Kathleen T. Grimm ◽  
Sandra L. Lauer ◽  
Jenna C. Lynch ◽  
Benjamin L. Pastwik ◽  
...  

2019 ◽  
Vol 3 (Supplement_1) ◽  
pp. S499-S499
Author(s):  
Deborah P Waldrop ◽  
Jacqueline M McGinley ◽  
Brian M Clemency

Abstract Emergency medical services (EMS) providers respond more frequently to calls for older adults with serious illness than for people in other age groups. Recent legislation that makes it possible to document healthcare decisions has facilitated an era of choice in end-of-life care. EMS teams make time-sensitive decisions about care, resuscitation and hospital transport that influence how and where a seriously ill older adult will die and how his/her family will experience the death. Yet, EMS providers’ perspectives on urgent decision-making and how they work with families are unknown. The purpose of this study was to explore the decision-making process that occurs how EMS teams respond when someone is dying from a serious illness (vs. an injury). In-depth in-person interviews were conducted with 50 EMS providers (24 emergency medical technicians [EMTs] and 26 Paramedics) from four ambulance services. Participants’ ages ranged from 21-57 (M=37.9) and 70% were male. Qualitative data was coded using Atlas.ti software. Three themes illuminated participants’ experiences with end-of-life calls: (1) How legally binding documents (e.g. Do Not Resuscitate [DNR] orders, Medical Orders for Life Sustaining Treatment [MOLST]) inform care; (2) Decision-making about foregoing or halting resuscitation (e.g. no hospitalization, death at home); and (3) Family care, support and education. The results suggest that EMS providers have critically important roles in upholding the wishes of seriously ill older adults and helping caregiving families through the end-of-life transition. Implications: Discussions about the meaning of legally binding documents (e.g. DNR, MOLST) and EMS calls are important in advance care planning.


2012 ◽  
Vol 23 (2) ◽  
pp. 39-50
Author(s):  
Asako Matsushima ◽  
Naoko Ogawa ◽  
Hiroshi Ogura ◽  
Takeshi Shimazu ◽  
Motomu Shimoda ◽  
...  

2014 ◽  
Vol 23 (4) ◽  
pp. 173-186 ◽  
Author(s):  
Deborah Hinson ◽  
Aaron J. Goldsmith ◽  
Joseph Murray

This article addresses the unique roles of social work and speech-language pathologists (SLPs) in end-of-life and hospice care settings. The four levels of hospice care are explained. Suggested social work and SLP interventions for end-of-life nutrition and approaches to patient communication are offered. Case studies are used to illustrate the specialized roles that social work and SLP have in end-of-life care settings.


Pflege ◽  
2011 ◽  
Vol 24 (3) ◽  
pp. 171-182
Author(s):  
Mandy Lohe ◽  
Manja Zimmermann ◽  
Christiane Luderer ◽  
Katharina Sadowski

Als Einrichtungen des Gesundheitswesens sind stationäre Hospize in Deutschland zur Qualitätssicherung und internen Qualitätsentwicklung verpflichtet. Die Bedeutung der Patientenzufriedenheit als einer der indirekten Indikatoren zur Beurteilung der Pflege- und Betreuungsqualität ist mittlerweile unumstritten. Eine subjektive Bewertung des Hospizes durch den Gast selbst birgt sowohl praktische als auch ethische Probleme. Eine Befragung der Angehörigen empfiehlt sich. Der vorliegende Artikel beschreibt die Entwicklung eines Instruments zur Evaluation stationärer Hospize aus der Sicht hinterbliebener Angehöriger. Mit dessen Hilfe soll die Frage, wie Angehörige die Begleitung und Pflege beurteilen, die ihnen sowie ihrem verstorbenen Familienmitglied durch das Hospiz zuteil wurde, beantwortet werden. Die Konstruktion der Fragen erfolgte auf Basis bestehender Konzepte zum Assessment der end-of-life care und einer Analyse aller identifizierten Instrumente zur Evaluation stationärer Hospize aus der Perspektive hinterbliebener Angehöriger. Die Fragebogenentwicklung umfasste neben der umfassenden Literaturrecherche die Bildung eines Itempools, die Itemauswahl, die kritische Diskussion der Fragen im Expertenkreis sowie einen standardisierten und kognitiven Pretest. Entstanden ist ein fünfdimensionaler Fragebogen, der physische, psychologische, soziale, spirituelle und versorgungsorganisatorische Aspekte der end-of-life care integriert. Das Instrument umfasst 53 Items in Form überwiegend geschlossener Fragen.


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