Augmented Reality Simulator for Laparoscopic Cholecystectomy Training

Author(s):  
Rosanna Maria Viglialoro ◽  
Sara Condino ◽  
Marco Gesi ◽  
Mauro Ferrari ◽  
Vincenzo Ferrari
2017 ◽  
Vol 64 (2) ◽  
pp. 151-154
Author(s):  
Catalin Alius ◽  
◽  
Eugen-Sebastian Gradinaru ◽  
Adriana Elena Nica ◽  
◽  
...  

Introduction. Rapid developments in medical technology have allowed the incorporation of Indocyanine green (ICG) fluorescent cholangyography in the surgical technique armamentarium. The visualization of the biliary anatomy with augmented reality devices during surgery reduces complications and offer the perspective of challenging the safety paradigms which prohibited surgery in certain acute biliary conditions. Materials and methods. 43 consecutive patients were enrolled in a prospective interventional study and randomly divided into a cohort of 19 patients who had ICG injected prior to laparoscopic cholecystectomy and a cohort of 23 patients who received no fluorescent dye prior to surgery. In the ICG lot a Near Infrared Fluorescent System was used for the acquisition of fluorescent data in order to produce real time augmented reality imaging (ICG fluorescent cholangiography). The surgical technique and the indications for surgery were the same for the same in both cohorts of patients. Results and discussion. The cohort of patients receiving ICG had no complications and the mean operating time was 10 minutes less. The biliary anatomy was identified immediately in the ICG cohort with a specificity of 89.4% for the common bule duct and 73.6% for the cystic duct. In the non ICG cohort 21% of the CBDs and 43.4% of the cystic ducts were identified with difficulty during the procedure. Conclusion. We demonstrated in a small cohort of patients that early laparoscopic cholecystectomy is safe and can be performed quicker with the aid of fluorescent dyes. In order to challenge the safety paradigms around the early laparoscopic cholecystectomy a larger study is necessary.


ASHA Leader ◽  
2013 ◽  
Vol 18 (9) ◽  
pp. 14-14 ◽  
Keyword(s):  

Amp Up Your Treatment With Augmented Reality


2003 ◽  
Vol 15 (2) ◽  
pp. 141-156 ◽  
Author(s):  
eve Coste-Maniere ◽  
Louai Adhami ◽  
Fabien Mourgues ◽  
Alain Carpentier

Swiss Surgery ◽  
2002 ◽  
Vol 8 (6) ◽  
pp. 250-254
Author(s):  
Vogelbach ◽  
Bogdan ◽  
Rosenthal ◽  
Pfefferkorn ◽  
Triponez

Fragestellung: Die dieser Untersuchung zugrunde liegende Frage war, ob das angewandte Ausbildungskonzept geeignet war, um am Beispiel der Einführung der laparoskopischen Cholezystektomie eine neue Operationsmethode in einer universitären Ausbildungsklinik mit einer grossen Anzahl Chirurgen zu etablieren. Patienten und Methodik: Seit Einführung der ersten laparoskopischen Cholezystektomie wurden alle Cholezystektomien während zwei Jahren (Mai 1990 bis Mai 1992) prospektiv erfasst. Ein Ausbildungskonzept wurde gewählt, bei dem jeweils ein Operateur durch einen Tutor geschult wurde und so 15 konsekutive Eingriffe durchführte, um dann die Technik einem weiteren auszubildenden Chirurgen zu instruieren. Resultate: In zwei Jahren wurden 355 Patienten cholezystektomiert. 60% der Operationen wurden laparoskopisch durchgeführt oder begonnen. 40% der Operationen wurden offen durchgeführt. In den ersten zwei Jahren konnten 13 Operateure (durchschnittlich 16 Operationen / Operateur , range 1 - 60) in die neue Technik eingeführt werden. Es traten keine schweren Komplikationen, insbesondere keine Gallenwegsverletzungen in dieser Einführungsphase auf. Diskussion: In der Literatur wird dieses Vorgehen bei der Einführungsphase seit 1992 wiederholt vorgestellt, diskutiert und empfohlen. Zwischenzeitlich gibt es Richtlinien von Fachgesellschaften und nationalen Institutionen, welche die Ausbildung zur Ausführung neuer chirurgischer Techniken reglementieren. In den letzten Jahren verlagern sich die ersten Ausbildungsschritte in Richtung Trainingskurse an skill-stations und virtual reality Trainer. Schlussfolgerung: Das beschriebene Ausbildungskonzept bewährte sich in der Einführungsphase der laparoskopischen Cholezystektomie zu Beginn der 90er-Jahre.


2012 ◽  
Author(s):  
R. A. Grier ◽  
H. Thiruvengada ◽  
S. R. Ellis ◽  
P. Havig ◽  
K. S. Hale ◽  
...  

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