msh2 mutation
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2021 ◽  
Vol 256-257 ◽  
pp. 36-39
Author(s):  
PB Loughrey ◽  
G Baker ◽  
B Herron ◽  
S Cooke ◽  
D Iacovazzo ◽  
...  

2019 ◽  
pp. 1-6
Author(s):  
Sarah Azam ◽  
Leomar Y. Ballester ◽  
Shakti H. Ramkissoon ◽  
Sigmund Hsu ◽  
Jay-Jiguang Zhu ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 38 (06) ◽  
pp. 391-394
Author(s):  
C. Löhmann ◽  
V. Kächele ◽  
A. Martinschek ◽  
C. Sparwasser
Keyword(s):  

ZusammenfassungDas Muir-Torre Syndrom (MTS) stellt eine Variante des Lynch-Syndroms (LS) dar, die neben den typischen mit LS-assoziierten Malignomen zusätzlich mit Talgdrüsentumoren oder Keratoakanthomen einhergeht. Das MTS ist meist mit einer Mutation von MSH2 verknüpft. Vergleicht man die Mutationen der Gene MLH1, MSH6, PMS2 und MSH2 die im Zusammenhang mit dem Lynch-Syndrom beschrieben sind, zeigt sich vor allem bei MSH2 eine Häufung von urologischen Tumoren. Die Rolle des behandelnden Urologen beinhaltet die frühzeitige Detektion eines möglichen hereditären Hintergrunds bei jüngeren Patienten mit Tumoren der ableitenden Harnwege oder auffälliger Familienanamnese. Darüber hinaus ist der behandelnde Urologe involviert in die Überwachung von Mutationsträgern mit sehr hohem Risiko einer malignen Erkrankung der ableitenden Harnwege, hier vor allem Männern mit bekannter MSH2-Mutation.Wir berichten über einen Patienten, der an einer Vielzahl von typischerweise mit Lynch-Syndrom assoziierten Tumoren sowie Tumoren mit unklarem Zusammenhang zum LS erkrankte und im Verlauf der Erkrankung an multifokalen Metastasen eines Urothelkarzinoms verstarb. Die Kasuistik zeigt exemplarisch die wichtige Bedeutung einer engen interdisziplinären Zusammenarbeit in der Betreuung von Patienten mit komplexen Erkrankungen.


2015 ◽  
Vol 10 (3) ◽  
pp. 354-361 ◽  
Author(s):  
Iyer Vishwas Neelakantan ◽  
Silvana Di Palma ◽  
C. E. T. Smith ◽  
A. McCoombe

2015 ◽  
Vol 12 ◽  
pp. 31-33
Author(s):  
Ramez N. Eskander ◽  
Henry T. Lynch ◽  
Sandra M. Brown ◽  
Lawrence D. Wagman ◽  
Krishnansu S. Tewari

2015 ◽  
Vol 33 (4) ◽  
pp. 326-331 ◽  
Author(s):  
Mark A. Jenkins ◽  
James G. Dowty ◽  
Driss Ait Ouakrim ◽  
John D. Mathews ◽  
John L. Hopper ◽  
...  

Purpose For carriers of germline mutations in DNA mismatch repair genes, the most relevant statistic for cancer prevention is colorectal cancer (Lynch syndrome) risk, particularly in the short term. Methods We conducted a meta-analysis of all independent published Lynch syndrome studies reporting age- and sex-dependent colorectal cancer risks. We estimated 5-year colorectal cancer risk over different age groups, separately for male and female mutation carriers, and number needed to screen to prevent one death. Results We pooled estimates from analyses of 1,114 Lynch syndrome families (508 with MLH1 mutations and 606 with MSH2 mutations). On average, one in 71 male and one in 102 female MLH1 or MSH2 mutation carriers in their 20s will be diagnosed with colorectal cancer in the next 5 years. These colorectal cancer risks increase with age, peaking in the 50s (one in seven males and one in 12 females), and then decrease with age (one in 13 males and one in 19 females in their 70s). Annual colonoscopy in 16 males or 25 females in their 50s would prevent one death from colorectal cancer over 5 years while resulting in almost no serious complications. In comparison, annual colonoscopy in 155 males or 217 females in their 20s would prevent one death while resulting in approximately one serious complication. Conclusion For MLH1 or MSH2 mutation carriers, current guidelines recommend colonoscopy every 1 to 2 years starting in their 20s. Our findings support this regimen from age 30 years; however, it might not be justifiable for carriers who are in their 20s.


2014 ◽  
Vol 40 (11) ◽  
pp. 1445-1452 ◽  
Author(s):  
M. Tanyi ◽  
J. Olasz ◽  
J.L. Tanyi ◽  
L. Tóth ◽  
P. Antal-Szalmás ◽  
...  

2014 ◽  
Vol 45 (10) ◽  
pp. 2162-2167 ◽  
Author(s):  
Daria Carmela Loconte ◽  
Margherita Patruno ◽  
Patrizia Lastella ◽  
Carmela Di Gregorio ◽  
Valentina Grossi ◽  
...  

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