CXCR4 and CCR7 Expression in Primary Nodal Diffuse Large B-Cell Lymphoma—A Clinical and Immunohistochemical Study

2019 ◽  
Vol 357 (4) ◽  
pp. 302-310 ◽  
Author(s):  
Hui Du ◽  
Li Zhang ◽  
Guangyao Li ◽  
Wei Liu ◽  
Wenqiang Tang ◽  
...  
Author(s):  
A. A. Grigorenko ◽  
V. V. Voytsekhovskiy ◽  
S. N. Roshchin

Aim. Demonstration of a case of diagnosing extranodal diffuse large B-cell lymphoma of rare localization – with a massive lesion of the cervix with spread to the body of the uterus and the anterior wall of the vagina.Results. The patient, born in 1991, considers herself ill since December 2020, when watery, bloody discharge from the genital tract first appeared. She went to the gynecologist at the place of residence; upon examination, a malignant neoplasm was suspected. For further examination and treatment, she was sent to the Amur Regional Oncological Dispensary, where a morphological and immunohistochemical study of the biopsy material was performed. In a histological specimen, there is a picture of lymphoma. Immunohistochemical study: tumor cells express CD10, CD20, BCL6, CD23. Tumor cells do not express CD5 (+ on small T-lymphocytes), BCL2 (+ on small T-lymphocytes), CD30, C-MYC, MUM1. When reacting with Ki-67, 90% of tumor cells are positive. The morphoimmunohistochemical picture is characteristic of diffuse large Bcell lymphoma from cells of germ cell centers.Conclusion. Diagnosis of extranodal lymphoma can be very difficult, and the leading role belongs to an experienced morphologist and the availability of modern diagnostics of the variant of lymphoma. 


2014 ◽  
Vol 36 (6) ◽  
pp. 478-482 ◽  
Author(s):  
Jose A. Plaza ◽  
Denisa Kacerovska ◽  
Martin Sangueza ◽  
Stefan Schieke ◽  
Noelle Buonaccorsi ◽  
...  

Praxis ◽  
2016 ◽  
Vol 105 (1) ◽  
pp. 47-52 ◽  
Author(s):  
Andreas Lohri

Zusammenfassung. Maligne Lymphome unterteilen sich zwar in über 60 Entitäten, das grosszellige B-Zell-Lymphom, das follikuläre Lymphom, der Hodgkin und das Mantelzell-Lymphom machen aber mehr als die Hälfte aller Lymphome aus. Im revidierten Ann Arbor staging system gelten die Suffixe «A» und «B» nur noch für den Hodgkin. «E» erscheint nur noch bei Stadien I und II. Eine Knochenmarksuntersuchung wird beim Hodgkin nicht mehr verlangt, beim DLBCL (Diffuse large B cell lymphoma) nur, falls das PET keinen Knochenmark-Befall zeigt. Der PET-Untersuchung, speziell dem Interim-PET, kommt eine entscheidende Bedeutung zu. PET-gesteuerte Therapien führen zu weniger Toxizität. Gezielt wirkende Medikamente mit eindrücklicher Wirksamkeit wurden neu zugelassen. Deren Kosten sind hoch. Eine strahlen- und chemotherapiefreie Behandlung maligner Lymphome wird in Zukunft möglich sein.


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