Citation for the Rhône-Poulene Rorer Pharmaceutical Clinical Investigator Award of the Endocrine Society to Samuel S.C. Yen.

Endocrinology ◽  
1992 ◽  
Vol 131 (2) ◽  
pp. 998-999
2016 ◽  
Vol 86 (1-2) ◽  
pp. 9-17 ◽  
Author(s):  
Bekir Ucan ◽  
Mustafa Sahin ◽  
Muyesser Sayki Arslan ◽  
Nujen Colak Bozkurt ◽  
Muhammed Kizilgul ◽  
...  

Abstract.The relationship between Hashimoto’s thyroiditis and vitamin D has been demonstrated in several studies. The aim of the present study was to evaluate vitamin D concentrations in patients with Hashimoto’s thyroiditis, the effect of vitamin D therapy on the course of disease, and to determine changes in thyroid autoantibody status and cardiovascular risk after vitamin D therapy. We included 75 patients with Hashimoto’s thyroiditis and 43 healthy individuals. Vitamin D deficiency is defined as a 25-hydroxy vitamin D (25(OH)D3) concentration less than 20ng/mL. Vitamin D deficient patients were given 50.000 units of 25(OH)D3 weekly for eight weeks in accordance with the Endocrine Society guidelines. All evaluations were repeated after 2 months of treatment. Patients with Hashimoto’s thyroiditis had significantly lower vitamin D concentrations compared with the controls (9.37±0.69 ng/mL vs 11.95±1.01 ng/mL, p < 0.05, respectively). Thyroid autoantibodies were significantly decreased by vitamin D replacement treatment in patients with euthyroid Hashimoto’s thyroiditis. Also, HDL cholesterol concentrations improved in the euthyroid Hashimoto group after treatment. The mean free thyroxine (fT4) concentrations were 0.89±0.02 ng/dL in patients with Hashimoto’s thyroiditis and 1.07±0.03 ng/dL in the healthy control group (p < 0.001). The mean thyroid volumes were 7.71±0.44 mL in patients with Hashimoto’s thyroiditis and 5.46±0.63 mL in the healthy control group (p < 0.01). Vitamin D deficiency is frequent in Hashimoto’s thyroiditis and treatment of patients with this condition with Vitamin D may slow down the course of development of hypothyroidism and also decrease cardiovascular risks in these patients. Vitamin D measurement and replacement may be critical in these patients.


2012 ◽  
Vol 06 (02) ◽  
pp. 99-103
Author(s):  
M. Wabitsch ◽  

ZusammenfassungKürzlich wurden mehrere Empfehlungen zur Adipositaschirurgie bei Jugendlichen durch verschiedene Fachgruppen publiziert (2). In einigen dieser Empfehlungen wird eine relativ großzügige Indikationsstellung zu einer bariatrisch-chirurgischen Maßnahme bei Jugendlichen empfohlen und es wird relativ unkritisch mit den dadurch ausgelösten potenziellen Langzeitrisiken und Folgeerkrankungen umgegangen. Parallel dazu wird in den letzten Jahren ein deutlicher Anstieg der Zahl von Jugendlichen, die sich einem bariatrisch-chirurgischen Eingriff unterzogen haben, berichtet. Aufgrund dieser Entwicklungen wurde die vorliegende Stellungnahme durch eine interdisziplinär besetzte Expertengruppe der Arbeitsgemeinschaft Adipositas im Kindes- und Jugendalter formuliert. Die Stellungnahme ergänzt das Kapitel 3.1.10 Chirurgische Therapie der im Jahr 2009 publizierten evidenzbasierten Leitlinien zur Therapie der Adipositas im Kindes- und Jugendalter (6) und entspricht in wesentlichen Inhalten der Expertenleitlinie der Endocrine Society aus dem Jahr 2008 (3).


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