scholarly journals Complications after internal screw fixation of nondisplaced femoral neck fractures in elderly patients: A systematic review

2020 ◽  
Vol 54 (3) ◽  
pp. 337-343
Author(s):  
Seung-Ju Kim ◽  
◽  
Hyun-Soo Park ◽  
Dong-Woo Lee ◽  
◽  
...  
2012 ◽  
Vol 15 (7) ◽  
pp. A403 ◽  
Author(s):  
A. Sebestyén ◽  
J. Gajdácsi ◽  
B. Patzai ◽  
B. Molics ◽  
S. Varga ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 28 (1) ◽  
pp. 18-28 ◽  
Author(s):  
Ignacio J. Oñativia ◽  
Pablo A.I. Slulittel ◽  
Fernando Diaz Dilernia ◽  
Juan M. Gonzales Viezcas ◽  
Valeria Vietto ◽  
...  

Introduction: Although the preferred treatment for displaced femoral neck fractures in the elderly is hip arthroplasty, the treatment for impacted or undisplaced femoral neck fractures (UFNF) is still a subject of controversy. Our purpose was to systematically review studies of elderly patients with UFNF treated with internal fixation using screws: (i) what is the reported mortality; (ii) what is the reoperation rate; (iii) what are the clinical and radiological outcomes; and (iv) what is the methodological quality of the included studies? Methods: This systematic review was performed through a search of PubMed and the Cochrane database using a structured search algorithm including studies enrolling patients older than 60 years old, with UFNF treated with internal fixation using screws. Our literature search returned 950 studies and 11 were selected for final abstraction. Results: 6 studies reported mortality rate. At 1-year follow-up mortality was reported by 3 studies: 18.8%; 22%, and 19%. At 5 years, 1 study reported mortality rate of 42%. Overall reoperation rate was reported by 9 studies and ranged from 8%-19%, while conversion to hip arthroplasty was performed in the range between 8% and 16% according to 6 studies. Conclusions: Internal fixation with cannulated screws for UFNF in the elderly is a valuable option, although it has substantial reoperation and mortality rates. Further prospective high-quality, randomised controlled trials are required to establish the optimal approach for the treatment of UFNF.


2013 ◽  
Vol 47 (2) ◽  
pp. 174 ◽  
Author(s):  
BhavaRJ Satish ◽  
AtmakuriV Ranganadham ◽  
Karruppasamy Ramalingam ◽  
SujitKumar Tripathy

Swiss Surgery ◽  
2001 ◽  
Vol 7 (4) ◽  
pp. 167-172 ◽  
Author(s):  
Sträuli ◽  
Seekamp ◽  
Lehmann ◽  
Bosch

112 mediale Schenkelhalsfrakturen wurden unabhängig vom Dislokationsgrad bei 110 Patienten mit einem Durchschnittsalter von 78.4 Jahren (25-96 Jahre) zwischen 1.6.97 und 31.12.98 im Rahmen einer prospektiven Beobachtungsstudie kopferhaltend mit einer Schraubenosteosynthese versorgt. Mit einem durchschnittlichen Follow-up von 6.8 Monaten (3-16 Monate) konnten 60 Patienten mit 61 Frakturen klinisch und radiologisch nachkontrolliert werden. 22.7% der Patienten sind während der Beobachtungszeit verstorben. 68.9% der nachkontrollierten Frakturen sind geheilt. Eine Partial- oder Totalnekrose des Hüftkopfes ist in 18%, eine Pseudarthrose in 8.2% und eine Dislokation in 4.9% der Fälle aufgetreten. 18 Patienten (29.5%) mussten reoperiert werden, wobei 1/3 auf Schraubenwechsel oder Schraubenentfernungen, 2/3 auf eine sekundäre Alloarthroplastik entfallen. Bezüglich Schmerzen konnte in 81.6% (unter Ausschluss der mit einer Prothese reoperierten Patienten) ein gutes Resultat erreicht werden. In der Diskussion wird eine Analyse der möglichen Fehlerquellen vorgenommen mit dem Ziel, künftig mit der Schraubenosteosynthese eine noch bessere Heilungsrate zu erzielen.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document