phlegmasia alba
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QJM ◽  
2021 ◽  
Vol 114 (Supplement_1) ◽  
Author(s):  
Samy Gamil Akhnoukh ◽  
Ramez Monuir Wahba ◽  
Nabil Gamal Abd Elnaser Mahmoud

Abstract Background Deep venous thrombosis (DVT) is a major cause of morbidity and mortality all-over the world. Complications include pulmonary embolism (PE), post-thrombotic syndrome (PTS), phlegmasia alba dolens, phlegmasia cerulea dolens and venous gangrene. The PTS is the most common cause of long-term morbidity and disability among the previous complications. Aim of the Work The aim of this work is evaluation of the regional catheter-directed thrombolytic therapy versus standard systemic anticoagulant therapy in cases of acute ilio-femoral deep vein thrombosis as regard to efficacy, safety as well as complications. Patients and Methods This study was conducted on 30 patients presented to the vascular surgery unit of Ahmed Maher Teaching Hospital between February, 2019 and August, 2019 with acute iliofemoral deep venous thrombosis (less than two weeks duration). Of the 30 patients, 18 were females and 12 were males. The age of the patients ranged between 22 and 55 years. Results The outcome results of early Follow up of the thrombolytic therapy was complete recanalization in 30.7% of the cases, partial re-canalization in 53.8% of the cases and poor recanalization in the remaining cases15.3%.While the follow up results of anticoagulant therapy was complete re-canalization in 6.7% of the cases, partial re-canalization in 60% of cases and poor recanalization in the remaining cases 33.3% Conclusion Catheter directed thrombolytic therapy using streptokinase, as a lytic agent in the treatment of acute ilio-femoral DVT is a safe and efficient technique.


2021 ◽  
Vol 14 (3) ◽  
pp. 193-198
Author(s):  
Boris Sukovatykh ◽  
Aleksey Viktorovich Sereditsky ◽  
Andrey Mikhailovich Azarov ◽  
Vadim Feliksovich Muradyan ◽  
Mikhail Borisovich Sukovatykh ◽  
...  

The aim of the study was to improve the conservative treatment options for proximal deep vein thrombosis of low extremities associated with phlegmasia alba dolens optimization of anticoagulant therapy and paravascular injection of the anti-inflammatory medical mixture in areas of the most intense inflammatory process.Materials and methods. The results of treatment of two statistically homogeneous groups of patients with proximal deep vein thrombosis of the lower extremities associated with white phlegmasia were compared. In the first group (n = 30), standard conservative treatment was carried out using rivaroxaban as an anticoagulant; in the second group (n = 30), initial heparin therapy was first performed and, additionally, the following mixture was administered in the places of the greatest severity of inflammatory process under ultrasound control: dexamethasone 16 mg, heparin 5 thousand units, 0.25% novocaine solution 20.0 ml. During treatment the incidence of hemorrhagic syndrome was recorded. The results were assessed after one year according to the degree of deep vein lumen restoration and the severity of venous outflow impairment according to the Villalta scale. Results. In patients of both groups, every tenth patient developed some minor manifestations of hemorrhagic syndrome during treatment with rivaroxaban that was corrected by a decrease in the dose of anticoagulant.Complete restoration of the lumen of the veins occurred in 20.0%, patients of the first group and in 40.0%, patients of the second group; partial, in 63.3% and 56.7% of patients, respectively, minimal - in 16.7% and 3.3% of patients, respectively.In the first group, clinical disorders of venous outflow were absent in 20.0% of patients, a weak degree of severity was registered in 23.3%, an average - in 40.0%, and a strong one in 16.7% of patients, and in the second group, in 40 %, 26.7%, 30% and 3.3% of patients, respectively.Different minor hemorrhagic complications after Rivaroxaban intake occurred equally in both groups in each of ten patients. These complications were treated by the reduction of the anticoagulants dose.Complete restoration of the vein lumen occurred in the first group in 20.0%, and in the second group in 40.0% of patients, partial restoration, in 63.3% and 56.7% of patients, minimal - in 16.7% and 3.3% of patients respectively.In patients of the first group clinical venous congestion was absent in 20,0% of patients, mild congestion was manifested in 23,3% of patients, moderate - in 40,0% of patients, and severe was in 16,7% of cases. In the second group, the obtained data was 40%, 26,7%, 30%, and 3,3% of patients, respectively. Conclusion. Starting therapy with heparin and paravascular injection of anti-inflammatory mixture helps improve treatment outcomes.


Cureus ◽  
2021 ◽  
Author(s):  
Leonardo P Suciadi ◽  
Aloysius N Aristo
Keyword(s):  

Urology ◽  
2017 ◽  
Vol 99 ◽  
pp. e31-e32
Author(s):  
Marloes Dekkers ◽  
Angela Kotsopoulos ◽  
Herman van Roijen

2011 ◽  
Vol 2011 ◽  
pp. 1-5 ◽  
Author(s):  
Nelson Oliveira ◽  
Emanuel Dias ◽  
Ricardo Lima ◽  
Fernando Oliveira ◽  
Isabel Cássio

Introduction. Primary venous tumours are a rare cause of deep vein thrombosis. The authors present a case where the definitive diagnosis was delayed by inconclusive complementary imaging.Clinical Case. A thirty-seven-year-old female presented with an iliofemoral venous thrombosis of the right lower limb. The patient had presented with an episode of femoral-popliteal vein thrombosis five months before and was currently under anticoagulation.Phlegmasia alba dolensinstalled progressively, as thrombus rapidly extended to the inferior vena cava despite systemic thrombolysis and anticoagulation. Diagnostic imaging failed to identify the underlying aetiology of the deep vein thrombosis. The definitive diagnosis of primary venous leiomyosarcoma was reached by a subcutaneous abdominal wall nodule biopsy.Conclusion. Primary venous leiomyosarcoma of the iliac vein is a rare cause of deep vein thrombosis, which must be considered in young patients with recurrent or refractory to treatment deep vein thrombosis.


Phlebologie ◽  
2008 ◽  
Vol 37 (06) ◽  
pp. 301-307
Author(s):  
W. Hach ◽  
V. Hach-Wunderle

ZusammenfassungHeinrich Hoffmann, der Vater des Struwwelpeter, gilt in seiner Heimatstadt Frankfurt am Main als Reformator der Sozialmedizin. Vor allem die Psychiatrie hat unter seiner ärztlichen Leitung den Weg in eine moderne Zukunft angetreten. Aus seiner Klinik für Irre und Epileptische ging die Frankfurter Universitätsklinik für Psychiatrie hervor. Problemstellung: Die Doktorarbeit von Heinrich Hoffmann befasst sich mit der Phlegmasia alba. Sie ist in lateinischer Sprache abgefasst. Bezüglich der Pathogenese gab es zu Beginn des 19. Jahrhunderts noch drei verschiedene Vorstellungen, Metastasen von Milch oder Lochien, die Verletzung oder Erkrankung von Lymphgefäßen und den Verschluss von Venenstämmen im Beckenbereich. Hoffmann griff aus der Literatur eine vierte Variante auf, die Entzündung der Tunica cellulosa, der bindegewebigen Umhüllungen von Muskeln und Sehnen sowie des Neurolemm der Vaginalnerven. Gegen die Theorie der Venenkrankheit hatte er wichtige scheinbare Argumente anzuführen. Die Doktorarbeit endet mit einer ausführlichen Beschreibung des Krankheitsverlaufes einer jungen Soldatenfrau. Konsequenzen: Die Arbeit bringt zwar in medizinhistorischer Hinsicht keine originellen neuen Aspekte. Ihr Studium erinnert an diagnostische Einzelheiten, die unter dem Eindruck der modernen technischen Möglichkeiten verloren zu gehen drohen. Dazu gehören die Charakteristik des Schmerzes vor dem Stadium der Schwellung, eine strenge Seitenbegrenzung auch der Beckenvenenthrombose, die treffende Bezeichnung des Ödems als porzellanartig und nicht zuletzt die Vorausschau des Begriffes des Klinischen Wahrscheinlichkeit in der Art von kritischen Tagen.


Phlebologie ◽  
2008 ◽  
Vol 37 (06) ◽  
pp. 301-307
Author(s):  
V. Hach-Wunderle ◽  
W. Hach

ZusammenfassungHeinrich Hoffmann, der Vater des Struwwelpeter, gilt in seiner Heimatstadt Frankfurt am Main als Reformator der Sozialmedizin. Vor allem die Psychiatrie hat unter seiner ärztlichen Leitung den Weg in eine moderne Zukunft angetreten. Aus seiner Klinik für Irre und Epileptische ging die Frankfurter Universitätsklinik für Psychiatrie hervor. Problemstellung: Die Doktorarbeit von Heinrich Hoffmann befasst sich mit der Phlegmasia alba. Sie ist in lateinischer Sprache abgefasst. Bezüglich der Pathogenese gab es zu Beginn des 19. Jahrhunderts noch drei verschiedene Vorstellungen, Metastasen von Milch oder Lochien, die Verletzung oder Erkrankung von Lymphgefäßen und den Verschluss von Venenstämmen im Beckenbereich. Hoffmann griff aus der Literatur eine vierte Variante auf, die Entzündung der Tunica cellulosa, der bindegewebigen Umhüllungen von Muskeln und Sehnen sowie des Neurolemm der Vaginalnerven. Gegen die Theorie der Venenkrankheit hatte er wichtige scheinbare Argumente anzuführen. Die Doktorarbeit endet mit einer ausführlichen Beschreibung des Krankheitsverlaufes einer jungen Soldatenfrau. Konsequenzen: Die Arbeit bringt zwar in medizinhistorischer Hinsicht keine originellen neuen Aspekte. Ihr Studium erinnert an diagnostische Einzelheiten, die unter dem Eindruck der modernen technischen Möglichkeiten verloren zu gehen drohen. Dazu gehören die Charakteristik des Schmerzes vor dem Stadium der Schwellung, eine strenge Seitenbegrenzung auch der Beckenvenenthrombose, die treffende Bezeichnung des Ödems als porzellanartig und nicht zuletzt die Vorausschau des Begriffes des Klinischen Wahrscheinlichkeit in der Art von kritischen Tagen.


2005 ◽  
Vol 25 (04) ◽  
pp. 376-379 ◽  
Author(s):  
W. Hach

ZusammenfassungArmand Trousseau (1801–1867) gehörte zu den ganz großen Ärzten unseres Kulturkreises. Er betrachtete die Medizin als eine Form der Kunst, weil sie ihre Anwendung in der Individualität des Arztes findet. Schon in jungen Jahren wurde er Professor für Therapie und Arzneimittellehre an der Pariser Universität. Er galt als hervorragender Rhetoriker und hielt seine Vorlesungen über Innere Medizin und Neurologie am Krankenbett.Trousseau hat erkannt, dass die Phlegmasia alba häufig mit einer Tumorkrankheit einhergeht. In seinem Hauptwerk Clinique medicale de l’Hôtel Dieu de Paris beschreibt er dafür eindrucksvolle Kasuistiken. Als bei ihm selbst eine Phlebitis am linken Arm auftrat, diagnostizierte er daraus einen Magenkrebs, an dem er sechs Monate später verstarb.


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