scholarly journals COMPARISON OF INTRAVITREAL INJECTION OF RANIBIZUMAB VERSUS LASER THERAPY FOR ZONE II TREATMENT-REQUIRING RETINOPATHY OF PREMATURITY

Retina ◽  
2017 ◽  
Vol 37 (4) ◽  
pp. 710-717 ◽  
Author(s):  
Guoming Zhang ◽  
Mingmin Yang ◽  
Jian Zeng ◽  
Georgios Vakros ◽  
Kangjin Su ◽  
...  
2012 ◽  
Vol 22 (5) ◽  
pp. 687-694 ◽  
Author(s):  
Rudolf Autrata ◽  
Inka Krejčířová ◽  
Kateřina Šenková ◽  
Marie Holoušová ◽  
Zdeněk Doležel ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 2017 ◽  
pp. 1-5 ◽  
Author(s):  
Qinrui Hu ◽  
Yujing Bai ◽  
Xiaoli Chen ◽  
Lvzhen Huang ◽  
Yi Chen ◽  
...  

Objective. To determine the prevalence and risk factors for the recurrence of retinopathy of prematurity (ROP) in Zone II Stage 3+ after ranibizumab treatment.Methods. This was a retrospective, nonrandomized, noncontrolled study that excluded Zone I and aggressive posterior ROP (APROP) cases. Infants who developed Zone II Stage 3 ROP with plus disease and underwent initial intravitreal injection of ranibizumab (IVR) were recruited. Patients were divided into 2 groups based on the outcome after initial ranibizumab treatment: recurrence of ROP or favorable outcome. Data was collected and analyzed by SPSS 16.0.Results. Forty-two patients were included, and 80 eyes with Zone II Stage 3+ were subjected to IVR treatment. Eleven of 42 patients (26.2%, 18 eyes) had a recurrence of ROP after the initial treatment. On univariate analysis, preretinal hemorrhage before treatment was significantly different between the two groups (P=0.000). Multivariate analysis found that preretinal hemorrhage before treatment was the only factor associated with the recurrence of ROP in our study (P=0.004).Conclusions. The recurrence rate of ROP in Zone II Stage 3+ after initial ranibizumab treatment was notable and preretinal hemorrhage before treatment was associated with the recurrence of ROP in our study.


Author(s):  
Alan D. Penman ◽  
Kimberly W. Crowder ◽  
William M. Watkins

The Bevacizumab Eliminates the Angiogenic Threat of Retinopathy of Prematurity (BEAT-ROP) study was a randomized, controlled clinical trial to determine whether intravitreal bevacizumab monotherapy was an effective therapy for treating zone I or zone II posterior stage 3+ (stage 3 with plus disease) retinopathy of prematurity (ROP). Intravitreal bevacizumab, as compared with conventional laser therapy, showed a significant benefit for zone I but not zone II disease. Development of peripheral retinal vessels (with possible recurrence of ROP) continued after treatment with intravitreal bevacizumab, but conventional laser therapy led to permanent destruction of the peripheral retina.


2021 ◽  
Author(s):  
Jeany Q. Li ◽  
Ulrich Kellner ◽  
Birgit Lorenz ◽  
Andreas Stahl ◽  
Tim U. Krohne

Zusammenfassung Hintergrund Durch Verbesserungen in der neonatologischen Versorgung von Frühgeborenen und die Entwicklung neuer Behandlungsmöglichkeiten der Frühgeborenenretinopathie („retinopathy of prematurity“ [ROP]) haben sich die Anforderungen an das ROP-Screening seit der Veröffentlichung der letzten Fassung der deutschen Leitlinie zum ROP-Screening im Jahr 2008 verändert. Auf Grundlage aktueller Studiendaten wurde die Leitlinie in 2020 grundlegend überarbeitet und in einer aktualisierten Fassung veröffentlicht. Ziel Dieser Artikel fasst die wichtigsten Änderungen in der neuen Leitlinie zusammen. Ergebnisse Die Altersgrenze für einen Screeningeinschluss wurde für Kinder ohne zusätzliche Risikofaktoren auf ein Gestationsalter von unter 31 Wochen gesenkt. Die Mindestdauer für eine Sauerstoffsupplementation, die einen Einschluss in das Screening bei Frühgeborenen erforderlich macht, wurde auf über 5 Tage angehoben. Eine Behandlung bei ROP in Zone II kann nun schon bei jedem Stadium 3 mit Plus-Symptomatik unabhängig von der Anzahl der betroffenen Uhrzeiten erfolgen. Für die Nachkontrollen nach Anti-VEGF („vascular endothelial growth factor“)-Therapie wurden Kriterien zur Frequenz und Dauer definiert. Das verbindliche Dokument für diese und weitere neue Empfehlungen ist die Leitlinie selber. Schlussfolgerungen Die Empfehlungen der Leitlinie ermöglichen eine zuverlässige Identifikation von Kindern mit ROP-Risiko für den Einschluss in das Screening und eine rechtzeitige Erkennung fortgeschrittener Krankheitsstadien für die Therapieeinleitung, um so Erblindung durch ROP zu verhindern.


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