scholarly journals Regulatory effect of cytokine-induced neutrophil chemoattractant, epithelial neutrophil-activating peptide 78 and pyrrolidine dithiocarbamate on pulmonary neutrophil aggregation mediated by nuclear factor-κB in lipopolysaccharide-induced acute respiratory distress syndrome mice

2016 ◽  
Vol 12 (3) ◽  
pp. 1785-1794 ◽  
Author(s):  
Hongman Wang ◽  
Jiping Zhao ◽  
Guansheng Xue ◽  
Junfei Wang ◽  
Jinxiang Wu ◽  
...  
2011 ◽  
Vol 135 (5) ◽  
pp. 647-654
Author(s):  
Rafal Fudala ◽  
Timothy Craig Allen ◽  
Agnieszka Krupa ◽  
Philip T. Cagle ◽  
Sandra Nash ◽  
...  

Abstract Context.—Both nuclear factor κB and Fos-related antigen 1 have been implicated in the pathogenesis of inflammatory lung diseases, including acute lung injury/acute respiratory distress syndrome. Objective.—To evaluate lung tissues from patients with acute respiratory distress syndrome for presence of nuclear factor κB and Fos-related antigen 1. Design.—Lung tissue sections from 5 patients with acute respiratory distress syndrome and sections of normal lung tissues of 4 patients were stained with antibodies against epithelial cell marker (surfactant protein B) and nuclear factor κB or Fos-related antigen 1. Samples were analyzed using confocal laser microscopy. Results.—We have detected significantly increased levels of activated nuclear factor κB and Fos-related antigen 1 in lung tissues from patients with acute respiratory distress syndrome compared with control tissues, suggesting that these transcription factors undergo activation in lungs of patients suffering from acute respiratory distress syndrome. Conclusions.—Our data demonstrate that activated nuclear factor κB and Fos-related antigen 1 are elevated in epithelial cells in lung tissues of patients with acute respiratory distress syndrome.


2020 ◽  
Vol 49 (10) ◽  
pp. 418-421
Author(s):  
Christopher Werlein ◽  
Peter Braubach ◽  
Vincent Schmidt ◽  
Nicolas J. Dickgreber ◽  
Bruno Märkl ◽  
...  

ZUSAMMENFASSUNGDie aktuelle COVID-19-Pandemie verzeichnet mittlerweile über 18 Millionen Erkrankte und 680 000 Todesfälle weltweit. Für die hohe Variabilität sowohl der Schweregrade des klinischen Verlaufs als auch der Organmanifestationen fanden sich zunächst keine pathophysiologisch zufriedenstellenden Erklärungen. Bei schweren Krankheitsverläufen steht in der Regel eine pulmonale Symptomatik im Vordergrund, meist unter dem Bild eines „acute respiratory distress syndrome“ (ARDS). Darüber hinaus zeigen sich jedoch in unterschiedlicher Häufigkeit Organmanifestationen in Haut, Herz, Nieren, Gehirn und anderen viszeralen Organen, die v. a. durch eine Perfusionsstörung durch direkte oder indirekte Gefäßwandschädigung zu erklären sind. Daher wird COVID-19 als vaskuläre Multisystemerkrankung aufgefasst. Vor dem Hintergrund der multiplen Organmanifestationen sind klinisch-pathologische Obduktionen eine wichtige Grundlage der Entschlüsselung der Pathomechanismen von COVID-19 und auch ein Instrument zur Generierung und Hinterfragung innovativer Therapieansätze.


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