Computerized physician order entry of medications and clinical decision support can improve problem list documentation compliance

2010 ◽  
Vol 79 (5) ◽  
pp. 332-338 ◽  
Author(s):  
William L. Galanter ◽  
Daniel B. Hier ◽  
Chiang Jao ◽  
David Sarne
2019 ◽  
Vol 26 (2) ◽  
pp. 1118-1132 ◽  
Author(s):  
Valeri Wiegel ◽  
Abby King ◽  
Hajar Mozaffar ◽  
Kathrin Cresswell ◽  
Robin Williams ◽  
...  

This article analyzes the range of system optimization activities taking place over an extended period following the implementation of computerized physician order entry and clinical decision support systems. We undertook 207 qualitative semi-structured interviews, 24 rounds of non-participant observations of meetings and system use, and collected 17 organizational documents in five hospitals over three time periods between 2011 and 2016. We developed a systematic analysis of system optimization activities with eight sub-categories grouped into three main categories. This delineates the range of system optimization activities including resolving misalignments between technology and clinical practices, enhancing the adopted system, and improving user capabilities to utilize/further optimize systems. This study highlights the optimization efforts by user organizations adopting multi-user, organization-spanning information technologies. Hospitals must continue to attend to change management for an extended period (up to 5 years post-implementation) and develop a strategy for long-term system optimization including sustained user engagement, training, and broader capability development to ensure smoother and quicker realization of benefits.


2015 ◽  
Vol 72 (11/12) ◽  
pp. 693-700
Author(s):  
Ali Reza Salili ◽  
Felix Hammann ◽  
Anne B. Taegtmeyer

Zusammenfassung. Unerwünschte Arzneimittelereignisse sind ein grosses Risiko für Patienten und ein alltägliches klinisches Problem mit potentiellen Haftungsfolgen. CPOE-Systeme („Computerized Physician Order Entry“ bzw. „Computerized Provider Order Entry“-Systeme) in Kombination mit elektronischen Systemen zur klinischen Entscheidungsunterstützung („Clinical Decision Support System“ = „CDSS“) sind im Trend und zielen nicht nur auf die Reduktion von Verordnungsfehlern, sondern ermöglichen eine rasche Reaktion auf potentiell vermeidbare Arzneimittelinteraktionen. Der effektive Nutzen solcher Systeme ist aber bis dato noch nicht definitiv geklärt. Dieser Artikel fokussiert auf den aktuellen Stand der Entwicklung von CPOE-/CDS-Systemen, deren Nutzen und Risiken, Zukunftsperspektiven und Verbesserungsmöglichkeiten.


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