Inhibition of calcium oxalate crystallization by commercial human serum albumin and human urinary albumin isolated from two different race groups: evidence for possible molecular differences

2006 ◽  
Vol 34 (6) ◽  
pp. 373-380 ◽  
Author(s):  
Allen L. Rodgers ◽  
Priscilla D. Mensah ◽  
Sylva L. Schwager ◽  
Edward D. Sturrock
2021 ◽  
Vol 28 ◽  
Author(s):  
Priyadarshini ◽  
Abhishek Negi ◽  
Chetna Faujdar ◽  
Lokesh Nigam ◽  
Naidu Subbarao

Background: Human serum albumin (HSA) is one of the most abundant proteins in the blood plasma, urine as well as in the organic matrix of renal calculi. Macromolecules present in the urine modulate kidney stone formation either by stimulating or inhibiting crystallization process. Objective: In the present study, effect of HSA protein on the growth of calcium oxalate monohydrate crystal (COM) was investigated. Methods: Crystal growth assay was used to measure oxalate depletion in the crystal seeded solution in the presence of HSA. HSA concentrations exhibiting effect on crystal growth were selected for FTIR and XRD analysis. In silico docking was performed on seven different binding sites of HSA. Results: Albumin is playing dual role in growth of calcium oxalate crystallization. FTIR and XRD studies further revealed HSA exerted strain over crystal thus affecting its structure by interacting with amino acids of its pocket 1. Docking results indicate that out of 7 binding pocket in protein, calcium oxalate interacts with Arg-186 and Lys-190 amino acids of pocket 1. Conclusion: Our study confirms the role of HSA in calcium oxalate crystallization where acidic amino acids arginine and lysine are binding with COM crystals, revealing molecular interaction of macromolecule and crystal in urolithiasis.


1987 ◽  
Vol 33 (2) ◽  
pp. 209-213 ◽  
Author(s):  
M Marre ◽  
J P Claudel ◽  
P Ciret ◽  
N Luis ◽  
L Suarez ◽  
...  

Abstract We describe a laser-immunonephelometric method for quantifying urinary albumin excretion (UAE) in large numbers of samples. For a 150-microL sample incubated at room temperature for 45 min with 40 microL of antiserum specific for human serum albumin, the assay range for albumin was 0.34 to 43.0 mg/L. For samples analyzed undiluted and diluted 10-fold, the range of measurable albumin was from 0.34 to 430.0 mg/L. With an automated version of this method, one can assay 240 samples per hour. Intra- and interassay CVs were less than 6% and 9%, respectively. Measurements by this method (y) correlated well with those obtained by a RIA method (x): y = 1.00x + 0.163 mg/L (n = 233; r = 0.996). The day-to-day CV for UAE was determined for three consecutive determinations done on each of 60 controls according to the time of collection and in 212 diabetics according to the amount of 24-h UAE. For controls, UAE was 8.0 +/- 8.1 mg/24 h (mean +/- SD), CV 44 +/- 23%. The CV was similar for diurnal (50 +/- 28%) and overnight (58 +/- 32%) collections from controls; and for diabetics with normal values for UAE: 35 +/- 32%, with slight albuminuria (25-300 mg/24 h):37 +/- 28%, or with macroalbuminuria (greater than 300 mg/24 h): 47 +/- 42%.


2012 ◽  
Vol 413 (1-2) ◽  
pp. 175-181 ◽  
Author(s):  
Yoshihisa Itoh ◽  
Kiyoshi Ichihara ◽  
Kouji Kishi ◽  
Shigemi Hosogaya ◽  
Toshiyuki Yamada

1969 ◽  
Vol 08 (01) ◽  
pp. 15-21 ◽  
Author(s):  
K. E. Scheer ◽  
J. Heep ◽  
W. Maier-Borst ◽  
W. J. Lorenz ◽  
H. Sinn ◽  
...  

ZusammenfassungNach tierexperimentellen Voruntersuchungen wurde die Placentographie mit trägerfreiem 113Inm -HSA als klinische Methode eingeführt. Vor Amniocentesen und bei Verdacht auf Placenta praevia werden Placentographien geschrieben. Den Schwangeren wird eine Aktivität von 500 μCi in die Cubitalvene injiziert. Die der Aktivität entsprechende Indiummenge ist kleiner als 0,1 ng. Die fetale Strahlenbelastung liegt unter lOmrad. Bei Anwendung von 113Inm-HSA entfällt eine Blockade der mütterlichen und fetalen Schilddrüsen. Die genaue Abgrenzung einer Placenta praevia wird nicht durch eine Blasenaktivität beeinträchtigt.Es wurden bisher 19 Placentalokalisationen durchgeführt. In allen Fällen konnte der Placentasitz eindeutig festgestellt werden. Bedingt durch die lange Liegezeit beim Aufnehmen eines Szintigramms kam es in zwei Fällen zu einem Vena-Cava-Kompressions-Syndrom. Zur Verhinderung dieser klinischen Zwischenfälle werden inzwischen Placentographien mit der Anger-Kamera aufgenommen. Mit Hilfe des divergierenden Kollimators konnte der gesamte Abdominalbereich erfaßt werden. Die Aufnahmezeit konnte auf 7 — 10 Minuten verkürzt werden. Die intravenöse injizierte Aktivität betrug bei dieser Methode ebenfalls 500 μCi. Der diagnostische Aussagewert der Kamerabilder ist szintigraphischen Aufnahmen gleichwertig.


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