scholarly journals Restoring an international gold standard—A viable alternative?

1982 ◽  
Vol 17 (2) ◽  
pp. 60-64
Author(s):  
Wulfdiether Zippel
2012 ◽  
Vol 23 (1) ◽  
pp. 15-31
Author(s):  
DAVID HILL ◽  
PAUL McMACKIN

The epidural route is currently the gold standard for labour analgesia, although it is not without serious consequences, especially when incorrect placement goes unrecognised. Intravascular, intrathecal and subdural placements have been reported to occur with incidences of 1 in 5000, 1 in 2900 and 1 in 4200 respectively. Until recent years there has not been a viable alternative to epidural analgesia.


2021 ◽  
Vol 10 (3) ◽  
Author(s):  
Helenmary Sheridan ◽  
Anthony J. Dellureficio ◽  
Melissa A. Ratajeski ◽  
Sara Mannheimer ◽  
Terrie R. Wheeler

Institutional data repositories are the acknowledged gold standard for data curation platforms in academic libraries. But not every institution can sustain a repository, and not every dataset can be archived due to legal, ethical, or authorial constraints. Data catalogs—metadata-only indices of research data that provide detailed access instructions and conditions for use—are one potential solution, and may be especially suitable for "challenging" datasets. This article presents the strengths of data catalogs for increasing the discoverability and accessibility of research data. The authors argue that data catalogs are a viable alternative or complement to data repositories, and provide examples from their institutions' experiences to show how their data catalogs address specific curatorial requirements. The article also reports on the development of a community of practice for data catalogs and data discovery initiatives.


2005 ◽  
Vol 173 (4S) ◽  
pp. 378-378
Author(s):  
Arthur C. Pinto
Keyword(s):  

2004 ◽  
Vol 171 (4S) ◽  
pp. 469-469 ◽  
Author(s):  
John S. Lam ◽  
Oleg Shvarts ◽  
Mehrdad Alemozaffarder ◽  
Hyung L. Kim ◽  
He-jing Wang ◽  
...  

2005 ◽  
Vol 62 (2) ◽  
pp. 65-68 ◽  
Author(s):  
Holzinger ◽  
Klaiber

Die laparoskopische Cholezystektomie hat sich in weniger als zehn Jahren seit ihrer Einführung im Jahre 1986 zum Gold-Standard in der Behandlung des unkomplizierten und komplizierten Gallensteinleidens entwickelt. Aufgrund ihres durchschlagenden Erfolges ist sie zum Trendsetter der minimal-invasiven Chirurgie geworden, die auf allen Gebieten der Chirurgie die Behandlungsmethoden revolutioniert hat. Obwohl für uns heute selbstverständlich, blickt die minimal-invasive Chirurgie auf eine langwierige und hindernisreiche Entwicklungsgeschichte zurück. Ziel dieser Arbeit ist es, einen kurzen Überblick über die Geschichte der Laparoskopie und der laparoskopischen Cholezystektomie sowie deren Auswirkung auf die Entwicklung der minimal-invasiven Chirurgie zu geben.


VASA ◽  
2019 ◽  
Vol 48 (1) ◽  
pp. 65-71 ◽  
Author(s):  
Cheong J. Lee ◽  
Rory Loo ◽  
Max V. Wohlauer ◽  
Parag J. Patel

Abstract. Although management paradigms for certain arterial trauma, such as aortic injuries, have moved towards an endovascular approach, the application of endovascular techniques for the treatment of peripheral arterial injuries continues to be debated. In the realm of peripheral vascular trauma, popliteal arterial injuries remain a devastating condition with significant rates of limb loss. Expedient management is essential and surgical revascularization has been the gold standard. Initial clinical assessment of vascular injury is aided by readily available imaging techniques such as duplex ultrasonography and high resolution computed tomographic angiography. Conventional catheter based angiography, however, remain the gold standard in the determination of vascular injury. There are limited data examining the outcomes of endovascular techniques to address popliteal arterial injuries. In this review, we examine the imaging modalities and current approaches and data regarding endovascular techniques for the management popliteal arterial trauma.


Swiss Surgery ◽  
2000 ◽  
Vol 6 (5) ◽  
pp. 220-226
Author(s):  
Vock

Die Pankreasdiagnostik mittels CT und MRI wurde in den vergangenen Jahren wesentlich verfeinert und verbessert. Die Computertomographie liefert die höchste, fast isotrope 3D-Auflösung, ist sehr empfindlich für Verkalkungen und bei Trauma- und Intensivpatienten sowie Mehrregionenuntersuchungen vorzuziehen. Die MRI bietet dank höherem Kontrast eine feinere Differenzierung und ein etwas besseres Staging; nicht-invasiv gestattet sie eine gleichzeitige Mitdarstellung der Blutgefässe, des Pankreasgangs und der Gallenwege. Die modernen Untersuchungstechniken beider Verfahren, ihre Vor- und Nachteile sowie die klinischen Resultate bei verschiedenen Pathologien werden dargestellt.


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