scholarly journals Blockade of Vascular Endothelial Growth Factor Receptor 1 Prevents Inflammation and Vascular Leakage in Diabetic Retinopathy

2015 ◽  
Vol 2015 ◽  
pp. 1-11 ◽  
Author(s):  
Jianbo He ◽  
Hong Wang ◽  
Ying Liu ◽  
Wen Li ◽  
Dorothy Kim ◽  
...  

Diabetic retinopathy (DR) is a leading cause of blindness in working age adults. The objective of this study is to investigate the effects of vascular endothelial growth factor receptor 1 (VEGFR1) blockade on the complications of DR. Experimental models of diabetes were induced with streptozotocin (STZ) treatment or Insulin2 gene mutation (Akita) in mice. Protein expression and localization were examined by western blots (WB) and immunofluorescence (IF). mRNA expression was quantified by PCR array and real-time PCR. The activity of VEGFR1 signaling was blocked by a neutralizing antibody called MF1. Vascular leakage was evaluated by measuring the leakage of [3H]-mannitol tracer into the retina and the IF staining of albumin. VEGFR1 blockade significantly inhibited diabetes-related vascular leakage, leukocytes-endothelial cell (EC) adhesion (or retinal leukostasis), expression of intercellular adhesion molecule- (ICAM-) 1 protein, abnormal localization and degeneration of the tight junction protein zonula occludens- (ZO-) 1, and the cell adhesion protein vascular endothelial (VE) cadherin. In addition, VEGFR1 blockade interfered with the gene expression of 10 new cytokines and chemokines: cxcl10, il10, ccl8, il1f6, cxcl15, ccl4, il13, ccl6, casp1, and ccr5. These results suggest that VEGFR1 mediates complications of DR and targeting this signaling pathway represents a potential therapeutic strategy for the prevention and treatment of DR.

2017 ◽  
Vol 3 (2) ◽  
pp. 70-71
Author(s):  
Olaf Strauss

Wir maßen die Konzentrationen von Zytokinen und Wachstums-/Entzündungsfaktoren im Kammerwasser von 46 Patienten mit retinalem Venenastverschluss (VAV) und Makulaödem (MÖ), die mit einer intravitrealen Ranibizumab-Injektion (IRI) behandelt wurden. Patienten mit rezidivierendem MÖ erhielten bei Bedarf eine weitere IRI. Die Anzahl der IRI-Behandlungen korrelierte signifikant mit dem Alter, dem Visus c.c. bei Studienbeginn, der zentralen Netzhautdicke bei Studienbeginn sowie den Konzentrationen von 5 Zytokinen/Faktoren im Kammerwasser bei Studienbeginn (löslicher VEGFR-1 (vascular endothelial growth factor receptor 1), PDGF-AA (platelet-derived growth factor-AA), lösliches ICAM-1 (intercellular adhesion molecule 1), IL-6 (Interleukin 6) und IL-8). Die multivariate lineare Regressionsanalyse mit schrittweiser Auswahl bestätigte, dass Alter, zentrale Netzhautdicke bei Studienbeginn und PDGF-AA-Wert bei Studienbeginn unabhängige Determinanten der Anzahl der IRI-Behandlungen waren. Diese Ergebnisse deuten darauf hin, dass Entzündungsfaktoren möglicherweise das erneute Auftreten von MÖ bei VAV-Patienten beeinflussen können und dass der PDGF-AA-Wert ein hilfreicher Indikator dafür sein könnte, wie viele IRI-Behandlungen für die Beherrschung des MÖ erforderlich sein werden.


Ophthalmology ◽  
2008 ◽  
Vol 115 (11) ◽  
pp. 1916-1922 ◽  
Author(s):  
Nozomu Matsunaga ◽  
Yuichi Chikaraishi ◽  
Hiroshi Izuta ◽  
Nahoko Ogata ◽  
Masamitsu Shimazawa ◽  
...  

2012 ◽  
Vol 03 (02) ◽  
pp. 93-92
Author(s):  
Alexander Kretzschmar

Vandetanib ist ein oraler Hemmer des RET-Kinase-, VEGF (Vascular Endothelial Growth Factor Receptor)- und EGFR (Epidermal Growth Factor Receptor)-Signalwegs. In einer zulassungsrelevanten, randomisierten, doppelblinden, placebokontrollierten Phase- III-Studie verlängerte der Tyrosinkinasehemmer das progressionsfreie Überleben (PFS) signifikant länger als Placebo.


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