Repair of Comminuted Fractures of the Proximal Ulna and Olecranon in Young Horses Using Tension Band Plating

1979 ◽  
Vol 8 (4) ◽  
pp. 105-111 ◽  
Author(s):  
PATRICK T. COLAHAN ◽  
DENNIS M. MEAGHER
Injury ◽  
2010 ◽  
Vol 41 (12) ◽  
pp. 1306-1311 ◽  
Author(s):  
S. Siebenlist ◽  
T. Torsiglieri ◽  
T. Kraus ◽  
R.D. Burghardt ◽  
U. Stöckle ◽  
...  

2020 ◽  
Vol 12 (1) ◽  
pp. 224-232
Author(s):  
Zhi‐shan Zhang ◽  
Peng‐fei Li ◽  
Fang Zhou ◽  
Yun Tian ◽  
Hong‐quan Ji ◽  
...  

Swiss Surgery ◽  
2002 ◽  
Vol 8 (4) ◽  
pp. 187-192 ◽  
Author(s):  
Platz ◽  
Payne ◽  
Trentz

Fragestellung: Mehrfragmentäre proximale Ulnafrakturen sind schwierig zu behandelnde Verletzungen, oft kompliziert durch Mitbeteiligung des Ellbogengelenkes und kompromittierte Weichteile. Die Behandlung dieser Frakturen ist anspruchsvoll und eine Herausforderung. Wegen der Begleitverletzungen (Luxationen im humero-ulnaren Gelenk und Frakturen des Radiusköpfchens) sind die Resultate oft nur mässig. Anhand unseres Patientengutes sind wir im Sinne einer Qualitätskontrolle der Frage nachgegangen, ob die Resultate der Behandlung dieser Frakturen durch die Schwere der Fraktur bedingt sind, oder ob andere Faktoren wie beispielsweise das Ausmass des Weichteilschadens vorliegen, die den Outcome negativ beeinflussen. Methodik: Retrospektive Analyse von 18 Patienten mit mehrfragmentären proximalen Ulnafrakturen. Neben den C-Frakturen gemäss AO-Klassifikation wurden auch A1, A3, B1 bzw. B3 Frakturen mit in die Studie eingeschlossen. Klinische und radiologische Kontrollen erfolgten routinemässig 1/2-1 Jahr postoperativ bzw. je nach Knochenheilung und Arbeitsaufnahme bis 48 Monate postoperativ. Die Erfassung der Ellbogenfunktion erfolgte mit Hilfe des Morrey-Scores ein Jahr nach dem Unfall. Ergebnisse: Gemäss AO Klassifikation erlitten von den 18 Patienten je vier eine A-Fraktur bzw. eine B-Fraktur und zehn Patienten eine C-Fraktur. Bei acht von 18 Patienten lag eine offene Fraktur vor. In 10/18 der Patienten war zusätzlich das Radiusköpfchen frakturiert und in 9/18 der Fälle bestand eine Luxation im humero-ulnaren Gelenk. Die Funktion betrug bei der Ein-Jahreskontrolle durchschnittlich: Extension/Flexion 0 / 20 / 120 Grad bzw. Pronation/Supination 70 / 0 / 70 Grad. Die Bewertung nach dem Morrey-Score ergab bei zehn Patienten exzellente bis gute Resultate, mässige Resultate bei vier Patienten und bei vier Patienten musste das Resultat als schlecht bezeichnet werden. Schlussfolgerungen: Wegen Begleitverletzungen (Luxationen, Radiusköpfchenfrakturen) sind trotz korrekter Einschätzung der Schwere der Verletzung und adäquater Behandlung, die Resultate als mässig zu bezeichnen. Ziel ist eine stabile anatomische Rekonstruktion, die eine frühfunktionelle Nachbehandlung erlaubt.


2009 ◽  
Vol 2009 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Job N. Doornberg ◽  
René K. Marti

An osteotomy with interposition of iliac crest bone graft and lengthening of the proximal ulna can be used to restore ulnohumeral congruency after a malunited comminuted olecranon fracture treated with figure-of-eight tension band wiring.


1996 ◽  
Vol 09 (02) ◽  
pp. 88-94 ◽  
Author(s):  
P. Muir ◽  
K. A. Johnson

SummaryIn a retrospective study of fractures of the proximal ulna in dogs, 22 cases were identified over a 12-year period. Follow-up data was available for 13 dogs. Fractures of the proximal ulna were often comminuted, and most commonly had an intra-articular component affecting the ulnaro-humeral joint. Common causes included: motor vehicle trauma and falls from a height. Blunt thoracic trauma and additional orthopaedic injuries were often seen with the more severe types of fractures.Healing of intra-articular proximal ulnar fractures usually occurred after anatomical reconstruction and rigid internal fixation. Secondary osteoarthritis was minimal. The pin and tension band technique gave satisfactory results for simple non-articular fractures of the olecranon, but for intra-articular fractures this fixation method was associated with a greater incidence of complications such as: implant breakage, delayed union and infection. Implant loosening or breakage and delayed union were not observed, when fracture fixation with bone plates placed on the caudal or lateral aspects of the ulna was performed. Localized infection associated with a bone plate was identified in one of 10 patients and plate removal was carried out after the fracture had healed.Fractures of the proximal ulna in 13 dogs were frequently intra-articular and comminuted. Most fractures stabilized with tension band fixation or a small bone plate on the caudal surface of the ulna healed with minimal secondary osteoarthritis. However, complications with tension band fixation were common.


Injury ◽  
1980 ◽  
Vol 12 (3) ◽  
pp. 239-242 ◽  
Author(s):  
A. Katznelson ◽  
G. Volpin ◽  
E. Lin

2018 ◽  
Vol 31 (01) ◽  
pp. 053-061 ◽  
Author(s):  
Jean-François Boursier ◽  
Solène Corbeau ◽  
Adeline Decambron ◽  
Véronique Viateau ◽  
Pascal Fayolle ◽  
...  

Objectives This article aimed to describe olecranon fracture in dogs and cats and their stabilization with tension band wiring or plate osteosynthesis, and to evaluate complications associated with each technique. Methods Medical records of cats and dogs that had been surgically treated for olecranon fractures with either tension band wiring or plate osteosynthesis were retrospectively reviewed. The surgical technique, complications and long-term outcomes were assessed. Results Forty-one olecranon fractures were included. Fractures were articular, comminuted and open in 90, 31 and 27% of cases, respectively. Tension band wiring and plate osteosynthesis were performed in 22 and 19 fractures, respectively. Complications occurred more commonly after tension band wiring (74%) compared with plate osteosynthesis (27%) (p = 0.002) and these were probably related to it being used in comminuted fractures (p = 0.01) or to errors in technique. Minor complications included Kirschner wires migration (n = 5), pain (n = 3), osteomyelitis (n = 3), skin breakdown (n = 3) and seroma (n = 1). Implant failure requiring further fixation (n = 4) was observed only in the tension band wiring group. Other major complications included skin wound debridement and closure (n = 1) and chronic lameness requiring implant removal (n = 7). Long-term functional outcomes were excellent regardless of the technique used. Clinical Significance Plate osteosynthesis should be performed for olecranon fracture repair if technically feasible.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document