Intravitreal Bevacizumab for Zone II Retinopathy of Prematurity

2016 ◽  
Vol 53 (6) ◽  
pp. 375-382 ◽  
Author(s):  
Paula Larrañaga-Fragoso ◽  
Jesús Peralta ◽  
Luciano Bravo-Ljubetic ◽  
Natalia Pastora ◽  
José Abelairas-Gómez
2018 ◽  
Vol 2018 ◽  
pp. 1-8
Author(s):  
Eoi Jong Seo ◽  
Joo Yong Lee

Background/Aim. The aim of the study was to investigate the outcomes of temporal Zone II-sparing laser photocoagulation combined with intravitreal bevacizumab (IVB) in patients with Type 1 retinopathy of prematurity (ROP) in Zone I.Methods. Medical records of 74 eyes of 37 infants were analysed. Only infants with Type 1 ROP in Zone I were included. Thirty-two eyes were treated with temporal-sparing laser + IVB. Both Zone I and temporal Zone II were spared to minimise potential visual field loss. Forty-two eyes were treated with laser alone conventionally. Early treatment outcomes, late complications, and refractive errors were analysed.Results. The mean gestational age and birth weight of the enrolled patients were 25.7 ± 2.5 weeks and 798.8 ± 440.2 g, respectively. In the combined treatment group, plus sign regression was achieved faster (12.1 ± 6.2 days vs. 25.6 ± 21.3 days,p=0.011) and retreatment was required less (0% vs. 23.8%,p=0.004) than in the laser-alone group. Retinal/preretinal haemorrhages occurred more often in the laser-alone group (42.9% vs. 9.4%,p=0.002). Normal development of temporal retinal vessels was also observed in twelve eyes in the combined treatment group. No differences in late complications or refractive errors were observed between the groups.Conclusion. Temporal Zone II-sparing laser treatment combined with IVB showed good early treatment outcome and temporal retinal vessels development.


2016 ◽  
Vol 94 (6) ◽  
pp. e417-e420 ◽  
Author(s):  
Reza Karkhaneh ◽  
Alireza Khodabande ◽  
Mohammad Riazi-Eafahani ◽  
Ramak Roohipoor ◽  
Fariba Ghassemi ◽  
...  

Author(s):  
Alan D. Penman ◽  
Kimberly W. Crowder ◽  
William M. Watkins

The Bevacizumab Eliminates the Angiogenic Threat of Retinopathy of Prematurity (BEAT-ROP) study was a randomized, controlled clinical trial to determine whether intravitreal bevacizumab monotherapy was an effective therapy for treating zone I or zone II posterior stage 3+ (stage 3 with plus disease) retinopathy of prematurity (ROP). Intravitreal bevacizumab, as compared with conventional laser therapy, showed a significant benefit for zone I but not zone II disease. Development of peripheral retinal vessels (with possible recurrence of ROP) continued after treatment with intravitreal bevacizumab, but conventional laser therapy led to permanent destruction of the peripheral retina.


2021 ◽  
Author(s):  
Jeany Q. Li ◽  
Ulrich Kellner ◽  
Birgit Lorenz ◽  
Andreas Stahl ◽  
Tim U. Krohne

Zusammenfassung Hintergrund Durch Verbesserungen in der neonatologischen Versorgung von Frühgeborenen und die Entwicklung neuer Behandlungsmöglichkeiten der Frühgeborenenretinopathie („retinopathy of prematurity“ [ROP]) haben sich die Anforderungen an das ROP-Screening seit der Veröffentlichung der letzten Fassung der deutschen Leitlinie zum ROP-Screening im Jahr 2008 verändert. Auf Grundlage aktueller Studiendaten wurde die Leitlinie in 2020 grundlegend überarbeitet und in einer aktualisierten Fassung veröffentlicht. Ziel Dieser Artikel fasst die wichtigsten Änderungen in der neuen Leitlinie zusammen. Ergebnisse Die Altersgrenze für einen Screeningeinschluss wurde für Kinder ohne zusätzliche Risikofaktoren auf ein Gestationsalter von unter 31 Wochen gesenkt. Die Mindestdauer für eine Sauerstoffsupplementation, die einen Einschluss in das Screening bei Frühgeborenen erforderlich macht, wurde auf über 5 Tage angehoben. Eine Behandlung bei ROP in Zone II kann nun schon bei jedem Stadium 3 mit Plus-Symptomatik unabhängig von der Anzahl der betroffenen Uhrzeiten erfolgen. Für die Nachkontrollen nach Anti-VEGF („vascular endothelial growth factor“)-Therapie wurden Kriterien zur Frequenz und Dauer definiert. Das verbindliche Dokument für diese und weitere neue Empfehlungen ist die Leitlinie selber. Schlussfolgerungen Die Empfehlungen der Leitlinie ermöglichen eine zuverlässige Identifikation von Kindern mit ROP-Risiko für den Einschluss in das Screening und eine rechtzeitige Erkennung fortgeschrittener Krankheitsstadien für die Therapieeinleitung, um so Erblindung durch ROP zu verhindern.


2013 ◽  
Vol 55 (5) ◽  
pp. 599-603 ◽  
Author(s):  
Alparslan Şahin ◽  
Muhammed Şahin ◽  
Abdullah Kürşat Cingü ◽  
Yasin Çınar ◽  
Fatih Mehmet Türkcü ◽  
...  

Author(s):  
Youssef A. Helmy ◽  
Ahmed R. Awadein ◽  
Dina H. Hassanein ◽  
Ahmed M. ElShewy ◽  
Ahmed I. Hegazy ◽  
...  

Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document