Tumor Prostaglandins and Estrogen Receptors: Prediction of Survival in Patients with Early Breast Cancer

Author(s):  
A. Bennett ◽  
M. Baum ◽  
D. Cooper ◽  
I. F. Stamford ◽  
A. J. Wilson
The Breast ◽  
2017 ◽  
Vol 32 ◽  
pp. S45
Author(s):  
M. Rodionova ◽  
V. Rodionov ◽  
E. Dudko ◽  
I. Vorotnikov ◽  
N. Chkhikvadze ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 5 (7) ◽  
pp. 825-830
Author(s):  
Borislav Kondov ◽  
Rosalinda Isijanovska ◽  
Zvonko Milenkovikj ◽  
Gordana Petrusevska ◽  
Marija Jovanovski-Srceva ◽  
...  

Aim: The aim of the study was to identify factors that influence the positivity on axillar status at patients with early breast cancer with clinical negative axilla, at which were done radical surgery to breast but also radical lymphadenectomy of axillar lymph nodes.Material and methods: In the study were included 81 surgically treated patients with early breast cancer during 08-2015 to 05-2017 year. All the cases have been analyzed by standard histological analysis including macroscopic and microscopic analysis on standard H&E staining. For determining of molecular receptors immunostaining by PT LINK immunoperoxidase has been done for HER2neu, ER, PR, p53 and Ki67.   Results: Patients age ranged between 31-73 years, average of 56.86 years. The mean size of the primary tumor in the surgically treated patient was 20.33 + 6.0 mm. On dissection from the axilary pits there were taken out 5 to 32 lymph nodes, an average of 14. Metastases have been found in 1 to 7 lymph nodes, an average 0.7. In only 26 (32.1%) of the patients have been found metastases in the axillary lymph nodes. The univariant regression analysis showed that the size of tumor and presence of HER2 neu receptors on cancer cell influence on the positivity of the axillary lymph nodes. The presence of the estrogen receptors, progesterone receptors  showed that they do not have influence on the positivity for metastatic deposits in axillary lymph nodes. Multivariant model and logistic regression analysis as independent significant factors or predictors of positivity of the axillary lymph nodes is influenced from the tumor size only.Conclusion: Our study showed that the involving of the axillary lymph nodes is mainly influenced from the size of the tumor and presence of HER2neu receptors  in the univariant analysis points the important influence of positivity in the axillary lymph nodes but only size of the tumor in multivariate regressive analysis.


Swiss Surgery ◽  
2000 ◽  
Vol 6 (3) ◽  
pp. 116-120 ◽  
Author(s):  
Gambazzi ◽  
Zuber ◽  
Oertli ◽  
Marti ◽  
Kocher ◽  
...  

Kleine Mammakarzinome werden häufiger entdeckt. Die nodal positiven Fälle werden seltener. Die sentinel lymph node (SLN) Technik könnte die geeignete Methode sein, unnötige Axilladissektionen zu vermeiden. Wir untersuchten ein Kollektiv von Patientinnen mit pT1 Tumoren in Bezug auf Nodalstatus (pT1a,b und c), auf Axillarezidiv sowie auf das Gesamtüberleben. Von 1983 bis 1997 wurden konsekutiv 185 Frauen mit einem Mammakarzinom </= 20mm Durchmesser behandelt. Die Überlebensdaten nach Kaplan-Meier stützten sich auf eine Kohorte aus 117 Patientinnen mit einer medianen Nachsorge von mindestens sieben Jahren. Es fanden sich sieben Patientinnen mit einem pT1a Karzinom, 30 mit einem pT1b Karzinom und 148 mit einem pT1c Karzinom. Im Mittel wurden 16 axilläre Lymphknoten vom Pathologen gezählt. Der axilläre Lymphknotenbefall zeigte eine erwartete Abhängigkeit von der Tumorgrösse: Kein Axillabefall bei nur sieben pT1a, 10% befallene Lymphknoten bei pT1b und 30% bei pT1c Karzinomen. Kein einziges Axillarezidiv wurde während der Beobachtungszeit entdeckt. Das Gesamtüberleben nach zehn Jahren betrug für Patientinnen mit einem pT1a Karzinom 100%, 91% für pT1b und noch 74% für pT1c Karzinome. Die Screening Mammographie entdeckt vermehrt kleinere Mammakarzinome. Die pN+ Stadien nehmen ab. Hier müssen Nutzen und Risiko der Axilladissektion einander kritisch gegenübergestellt werden. Eine selektive Axilladissektion ermöglicht die sentinel lymph node (SLN) Methode, welche in Verbindung mit aufwendigeren histologischen Nachweismethoden den axillären Nodalstatus realistisch wiedergibt.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document