scholarly journals Pathological Fracture of Mandible associated with an Asymptomatic Cholesterol Granuloma

Author(s):  
N. Usman ◽  
M.U. Akhtar ◽  
K. Ali
Swiss Surgery ◽  
2002 ◽  
Vol 8 (2) ◽  
pp. 81-87 ◽  
Author(s):  
Sutter ◽  
Regazzoni

Pathologische Frakturen werden, bedingt durch die Zunahme der Inzidenz von Karzinomen und die längeren überlebenszeiten, in Zukunft häufiger behandelt werden müssen. Das Skelett ist das dritthäufigste Ziel-Organ von Metastasen. Lungentumor-Metastasen scheinen zuzunehmen, das Mammakarzinom bleibt aber der häufigste Primärtumor. Am häufigsten sind Metastasen im Bereiche der Wirbelsäule lokalisiert, Frakturen treten jedoch meistens am Femur auf. Eine pathologische Fraktur sowie fast immer auch eine "drohende pathologische Fraktur" stellen eine absolute Operationsindikation dar. Eine genaue Definition der "drohenden Fraktur" fehlt zwar, doch ist heute allgemein akzeptiert, dass mindestens 50% der Knochenmasse zerstört sein müssen, damit die Metastase im konventionellen Röntgenbild sichtbar wird und somit von einer drohenden Fraktur gesprochen werden kann. Als Hilfe zur Abschätzung des Frakturrisikos hat sich das Score System nach Mirels bewährt. Anhand von 4 Parametern (Lokalisation, Grösse, Typ, Schmerzen) kann das Frakturrisiko abgeschätzt werden. Ziel der (meist operativen) Behandlung ist die Verbesserung der Lebensqualität über eine effiziente Schmerzlinderung, möglichst durch eine einzige Operation mit kurzer Hospitalisationszeit. Für die chirurgische Behandlung sollten im proximalen Abschnitt des Femurs Prothesen verwendet werden, bei subtrochantären und Schaftfrakturen vornehmlich intramedulläre Kraftträger. Eine postoperative Radiotherapie scheint die lokale Tumorprogression zu verhindern. Bei guter Langzeitprognose sollte der Tumor lokal aggressiv ausgeräumt werden.


2019 ◽  
Author(s):  
Brandon Lucke-Wold ◽  
Maya Fleseriu ◽  
Haley Calcagno ◽  
Timothy Smith ◽  
Joshua Levy ◽  
...  

Skull Base ◽  
2007 ◽  
Vol 17 (S 1) ◽  
Author(s):  
Ki-Hong Chang ◽  
Kyung-Ho Park ◽  
Chang-Eun Song ◽  
Sang-Won Yeo

Skull Base ◽  
2011 ◽  
Vol 21 (S 01) ◽  
Author(s):  
Alia Hdeib ◽  
Chad Zender ◽  
Warren Selman ◽  
Nicholas Bambakidis

2008 ◽  
Vol 58 (6) ◽  
pp. 627 ◽  
Author(s):  
Jung eun Kim ◽  
In Seo Park ◽  
Kyung Hee Lee ◽  
Mi Young Kim ◽  
Youn Jeong Kim

Choonpa Igaku ◽  
2014 ◽  
Vol 41 (6) ◽  
pp. 867-870
Author(s):  
Yuka KUJIRAOKA ◽  
Yuichi DAI ◽  
Emika ICHIOKA ◽  
Tatsuhiko IKEDA ◽  
Hisato HARA

2021 ◽  
Vol 12 ◽  
pp. 215265672098478
Author(s):  
Abdulrahman Alghulikah ◽  
Norah Musallam ◽  
Ibrahim Sumaily ◽  
Amany Fathaddin ◽  
Surayie Aldossary

Cholesterol Granulomas of the Maxillary Sinus, considered an unusual presentation at this anatomical site. Over last 2 decades, only few cases are reported in the literature (English) and no available comprehensive reviews or studies on this entity. Herein in this article we present a comprehensive literature review of the available reports of 16 cases along with reporting a new case which we managed, aided with its histopathological pictures. This review article can be a reference for practitioners in the field of otorhinolaryngology who may encounter these cases. Also, it attracts the attention to consider this pathology among the differential diagnoses of nasal masses. Moreover, including a described pathological imaging may help young pathologist to identify this pathology.


2021 ◽  
Vol 49 (2) ◽  
pp. 030006052098773
Author(s):  
Kai Xuan Lim ◽  
Karl Wu

Schwannoma or neurilemmoma is a common soft tissue neoplasm arising from the neural sheath of Schwann cells. However, intraosseous schwannoma is rare, accounting for less than 0.2% of primary bone tumours. Several variants of schwannoma have been reported; among them, intraosseous schwannoma with ancient change is extremely rare. This current report presents an extremely rare case of ancient intraosseous neurilemmoma. The patient presented with right elbow pain and disability. A radiolucent, well-defined, lobulated lesion with a thin sclerotic rim in the proximal ulnar metaphysis that had caused a pathological fracture was noted. The mass was surgically excised using marginal resection and bone curettage was undertaken. The bone deficit was grafted with hydroxyapatite and β-tricalcium phosphate and augmented with bone cement. There were no signs of any recurrence after 3 years. This is the first case of an ancient intraosseous schwannoma of the proximal ulna. Although rare, intraosseous schwannoma should be considered in the differential diagnosis of radiographically benign-appearing osseous tumours in the bone. The cement technique is recommended for the treatment of intraosseous schwannoma.


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