Effects of housing on incidence and spread of common respiratory disease among Air Force recruits

Author(s):  
Stanley H. Bernstein
1962 ◽  
Vol 60 (4) ◽  
pp. 467-472 ◽  
Author(s):  
D. L. Miller

In 1956–58 septic lesions in men of the R.A.F. accounted for about 3% of all admissions to sick-quarters or hospital and about 5% of admissions excluding respiratory disease; 1% of all men in the service were admitted with sepsis each year. Incidence fell with age, particularly up to the age of 25 years. The rates for women were about 50% higher.Recruits experienced more than twice as much sepsis as trained men and boy apprentices. Officers had only half the admission rate of other ranks. These contrasts could have been explained by differences in age. There was no evidence of seasonal variation in the incidence of sepsis, but in recruits and boy apprentices epidemics of sepsis unrelated to season occurred.I am indebted to Dr J. C. McDonald and Professor R. E. O. Williams for helpful criticism, to Professor P. Armitage for statistical advice and to the Director-General, Royal Air Force Medical Services, for permission to publish the results.


2009 ◽  
Vol 199 (10) ◽  
pp. 1419-1426 ◽  
Author(s):  
Jacqueline E. Tate ◽  
Michel L. Bunning ◽  
Lisa Lott ◽  
Xiaoyan Lu ◽  
John Su ◽  
...  

2004 ◽  
Vol 10 (1) ◽  
pp. 25-27
Author(s):  
Jonathan Thomas ◽  
Gabriel Almario

2012 ◽  
Vol 46 (5) ◽  
pp. 4-5
Author(s):  
MIRIAM E. TUCKER
Keyword(s):  

2014 ◽  
Vol 71 (5) ◽  
pp. 267-274
Author(s):  
Judith A. Schneider Spence ◽  
Andreas J. Bircher ◽  
Kathrin Scherer Hofmeier

Während eine allergologische Abklärung im Work-Up eines Asthma bronchiale inbegriffen sein sollte, wird die chronisch obstruktive Pneumopathie nicht spontan mit einer atopischen Diathese in Zusammenhang gebracht. Anamnese, Klinik, das Vorhandensein weiterer atopischer Krankheiten sowie Prickteste und die serologische Messung von spezifischen IgE-Antikörpern geben Hinweise auf eine allergische Genese einer akuten oder chronischen Lungenkrankheit. Der Stickoxidwert in der Ausatemluft (FeNO-Messung) kann durch die Infiltration von Eosinophilen in die Bronchialwand beim allergischen Phänotyp des Asthma bronchiale erhöht sein (TH2-gewichteter Phänotyp). Eine Abhängigkeit der Beschwerden vom Arbeitsplatz muss evaluiert werden. Neben dem allergischen Typ des Asthma bronchiale soll auch an eine Aspirin-exacerbated-respiratory disease (AERD) gedacht werden. Aufgrund der überlappenden pathophysiologischen Grundlagen und der Symptomatik zwischen Asthma bronchiale und der chronisch obstruktiven Pneumopathie ist die Zuweisung zum Allergologen allenfalls auch bei einem COPD-Patienten indiziert.


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