Faculty Opinions recommendation of Serotyping of Toxoplasma gondii infections in humans using synthetic peptides.

Author(s):  
L David Sibley
Acta Tropica ◽  
2019 ◽  
Vol 196 ◽  
pp. 1-6 ◽  
Author(s):  
Heber Leão Silva Barros ◽  
Silas Silva Santana ◽  
Ana Cláudia Arantes Marquez Pajuaba ◽  
Patrício da Silva Cardoso Barros ◽  
Fernando dos Reis de Carvalho ◽  
...  

2012 ◽  
Vol 154 (6) ◽  
pp. 251-255 ◽  
Author(s):  
F. C. Frey ◽  
E. A. Berger-Schoch ◽  
C. D. Herrmann ◽  
G. Schares ◽  
N. Müller ◽  
...  
Keyword(s):  

2019 ◽  
Vol 12 (4) ◽  
pp. 485-494
Author(s):  
Joaquim C. Rossini ◽  
Carolina S. Lopes ◽  
Fernanda P. Dirscherl ◽  
Deise A. O. Silva ◽  
José R. Mineo

2014 ◽  
Vol 14 (02) ◽  
pp. 101-106
Author(s):  
C. Feiterna-Sperling
Keyword(s):  

ZusammenfassungBei einer primären Toxoplasmose in der Schwangerschaft besteht für den Fetus das Risiko einer konnatalen Infektion durch diaplazentare Transmission von Toxoplasma gondii. Das Risiko einer fetalen Infektion nimmt dabei mit der Schwangerschaftsdauer zu, während die Schwere der Symptomatik mit zunehmendem Gestationsalter abnimmt. Bei den meisten infizierten Neugeborenen finden sich klinisch inapparente Infektionen, aber auch postnatal unauffällige Kinder sind einem Risiko von späteren Folgeschäden ausgesetzt. Neben neurologischen Entwicklungsstörungen ist vor allem das Risiko einer Retinochoroiditis von Bedeutung, die sich auch erst im späteren Leben manifestieren kann. Eine frühzeitige Erkennung einer Primärinfektion in der Schwangerschaft ist Voraussetzung, um durch eine frühzeitige anti-parasitäre Therapie, das Risiko einer fetalen Schädigung zu reduzieren. Durch eine post-natale Therapie kann vermutlich zusätzlich das Risiko der Langzeitkomplikationen gesenkt werden. Neugeborene mit Verdacht auf eine konnatale Toxoplasmose müssen sorgfältig hinsichtlich einer konnatalen Infektion untersucht werden und Säuglinge mit einer gesicherten Infektion benötigen langfristige Nachuntersuchungen hinsichtlich möglicher Spätschäden, insbesondere der Manifestation einer Retinochoroiditis.


1990 ◽  
Vol 64 (02) ◽  
pp. 326-332 ◽  
Author(s):  
J P Girma ◽  
Y Takahashi ◽  
A Yoshioka ◽  
J Diaz ◽  
D Meyer

SummaryWe have evidence that ristocetin and botrocetin mediate binding of von Willebrand Factor (vWF) to platelet glycoprotein lb (GPIb) through two distinct domains on the vWF molecule. This was established by using monoclonal antibodies (MAbs) to vWF and synthetic peptides derived from the sequence of vWF. MAb 322 and MAb NMC/vW 4 both recognize native vWF as well as fragments containing the GPIb-binding domain of vWF, obtained with the following enzymes: trypsin (116 kDa), V-8 pro tease (Spill, 320 kDa) and V-8 protease plus subtilisin (33-28 kDa). Nevertheless, the lack of reciprocal displacement between the two MAbs in experiments of competitive inhibition for binding to vWF demonstrate that their respective epitopes are separate. Both MAbs inhibit 125I-vWF binding to platelet membrane GPIb and vWF-dependent platelet agglutination induced by ristocetin. However, only MAb NMC/vW4 inhibits these functions in the presence of botrocetin and when ristocetin-induced platelet agglutination is inhibited by MAb 322, botrocetin is still able to restore the agglutination. The involvement of two distinct domains of vWF for binding to GPIb in the presence of ristocetin or botrocetin was confirmed in experiments of binding of 125I-vWF to platelets using as competitor synthetic peptides corresponding to the GPIb binding domain of vWF (Cys 474 to Pro 488 and Ser 692 to Pro 708). At a final concentration of 2.5 mM both peptides inhibit more than 90% of the binding of vWF to ristocetin-treated platelets but are unable to modify this binding in the presence of botrocetin. In conclusion our data suggest that botrocetin and ristocetin involve distinct sites on vWF for binding to GPIb.


1990 ◽  
Vol 28 (2) ◽  
pp. 71 ◽  
Author(s):  
W Y Choi ◽  
H W Nam ◽  
J H Youn ◽  
D J Kim ◽  
W K Kim ◽  
...  
Keyword(s):  

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