Acoustic Radiation Force Impulse Imaging for Reactive and Malignant/Metastatic Cervical Lymph Nodes

2013 ◽  
Vol 39 (7) ◽  
pp. 1178-1183 ◽  
Author(s):  
Takashi Fujiwara ◽  
Junko Tomokuni ◽  
Ken Iwanaga ◽  
Susumu Ooba ◽  
Tomoyuki Haji
2020 ◽  
Vol 10 ◽  
pp. 18
Author(s):  
Reettika Chanda ◽  
Madhavi Kandagaddala ◽  
Vinu Moses ◽  
Elanthenral Sigamani ◽  
Shyamkumar Nidugala Keshava ◽  
...  

Objective: The purpose of this study was to evaluate the diagnostic performance of acoustic radiation force impulse (ARFI) imaging in differentiating benign from malignant peripheral lymphadenopathy. Materials and Methods: This was a prospective study approved by the Institutional Review Board with financial grant for the same. Ultrasound and ARFI imaging of peripheral lymph nodes were performed and correlated with pathological results, which were used as the reference standard. The virtual touch tissue imaging and virtual touch tissue quantification parameters of ARFI were analyzed in 86 lymph nodes, of which 78 were included in the study. Using receiver operating characteristic curve analysis, the diagnostic usefulness of ARFI values were evaluated with respect to their sensitivity, specificity, and area under the curve. Results: The mean area ratio of benign lymph nodes was 0.88 (±0.2) and that of malignant lymph nodes was 1.17 (±0.14). The mean shear wave velocities (SWV) of benign and malignant lymph nodes were 2.02 m/s (±0.94) and 3.7 m/s (±2.27), respectively. The sensitivity and specificity of virtual touch imaging area ratio in differentiating benign from malignant lymph nodes was 97% and 77%, of SWV was 71% and 70%, and of SWV ratio was 68% and 79%, respectively. Conclusion: As ARFI was found to have a superior diagnostic performance over conventional ultrasound and color Doppler in the characterization of lymph nodes, we recommend its routine use in differentiating benign from malignant nodes.


2017 ◽  
Vol 03 (02) ◽  
pp. 106-110 ◽  
Author(s):  
Rashmi Sudhir ◽  
M. V. T. Krishna Mohan ◽  
Bogala Shilpa ◽  
Veeraiah K. Chaudhary

Abstract Aims and Objectives: Aim of this study was to assess the clinical usefulness of Acoustic Radiation Force Impulse (ARFI) elastography imaging in differentiating benign and malignant/metastatic superficial nodes. Methods and Materials: ARFI elastography (Siemens Medical Solutions, Mountain View, CA) using Virtual touch Tissue Imaging (VTI) technique was performed and Shear wave velocity (m/sec) was measured in 85 patients (mean age, 49 years; range, 16–72 years) with 126 lymph nodes (96 axillary, 21 cervical and 9 inguinal nodes) which were biopsied and histo-pathologically correlated. Results: Of 126 nodes, 71 were benign (64 reactive and 7 koch's) and 55 were malignant (40 metastases and 15 lymphoma). The mean ARFI value of malignant nodes ±SD (4.42 ± 2.60) were significantly higher than the benign nodes (1.76 ± 0.44), with P <0.001. With the use of Receiver Operating Characteristic (ROC) curve, the cut off SWV was estimated to be 2.45m/s with sensitivity of 83.6%, specificity of 91%, and accuracy of 93.7 % while the conventional US based short axis diameter (SAD) measurement with cut off value of 10mm, showed the sensitivity of 62 %, specificity of 87% and accuracy of 87%. Conclusion: Acoustic radiation force impulse elastography is feasible for superficial lymph nodes and provides quantitative elasticity measurements, which may complement B-mode ultrasound and potentially improve the differentiation of benign and malignant/metastatic lymph nodes.


Medicine ◽  
2017 ◽  
Vol 96 (43) ◽  
pp. e8125 ◽  
Author(s):  
Fengjuan Zhang ◽  
Xinming Zhao ◽  
Xiaohui Ji ◽  
Ruoling Han ◽  
Ping Li ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 74 (3) ◽  
pp. 79-86
Author(s):  
Leona von Köckritz ◽  
Andrea De Gottardi

Zusammenfassung. Im klinischen Alltag werden häufig erhöhte Leberwerte beobachtet. In der Regel erfordern sie weitere Abklärungen bezüglich der möglichen Ätiologie und des Schweregrad einer akuten oder chronischen Lebererkrankung. Die Abklärung sollte dabei neben einer gezielten Anamnese und sorgfältigen klinischen Untersuchung, auch die Bestimmung von laborchemischen Markern für Cholestase und Leberfunktionsstörungen (wie Alkalische Phosphatase, gamma-Glutamyltransferase, Bilirubin, Albumin und Gerinnungsfaktoren) umfassen. Die Bestimmung weiterer Parameter wie Ferritin und Transferrinsättigung, Autoimmunantikörper, Virusserologien, alpha-1 Antitrypsin und Coerulolasmin können weitere Hinweise für die kausalen Zusammenhänge der Leberfunktionsstörung liefern. Bei Patienten mit Lebererkrankungen ist eine sonografische Beurteilung der Leber obligat. Ergänzend zur Sonografie werden heute weitere nicht-invasive Methoden wie Fibroscan, Acoustic Radiation Force Impulse Elastometrie und Magnet-Resonanz-Elastografie zur Beurteilung der Leberfibrose eingesetzt. In ausgewählten Fällen ist eine Leberbiopsie notwendig, um den Grad der Fibrose und die Ätiologie der Lebererkrankung zu eruieren. Mithilfe eines Fallbeispiels, diskutieren die Autoren im Folgenden die rationale Anwendung diagnostischer Tests und deren korrekte Interpretation und schlagen eine Orientierungshilfe zur rationalen Abklärung von Patienten mit Lebererkrankungen vor.


Praxis ◽  
2012 ◽  
Vol 101 (18) ◽  
pp. 1161-1166
Author(s):  
Hagara ◽  
Schwarzenbach ◽  
Cerny

Dank technologischer Verbesserungen und einer immer besser werdenden klinischen Evidenzlage wird der diagnostische Ultraschall im Vergleich zu den Röntgen- und Magnetresonanzverfahren vermehrt eingesetzt. Dies nicht nur aus Kostengründen, sondern auch um der Zunahme der Strahlenbelastung der Bevölkerung durch diagnostische ionisierende Strahlen entgegenzuwirken. In der folgenden Übersichtsarbeit versuchen die Autoren die neuesten Entwicklungen im Bereich des Leberultraschalls vorzustellen. Bemerkenswert sind Verfahren, die eine dynamische Untersuchung der Leberdurchblutung mittels Kontrastmittelultraschall (Schwefelhexafluorid SonoVue®) und damit Verbesserungen bei der Charakterisierung von fokalen Leberläsionen wie Metastasen extrahepatischer Tumoren, Regeneratsknoten bei Leberzirrhose, fokaler nodulärer Hyperplasie, hepatozellu-lärem Karzinom, Leberhämangiom, Leberadenom sowie fokaler Mehr- oder Minderverfettung ermöglichen. Ebenfalls wichtig sind Techniken, die eine Bestimmung der Gewebekonsistenz mittels transienter Elastographie (Fibroscan), ARFI (Acoustic Radiation Force Impulse) oder Echtzeit-Gewebe-Elastographie erlauben. Die Quantifizierung des Steatosegrads ist für Diagnose und Verlaufsbeurteilung von Leberpathologien unabdingbar.


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