Integrated Mechanisms of Plant Disease Containment by Rhizospheric Bacteria: Unraveling the Signal Cross Talk Between Plant and Fluorescent Pseudomonas

Author(s):  
Belur Satyan Kumudini ◽  
Nellickal Subramanyan Jayamohan ◽  
Savita Veeranagouda Patil
Plant Science ◽  
2013 ◽  
Vol 207 ◽  
pp. 79-87 ◽  
Author(s):  
Holly Derksen ◽  
Christoph Rampitsch ◽  
Fouad Daayf

Author(s):  
Karen K. Baker ◽  
David L. Roberts

Plant disease diagnosis is most often accomplished by examination of symptoms and observation or isolation of causal organisms. Occasionally, diseases of unknown etiology occur and are difficult or impossible to accurately diagnose by the usual means. In 1980, such a disease was observed on Agrostis palustris Huds. c.v. Toronto (creeping bentgrass) putting greens at the Butler National Golf Course in Oak Brook, IL.The wilting symptoms of the disease and the irregular nature of its spread through affected areas suggested that an infectious agent was involved. However, normal isolation procedures did not yield any organism known to infect turf grass. TEM was employed in order to aid in the possible diagnosis of the disease.Crown, root and leaf tissue of both infected and symptomless plants were fixed in cold 5% glutaraldehyde in 0.1 M phosphate buffer, post-fixed in buffered 1% osmium tetroxide, dehydrated in ethanol and embedded in a 1:1 mixture of Spurrs and epon-araldite epoxy resins.


2009 ◽  
Vol 66 (11) ◽  
pp. 741-746 ◽  
Author(s):  
Stefan Farese
Keyword(s):  

Herz und Nierenfunktion sind eng miteinander verknüpft. Ein Großteil der Patienten mit chronischer Herzinsuffizienz leidet gleichzeitig an einer Nierenfunktionsstörung. Diese ist kausal an der Entwicklung der Herzinsuffizienz beteiligt und stellt damit einen wichtigen prognostischen Faktor dar. Pathophysiologisch kommt es durch die verminderte renale Perfusion zu einer Aktivierung verschiedener Regelkreise, die eine Salz- und Wasserretention induzieren und damit das Fortschreiten der Herzinsuffizienz begünstigen. Therapeutische Ziele sind die Euvolämie sowie die kontrollierte Behandlung mittels prognostisch relevanter, kardialer Begleitmedikation. Können diese beiden Ziele aufgrund von Therapieresistenz, progredienter Niereninsuffizienz oder Therapie-Nebenwirkungen nicht erreicht werden, ist die Indikation für ein Nierenersatzverfahren gegeben. Prinzipiell können alle heute verfügbaren Verfahren angewendet werden. Die Auswahl der Modalität sollte jedoch an die individuelle Situation des Patienten angepasst und interdisziplinär besprochen werden. Obwohl sich unter Therapie bei allen Nierenersatzverfahren funktionelle und subjektive Verbesserungen nachweisen lassen, ist deren Einfluss auf die Langzeitprognose ungeklärt.


2018 ◽  
Vol 56 (01) ◽  
pp. E2-E89
Author(s):  
H Gaitantzi ◽  
C Cai ◽  
J Karch ◽  
M Ebert ◽  
K Breitkopf-Heinlein
Keyword(s):  

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