uveitis masquerade syndrome
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Author(s):  
Yung-Ray Hsu ◽  
Ling-Uei Wang ◽  
Fang-Ting Chen ◽  
Jia-Kang Wang ◽  
Tzu-Lun Huang ◽  
...  


2020 ◽  
Vol 237 (05) ◽  
pp. 614-620
Author(s):  
Eva Biewald ◽  
Philipp Rating ◽  
Nikolaos E. Bechrakis ◽  
Albrecht Peter Lommatzsch

ZusammenfassungAls Uveitis-Masquerade-Syndrom (UMS) werden eine Reihe von malignen oder benignen Erkrankungen bezeichnet, die entzündliche Zustände nachahmen, ohne dabei zur Gruppe der Uveitiden zu gehören. Die korrekte Diagnosestellung lässt sich oftmals trotz ausführlicher ophthalmologischer und allgemeiner Anamnese mit Ausschöpfung aller bildgebenden Modalitäten, klinischen Untersuchungsverfahren und interdisziplinärer Zusammenarbeit nur schwer erarbeiten. Bei rezidivierenden Entzündungen sollte zwingend an ein UMS gedacht werden, da jede Verzögerung des Nachweises der zugrunde liegenden Erkrankung und des Einleitens einer adäquaten Therapie mit dem Risiko einer systemischen Ausbreitung und konsekutiven Verschlechterung der Prognose einhergehen kann. Oftmals bleibt daher im Verlauf nach Ausschöpfung aller konservativen Möglichkeiten nur die Diagnosesicherung über eine intraokulare Biopsie. Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich schwerpunktmäßig mit den Leitsymptomen, Differenzialdiagnosen und Krankheitsbildern des UMS.





2016 ◽  
Vol 92 (4) ◽  
pp. 286-290 ◽  
Author(s):  
Silvia Monsalvo ◽  
Cristina Serrano ◽  
Elena Prieto ◽  
Guillermo Fernández-Sanz ◽  
Maria-Camino Puente ◽  
...  


2014 ◽  
Vol 190 (7) ◽  
pp. e24-e25
Author(s):  
Aik Hau Tan ◽  
Soon Phaik Chee


2013 ◽  
Vol 70 (12) ◽  
pp. 1151-1154 ◽  
Author(s):  
Svetlana Jovanovic ◽  
Zorica Jovanovic ◽  
Jelena Paovic ◽  
Vesna Ceperkovic-Stankovic ◽  
Snezana Pesic ◽  
...  

Introduction. Sometimes it is not easy to clinically recognize subtle differences between intraocular lymphoma and noninfectious uveitis. The most common lymphoma subtype involving the eye is B-cell lymphoma. Case report. We presented two patients aged 59 and 58 years with infiltration of the subretinal space with a large B-cell non-Hodgkin intraocular lymphoma. The patients originally had clinically masked syndrome in the form of intermediate uveitis. As it was a corticosteroid-resistant uveitis, we focused on the possible diagnosis of neoplastic causes of this syndrome. During hospitalization, the neurological symptoms emerged and multiple subretinal changes accompanied by yellowish white patches of retinal pigment epithelium with signs of vitritis, which made us suspect the intraocular lymphoma. Endocranial magnetic resonance imaging established tumorous infiltration in the region of the left hemisphere of the cerebellum. The histopathological finding confirmed the diagnosis of large B-cell non-Hodgkin lymphoma of risk moderate degree, immunoblast - centroblast cytological type. The other patient had clinical chronic uveitis accompanied by yellowish shaped white echographic changes of the retina and localized changes in the level of the subretina. The diagnosis of lymphoma was made by brain biopsy. Conclusion. Uveitis masquerade syndrome should be considered in all patients over 40 years with idiopathic steroid-resistant uveitis. Treatment begun on time can affect the course and improve the prognosis of uveitis masquerade syndrome (UMS) and systemic disease.



2005 ◽  
Vol 243 (9) ◽  
pp. 847-852 ◽  
Author(s):  
Sarah E. Coupland ◽  
Alexandra Perez-Canto ◽  
Michael Hummel ◽  
Harald Stein ◽  
Heinrich Heimann




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