Preschool-age Children's Physical Activity Questionnaire

2011 ◽  
Author(s):  
Genevieve M. Dwyer ◽  
Louise L. Hardy ◽  
Jennifer K. Peat ◽  
Louise A. Baur
2020 ◽  
Vol 27 (4) ◽  
pp. 436-442
Author(s):  
Nathalia Trasmonte Silva ◽  
Cristina dos Santos Cardoso de Sá ◽  
Mariana Callil Voos ◽  
Raquel de Paula Carvalho

RESUMO Foi realizada a tradução e a adaptação transcultural do Preschool-age Children’s Physical Activity Questionnaire para a língua portuguesa do Brasil. O questionário foi traduzido em duas versões diferentes por dois profissionais proficientes na língua inglesa. Baseada nessas duas traduções independentes, foi criada a tradução única, então retrotraduzida para o inglês por outros dois tradutores. As retrotraduções passaram por novo processo de consenso, que gerou uma versão única, que foi comparada com o questionário em inglês original. A versão do questionário em português do Brasil, denominada Questionário de Atividade Física de Crianças em Idade Pré-Escolar (Pre-PAQ), foi revisada por uma comissão de especialistas para verificação do conteúdo e gerou a segunda versão de concordância. Em seguida, 28 profissionais da área avaliaram o questionário quanto à adequação para a língua portuguesa do Brasil e à adaptação cultural para crianças brasileiras de 3 a 5 anos de idade. Conclui-se que as etapas de tradução e adaptação cultural foram concluídas com sucesso, ainda que futuros estudos para testar a confiabilidade e validade do conteúdo da versão brasileira do Pre-PAQ sejam necessários para garantir a acurácia da aplicação na população-alvo.


2021 ◽  
Vol 56 (05) ◽  
pp. 574-578
Author(s):  
Fernando Leite Miranda ◽  
Carlos Henrique Fernandes ◽  
Lia Miyamoto Meirelles ◽  
Flavio Faloppa ◽  
Benno Ejnisman ◽  
...  

Resumo Objetivo Realizar a tradução e adaptação cultural para o português do Brasil do Children's Physical Activity Questionnaire. Métodos O processo envolveu as etapas de tradução, síntese, retrotradução, e revisão pelo grupo de tradução. Foi então criada uma versão pré-final e, posteriormente, a versão final do questionário. Resultados Devido ao estilo de vida da população, oito atividades descritas no questionário foram mudadas com o objetivo de adaptá-lo à cultura brasileira, sendo seis atividades esportivas e duas atividades de lazer. Oito pais/responsáveis responderam o questionário no pré-teste, com rapidez, sem inconsistências, e sem relatar dificuldades no entendimento quando realizada a entrevista final. Conclusão A tradução e adaptação cultural do Children's Physical Activity Questionnaire para o português do Brasil resultou na versão C-PAQ.PT.


2021 ◽  
Vol 13 (22) ◽  
pp. 12499
Author(s):  
Qiang Wang ◽  
Jiameng Ma ◽  
Kenji Harada ◽  
Shiho Kobayashi ◽  
Hiroko Sano ◽  
...  

This cross-sectional study investigated regional differences in outdoor playtime and screen time among preschool-age children in Japan, and their associations with environmental factors, in order to identify the modifiable determinants of the differences between urban and rural areas. Data were obtained from the “Eat, be active, and sleep well” study. Children from three (n = 872) and five (n = 744) kindergartens in urban and rural regions of Japan, respectively, who completed a questionnaire survey, were sampled. Finally, data from 1128 participants (age: 3–5 years) were analyzed. To assess the environmental factors, the International Physical Activity Questionnaire was used for neighborhood environments; the Global Physical Activity Questionnaire was used for physical home environments; and a three-item questionnaire was used for sociocultural environments. Outdoor activity was significantly associated with items related to the mother’s sedentary time and the number of siblings/friends in both urban and rural regions. Screen time was associated with the mother’s screen time, television in the room, and esthetic qualities, which were consistent between urban and rural regions, while screen time was associated with night-time crime rates and traffic in the urban region. Our study further bolsters evidence suggesting that outdoor playtime and screen time are strongly associated with various environmental factors among Japanese preschool-age children.


2007 ◽  
Author(s):  
Akitomo Yasunaga ◽  
Hyuntae Park ◽  
Eiji Watanabe ◽  
Fumiharu Togo ◽  
Sungjin Park ◽  
...  

1998 ◽  
Author(s):  
Christine M. Friedereich ◽  
Kerry S. Courneya ◽  
Heather E. Bryant

2017 ◽  
Author(s):  
Karoliina Kaasalainen ◽  
Kirsti Kasila ◽  
Jyrki Komulainen ◽  
Miia Malvela ◽  
Marita Poskiparta

Healthcare ◽  
2021 ◽  
Vol 9 (6) ◽  
pp. 655
Author(s):  
Marta Amor-Barbosa ◽  
Montserrat Girabent-Farrés ◽  
Ferran Rosés-Noguer ◽  
Anna Ortega-Martínez ◽  
Almudena Medina-Rincón ◽  
...  

Childhood is a critical period in the development and consolidation of healthy habits, such as the practice of physical activity (PA). It is essential to have valid instruments to measure PA from an early age. The aim of this study was to design and evaluate the content validity of the Physical Activity Questionnaire-Young Children (PAQ-YC) to measure the PA level in children aged 5–7 years. The first version of the questionnaire was tested by a 2-round Delphi study. It was established as a consensus criterion that the relative interquartile range (RIR) and/or the coefficient of variation (CV) were ≤20%. The most significant discrepancies in the Delphi survey (n = 11–13) were observed for items about hours of Physical Education or similar activities at school (item 7: RIR = 20, CV = 38.73) and for items about participation in Physical Education (item 8: RIR = 25, CV = 15.45). The cognitive interviews (n = 5) confirmed the version agreed by the experts. The results show that the PAQ-YC presents adequate content validity in terms of relevance, comprehensiveness and comprehensibility.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document