Quasispecies analysis of novel HIV-1 recombinants of subtypes A and G reveals no similarity to the mosaic structure of CRF02_AG

2007 ◽  
Vol 79 (9) ◽  
pp. 1270-1285 ◽  
Author(s):  
Rebecca L.R. Powell ◽  
Frank A.J. Konings ◽  
Aubin Nanfack ◽  
Sherri Burda ◽  
Mateusz M. Urbanski ◽  
...  
Keyword(s):  
1999 ◽  
Vol 73 (10) ◽  
pp. 8720-8731 ◽  
Author(s):  
A. Morris ◽  
M. Marsden ◽  
K. Halcrow ◽  
E. S. Hughes ◽  
R. P. Brettle ◽  
...  

ABSTRACT In addition to immunodeficiency, human immunodeficiency virus type 1 (HIV-1) can cause cognitive impairment and dementia through direct infection of the brain. To investigate the adaptive process and timing of HIV-1 entry into the central nervous system, we carried out an extensive genetic characterization of variants amplified from different regions of the brain and determined their relatedness to those in lymphoid tissue. HIV-1 genomes infecting different regions of the brain of one study subject with HIV encephalitis (HIVE) had a mosaic structure, being assembled from different combinations of evolutionarily distinct lineages in p17 gag ,pol, individual hypervariable regions of gp120 (V1/V2, V3, V4, and V5), and gp41/nef. Similar discordant phylogenetic relationships were observed between p17 gag and V3 sequences of brain and lymphoid tissue from three other individuals with HIVE. The observation that different parts of the genome of HIV infecting a particular tissue can have different evolutionary histories necessarily limits the conclusions that can be drawn from previous studies of the compartmentalization of distinct HIV populations in different tissues, as these have been generally restricted to sequence comparisons of single subgenomic regions. The complexity of viral populations in the brain produced by recombination could provide a powerful adaptive mechanism for the spread of virus with new phenotypes, such as antiviral resistance or escape from cytotoxic T-cell recognition into existing tissue-adapted virus populations.


Author(s):  
James K. Koehler ◽  
Steven G. Reed ◽  
Joao S. Silva

As part of a larger study involving the co-infection of human monocyte cultures with HIV and protozoan parasites, electron microscopic observations were made on the course of HIV replication and infection in these cells. Although several ultrastructural studies of the cytopathology associated with HIV infection have appeared, few studies have shown the details of virus production in “normal,” human monocytes/macrophages, one of the natural targets of the virus, and suspected of being a locus of quiescent virus during its long latent period. In this report, we detail some of the interactions of developing virons with the membranes and organelles of the monocyte host.Peripheral blood monocytes were prepared from buffy coats (Portland Red Cross) by Percoll gradient centrifugation, followed by adherence to cover slips. 90-95% pure monocytes were cultured in RPMI with 5% non-activated human AB serum for four days and infected with 100 TCID50/ml of HIV-1 for four hours, washed and incubated in fresh medium for 14 days.


1997 ◽  
Vol 23 (3) ◽  
pp. 83-92 ◽  
Author(s):  
D. Seilhean ◽  
A. Dzia-Lepfoundzou ◽  
V. Sazdovitch ◽  
B. Cannella ◽  
C. S. Raine ◽  
...  

2000 ◽  
Vol 14 (2) ◽  
pp. 50-55
Author(s):  
FORTHEPEDIATRICPULMONARYANDCA ◽  
H COHEN ◽  
X CHEN ◽  
S SUNKLE ◽  
L DAVIS ◽  
...  

2020 ◽  
Author(s):  
Juan Ambrosioni ◽  
Elisa Petit ◽  
Geoffroy Liegeon ◽  
Montserrat Laguno ◽  
José M Miró
Keyword(s):  

2014 ◽  
Vol 71 (8) ◽  
pp. 451-460
Author(s):  
Jörg Schüpbach ◽  
Christoph Berger ◽  
Jürg Böni ◽  
Roberto F. Speck
Keyword(s):  
Hiv Test ◽  

„HIV-positiv“ ist auch heute noch eine belastende Diagnose. Falsch positive wie falsch negative HIV-Test-Resultate herauszugeben, muss unbedingt vermieden werden. Das Bundesamt für Gesundheit (BAG) hat ein HIV-Testkonzept entworfen, das dieser Anforderung gerecht wird und darüber hinaus das Virus im betroffenen Patienten detailliert für eine optimale medizinische Betreuung charakterisiert. Das Testkonzept fordert hierzu die Beantwortung der folgenden vier Fragen: 1. Ist die getestete Person tatsächlich HIV-infiziert? 2. Handelt es sich um eine Infektion mit HIV-1 oder HIV-2, und im Falle von HIV-1, um welche Virusgruppe, M oder O? Sind Resistenzen gegenüber den antiretroviralen Medikamenten vorhanden? 3. Wie hoch ist die Viruslast? 4. Wie hoch ist der Anteil frischer HIV-Infektionen an den neu gemeldeten Fällen? In diesem Artikel werden wir das Testkonzept besprechen. Abschliessend werden wir in einer kurzen Übersicht darlegen, was der Arzt bei einer Erst- und Folgekonsultation bei einem HIV-infizierten Patienten abklären sollte.


2002 ◽  
Vol 10 (4) ◽  
pp. 147-156 ◽  
Author(s):  
Roberto Rojas ◽  
Wolfgang Schlicht ◽  
Martin Hautzinger ◽  
Luis Escobar ◽  
Julia Bock

Zusammenfassung. In der vorliegenden Arbeit wurden die Wirkungen eines Sportprogramms mit denen einer psychotherapeutischen Intervention auf verschiedene physiologische und psychosoziale Variablen HIV-1 positiver Menschen verglichen. Das Studiendesign folgt einem varianzanalytischen Messplan mit drei Gruppen (Sport-, Psychotherapie- und Kontrollgruppe) und zwei Messzeitpunkten. An der Studie nahmen 53 HIV-positive Personen, davon 19 in der Sport-, 20 in der Psychotherapie- und 14 in der Kontrollgruppe teil. Während sich eine Verbesserung der “gesundheitsbezogenen Lebensqualität“ in der Sport- und in der psychotherapeutischen Gruppe ergab, verschlechterten sich diese Werte bei der Kontrollgruppe. In den drei Gruppen wurden dagegen keine signifikanten Unterschiede bei den Kontrollüberzeugungen, Bewältigungsstrategien und Immunparametern festgestellt. Schließlich wurde eine signifikante Verbesserung leistungsphysiologischer Parameter nach der Sportintervention konstatiert. Die Ergebnisse stützen die Hypothese, dass beide Interventionsprogramme die gesundheitsbezogene Lebensqualität HIV-1 positiver Menschen positiv beeinflussen.


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