Treatment of unstable metacarpal fractures using transverse Kirschner-wire fixation technique

2020 ◽  
Vol 55 (4) ◽  
pp. 205
Author(s):  
OsamaM Essawy ◽  
MohamedS Sultan
1993 ◽  
Vol 18 (2) ◽  
pp. 192-194 ◽  
Author(s):  
K. S. EYRES ◽  
N. KREIBICH ◽  
T. R. ALLEN

Surgery is often required to ensure adequate reduction and fixation of multiple fractures of the metacarpals. In order to stabilize metacarpal fractures with transverse Kirschner wire fixation, the authors have used a simple modification of the Charnley compression clamp designed for toe fusion.


Author(s):  
Dr. Sunil Kumar Kirar ◽  
◽  
Dr. Sanjay Upadhyay ◽  
Dr. Sanat Singh ◽  
Dr. Atul Varshney ◽  
...  

Introduction: The majority of fractures of the metacarpal bones occur at a young age.Most of thetimes these metacarpal fractures can be treated conservatively in a POP slab(cock up slab)producing good functional results.Surgery was indicated in patients with palmar dislocation of >30°and shortening of >5 mm.Our study aimed to evaluate the clinical results of all metacarpal fracturestreated surgically by intramedullary Kirschner-wire fixation presented in our hospital.Materials andMethods: It was a retrospective study in which we included 50 patients with metacarpalfractures(both open andclosed) that came in our hospital, treated surgically by closed reduction andwere fixed with two intramedullary k-wires. Result: K-wires were removed after 4 weekspostoperatively,under local anaesthesia in the OPD. Metacarpal joint functions (flexion, extension,rotation) were clinically followed up in all patients, on the median periodof6 months (3 months to 9months). In our study, we found in all patients,flexion and extension were normal on bothsides.Conclusion: Closed reduction and intramedullary k-wire fixation of metacarpal bone fracturesproduce good functional results in the longterm. We found a very low rate of complication and thusrecommendthis surgical method for the stabilization of all these types of fractures.


2015 ◽  
Vol 53 (2) ◽  
pp. 135-138
Author(s):  
Yunus Timurtaş ◽  
Alper Çıraklı ◽  
Murat Erdoğan ◽  
Sina Coşkun ◽  
Ahmet Pişkin ◽  
...  

Swiss Surgery ◽  
2003 ◽  
Vol 9 (2) ◽  
pp. 69-75 ◽  
Author(s):  
Labler ◽  
Bonaccio ◽  
Oehy

Die von Foucher et al. beschriebene intramedulläre Kirschner-Drahtosteosynthese distaler Metakarpalfrakturen verbindet die bekannten Vorteile der intramedullären Implantate mit geringem iatrogenem Weichteiltrauma. Bei 38 erfassten Patienten mit einer Frakturdislokation von über 20 Grad und/oder Rotationsfehler haben wir diese minimal invasive Osteosynthesetechnik angewandt. Zur Anwendung kamen zwei vorgebogene Kirschnerdrähte, die nach Aufpfriemen der Kortikalis von der Basis des jeweiligen Mittelhandknochens her und nach Frakturreposition orthograd intramedullär vorgeschoben wurden. Das hockeyschlägerförmig gebogene distale Ende des Drahtes ermöglichte eine zusätzliche Einrichtung des verschobenen distalen Bruchstückes. Intraoperative Komplikationen traten nicht auf. Eine Gipsruhigstellung erfolgte nur für eine Woche. Die elastische Verklemmung der Drähte im Sinne einer inneren Drahtfederschienung erlaubt eine übungsstabile Nachbehandlung. Ab der dritten postoperativen Woche wurde die Hand für zunehmende Belastung freigegeben. Von 38 erfassten Patienten konnten 36 Patienten nachkontrolliert werden. Nach sechs Wochen waren alle Frakturen bis auf eine in guter Stellung konsolidiert. Die Metallentfernung erfolgte ambulant in Lokalanästhesie nach sechs bis acht Wochen. Zu diesem Zeitpunkt erreichten 34 Patienten eine freie Beweglichkeit der Finger. Ausser einer Redislokation und einer distalen Drahtperforation fanden wir keine Komplikationen.


1992 ◽  
Vol 1992 (Supplement57) ◽  
pp. 84-90 ◽  
Author(s):  
Shigeki Nishihira ◽  
Hiroyuki Yamauchi ◽  
Zensei Matsuzaki ◽  
Masataka Edo ◽  
Masakazu Masaki

1992 ◽  
Vol 17 (5) ◽  
pp. 952-956 ◽  
Author(s):  
C.B. Ijsselstein ◽  
D.B. van Egmond ◽  
S.E.R. Hovius ◽  
J.C. van der Meulen

Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document