scholarly journals 2 Improving adolescent HIV test completion in the clinical setting

2021 ◽  
Author(s):  
Debra Braun-Courville
HIV ◽  
2020 ◽  
pp. 37-44
Author(s):  
Michael J. Peluso ◽  
Timothy J. Henrich

Individuals capable of naturally controlling HIV infection in the absence of ART represent both a diagnostic and a management challenge for the treating clinician. In this chapter, we review what is known about the epidemiology, biology, and clinical outcomes of individuals across the clinical spectrum of natural HIV control and provide suggestions for the management of such individuals in a clinical setting.


1977 ◽  
Vol 8 (1) ◽  
pp. 5-14 ◽  
Author(s):  
David L. Ratusnik ◽  
Roy A. Koenigsknecht

Six speech and language clinicians, three black and three white, administered the Goodenough Drawing Test (1926) to 144 preschoolers. The four groups, lower socioeconomic black and white and middle socioeconomic black and white, were divided equally by sex. The biracial clinical setting was shown to influence test scores in black preschool-age children.


Author(s):  
Diane L. Kendall

Purpose The purpose of this article was to extend the concepts of systems of oppression in higher education to the clinical setting where communication and swallowing services are delivered to geriatric persons, and to begin a conversation as to how clinicians can disrupt oppression in their workplace. Conclusions As clinical service providers to geriatric persons, it is imperative to understand systems of oppression to affect meaningful change. As trained speech-language pathologists and audiologists, we hold power and privilege in the medical institutions in which we work and are therefore obligated to do the hard work. Suggestions offered in this article are only the start of this important work.


2014 ◽  
Vol 71 (8) ◽  
pp. 451-460
Author(s):  
Jörg Schüpbach ◽  
Christoph Berger ◽  
Jürg Böni ◽  
Roberto F. Speck
Keyword(s):  
Hiv Test ◽  

„HIV-positiv“ ist auch heute noch eine belastende Diagnose. Falsch positive wie falsch negative HIV-Test-Resultate herauszugeben, muss unbedingt vermieden werden. Das Bundesamt für Gesundheit (BAG) hat ein HIV-Testkonzept entworfen, das dieser Anforderung gerecht wird und darüber hinaus das Virus im betroffenen Patienten detailliert für eine optimale medizinische Betreuung charakterisiert. Das Testkonzept fordert hierzu die Beantwortung der folgenden vier Fragen: 1. Ist die getestete Person tatsächlich HIV-infiziert? 2. Handelt es sich um eine Infektion mit HIV-1 oder HIV-2, und im Falle von HIV-1, um welche Virusgruppe, M oder O? Sind Resistenzen gegenüber den antiretroviralen Medikamenten vorhanden? 3. Wie hoch ist die Viruslast? 4. Wie hoch ist der Anteil frischer HIV-Infektionen an den neu gemeldeten Fällen? In diesem Artikel werden wir das Testkonzept besprechen. Abschliessend werden wir in einer kurzen Übersicht darlegen, was der Arzt bei einer Erst- und Folgekonsultation bei einem HIV-infizierten Patienten abklären sollte.


1989 ◽  
Author(s):  
George C. Woody ◽  
David S. Metzger ◽  
A. Thomas McLellan ◽  
Charles P. O'Brien

2008 ◽  
Author(s):  
Shawna J. Perry ◽  
Robert L. Wears ◽  
Sandra McDonald
Keyword(s):  

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