Time from Pain Assessment to Pain Intervention

2021 ◽  
Vol Publish Ahead of Print ◽  
Author(s):  
Renee C.B. Manworren ◽  
Ata Atabek
Author(s):  
Dorette Husbands-Anderson ◽  
Jennifer Szerb ◽  
Alexandra Harvey

Objectives: To observe the method of pain assessment and pain management intervention performed by nurses in the PACU. Methods and Design: A QI prospective observational study was conducted to observe nurse’s pain assessment and management of thirty (30) patients from the time of PACU admission to discharge. The sample size was determined using the sealed envelope power calculator. Data Collection Included: patients demographics, the method and frequency of pain assessments as well as modalities of the pain intervention and the type and average dose of pain medications administered by PACU nurses. Data analysis was done using Microsoft excel. Results: No validated pain assessment tool was used in the PACU.  The majority of patients 67%, n=20) had no pain assessments or pain interventions. When performed, the frequency of pain assessments recorded were low, 70% of patients had 1-2 assessments. The principal pain management intervention was pharmacological with the use of opioids, accounting for 96%. Conclusion: Post-operative pain management in the PACU at GPHC does not meet accepted standards of care. More frequent nursing pain assessment using a validated pain assessment tool is required. Monotherapy with the opioid was the main pain intervention for pain management. Recommendations: Effective pain management begins with the appropriate pain assessment; therefore pain management education programs for health care professionals are essential. Also, the implementation of a standardized pain assessment tool, a standardized post anesthetic order sheet with a multimodal approach to pain management and restructuring the post-anesthetic record to allow for documentation of pain assessment will greatly improve pain management in the PACU.


2006 ◽  
Vol 175 (4S) ◽  
pp. 359-359
Author(s):  
Sompol Permpongkoso ◽  
Aaron Sulman ◽  
Stephen B. Solomon ◽  
GaryX Gong ◽  
Louis R. Kavoussi

Pflege ◽  
2001 ◽  
Vol 14 (3) ◽  
pp. 171-181 ◽  
Author(s):  
Evas Cignacco

Während Erwachsene und Kinder Schmerzerlebnisse durch Sprache deuten und ihnen so Ausdruck verleihen, ist die Schmerzerfassung bei Neugeborenen wegen der fehlenden Verbalisierung nicht möglich. Die Schmerzerfassung beim Neugeborenen erfolgt indirekt und schließt physiologische, verhaltensbezogene und biochemische Parameter in die Einschätzung mit ein. Diese Literaturübersicht beschreibt die Schwierigkeiten, die der Objektivierung des Schmerzes von Neugeborenen, insbesondere Frühgeborenen, zugrunde liegen. Die meisten der existierenden Schmerzskalen wurden zu Forschungszwecken entwickelt und sind auf ihre Praktikabilität im klinischen Alltag nicht überprüft. Pflegende und ÄrztInnen stehen darum immer noch vor der Schwierigkeit, zwischen einigen zwar validierten, aber auf ihre Anwendbarkeit in der Praxis kaum überprüften Instrumente wählen zu müssen. Dies ist umso bedenklicher, als in der Literatur die kurz- und langfristigen Folgen von anhaltenden Schmerzen bei Neugeborenen mit intraventrikulären Blutungen, Veränderungen im Ernährungs- sowie im Schlafmuster und Beeinträchtigungen im sensiblen Bereich der Eltern-Kind-Beziehung beschrieben werden.


PsycCRITIQUES ◽  
1989 ◽  
Vol 34 (9) ◽  
Author(s):  
James M. Raczynski
Keyword(s):  

physiopraxis ◽  
2020 ◽  
Vol 18 (06) ◽  
pp. 52-53
Author(s):  
Marjan Laekeman

Schmerzerkennung bei Menschen mit Demenz, die nicht mehr zur Selbstauskunft in der Lage sind, ist für Therapeuten eine Herausforderung. Mit der PAIC-15-Skala steht ein adäquates Beobachtungsinstrument zur Verfügung, um bei dieser Patientengruppe Schmerzen rechtzeitig zu erfassen. In mehreren internationalen Studien zeigt sich, dass die 15 Items der Skala sehr gute Indikatoren dafür sind, ob ein Mensch unter Schmerzen leidet.


2020 ◽  
Vol 86 (12) ◽  
Author(s):  
Gabriele Finco ◽  
Maurizio Evangelista ◽  
Salvatore Sardo
Keyword(s):  

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