Rhinolight® - An Alternative to Allergic Rhinitis Therapy or Supportive Care?

2019 ◽  
Vol 7 (1) ◽  
pp. 22-26
Author(s):  
E. Krzych-Fałta ◽  
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D. Dziewa-Dawidczyk ◽  
K. Furmańczyk2 ◽  
B. Samoliński ◽  
...  
Author(s):  
Kate W. Sjoerdsma ◽  
W. James Metzger

Eosinophils are important to the pathogenesis of allergic asthma, and are increased in bronchoalveolar lavage within four hours after bronchoprovocation of allergic asthmatic patients, and remain significantly increased up to 24 hours later. While the components of human eosinophil granules have been recently isolated and purified, the mechanisms of degranulation have yet to be elucidated.We obtained blood from two volunteers who had a history of allergic rhinitis and asthma and a positive skin test (5x5mm wheal) to Alternaria and Ragweed. Eosinophils were obtained using a modification of the method described by Roberts and Gallin.


1984 ◽  
Vol 15 (1) ◽  
pp. 44-50 ◽  
Author(s):  
Michael P. Rastatter ◽  
Melvin Hyman

A group of sophisticated listeners judged the nasal resonance characteristics of normal children versus children evidencing selected rhinologic disorders under three speaking conditions. Results showed that perceptions of denasality are influenced by both speakers and speaking tasks. That is, children with allergic rhinitis and edemic adenoids were perceived as being denasal when they produced VCV utterances and recited sentences. However, their resonance characteristics were deemed normal for vowel productions. Interestingly, children with severely deviated septums were judged to have normal nasal resonance under all speaking conditions. Clinical implications are discussed.


2007 ◽  
Vol 38 (2) ◽  
pp. 22
Author(s):  
SHARON WORCESTER
Keyword(s):  

Praxis ◽  
2002 ◽  
Vol 91 (34) ◽  
pp. 1352-1356
Author(s):  
Harder ◽  
Blum

Cholangiokarzinome oder cholangiozelluläre Karzinome (CCC) sind seltene Tumoren des biliären Systems mit einer Inzidenz von 2–4/100000 pro Jahr. Zu ihnen zählen die perihilären Gallengangskarzinome (Klatskin-Tumore), mit ca. 60% das häufigste CCC, die peripheren (intrahepatischen) Cholangiokarzinome, das Gallenblasenkarzinom, die Karzinome der extrahepatischen Gallengänge und das periampulläre Karzinom. Zum Zeitpunkt der Diagnose ist nur bei etwa 20% eine chirurgische Resektion als einzige kurative Therapieoption möglich. Die Lebertransplantation ist wegen der hohen Rezidivrate derzeit nicht indiziert. Die Prognose von nicht resektablen Cholangiokarzinomen ist mit einer mittleren Überlebenszeit von sechs bis acht Monaten schlecht. Eine wirksame Therapie zur Verlängerung der Überlebenszeit existiert aktuell nicht. Die wichtigste Massnahme im Rahmen der «best supportive care» ist die Beseitigung der Cholestase (endoskopisch, perkutan oder chirurgisch), um einer Cholangitis oder Cholangiosepsis vorzubeugen. Durch eine systemische Chemotherapie lassen sich Ansprechraten von ca. 20% erreichen. 5-FU und Gemcitabine sind die derzeit am häufigsten eingesetzten Substanzen, die mit einer perkutanen oder endoluminalen Bestrahlung kombiniert werden können. Multimodale Therapiekonzepte können im Einzellfall erfolgreich sein, müssen jedoch erst in Evidence-Based-Medicine-gerechten Studien evaluiert werden, bevor Therapieempfehlungen für die Praxis formuliert werden können.


Author(s):  
Niels Mygind ◽  
Lars Nielsen ◽  
Hans-Jürgen Hoffmann ◽  
Ronald Dahl ◽  
Henrik Jacobi

Author(s):  
Girish Vitalpur ◽  
Cleveland Moore ◽  
Raghubir Mangat ◽  
Raja Mouallem ◽  
Mosanda Mvula ◽  
...  

Author(s):  
Boris Stuck ◽  
Karl Hörmann ◽  
Joachim Maurer ◽  
Anna-Eva Hagner ◽  
Julia Johnson ◽  
...  

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