medical lasers
Recently Published Documents


TOTAL DOCUMENTS

74
(FIVE YEARS 5)

H-INDEX

6
(FIVE YEARS 0)

2021 ◽  
pp. 181-226
Author(s):  
Rudolf M Verdaasdonk
Keyword(s):  

2021 ◽  
Vol 10 (2) ◽  
pp. 68-75
Author(s):  
Seung Hoon Woo ◽  
Phil-Sang Chung ◽  
Sang Joon Lee
Keyword(s):  

Author(s):  
Dr. Sagar A. Jawale

Lasers have extensive application in medical sciences today but unfortunately the cost of medical Lasers is exorbitant and it is beyond the capacity of an average doctor to afford it. To solve this problem, I did my own research and developed low cost medical Laser which most of the doctors can afford.


2019 ◽  
Vol 13 (2) ◽  
Author(s):  
Moritz Späth ◽  
Florian Klämpfl ◽  
Florian Stelzle ◽  
Martin Hohmann ◽  
Benjamin Lengenfelder ◽  
...  

2019 ◽  
Vol 3 (2) ◽  

The term LASER stands for Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation. When referring to laser light it is important to distinguish it from general light. The light from the sun or a light bulb has multitude of wavelengths that individually, spread out in all directions


2017 ◽  
Vol 234 (08) ◽  
pp. 991-995 ◽  
Author(s):  
N. Körber

Zusammenfassung Zweck Beschreibung und Bewertung der Wirksamkeit der Kanaloplastik ab interno (ABiC) bei Patienten mit primärem Offenwinkelglaukom (POAG). Methoden In diese monozentrische konsekutive Fallstudienreihe wurden Patienten mit Katarakt und Offenwinkelglaukom (kombiniertes Verfahren) und pseudophake Patienten (Durchschnittsalter: 78 Jahre, Bereich: 66–90 Jahre) mit POAG aufgenommen und einer ABiC mit dem iTrack™ 250-Mikron-Mikrokatheter (Ellex Medical Lasers Pty Ltd, Adelaide, Australien) unterzogen, um den Schlemm-Kanal zirkumferenziell zu viskodilatieren und zu intubieren, ohne eine Spannnaht anzubringen. Die primären Endpunkte waren der mittlere Augeninnendruck (IOP) und die mittlere Anzahl Glaukommedikamente bis 1, 3, 6, 9 und 12 Monate nach der Operation. Ergebnisse 23 Patienten (23 Augen) wurden in die Studie aufgenommen. Der mittlere IOP ohne Wash-out sank von 18,8 ± 5,63 mmHg vor der Operation auf jeweils 14,9 ± 2,90 mmHg (n = 22), 13,82 ± 2,98 (n = 19), 14,69 ± 2,36 mmHg (n = 13), 16,0 ± 2,09 (n = 11) und 14,73 ± 2,97 (n = 11) bis 1, 3, 6, 9 und 12 Monate nach der Operation. Die mittlere Anzahl Medikamente wurde reduziert von 1,69 vor der Operation auf 0,21 bei der letzten Follow-up-Visite. Es gab eine Komplikation mit begrenzter Descemetolyse nahe dem Limbus. Schlussfolgerung Die ABiC war bei dieser Patientengruppe einfach in der Durchführung und brachte nur minimale Komplikationen mit sich. Erste Ergebnisse in dieser Studie weisen darauf hin, dass die ABiC den IOP und somit auch die Abhängigkeit von Medikamenten vergleichbar zur konventionellen Kanaloplastik senkt.


Author(s):  
Indrani Hemantkumar

ABSTRACT Anesthesia for laser surgery carries a number of particular challenges and pitfalls. The airway is not only shared with the surgeon but also being operated upon. Personnel working inside the operating room must also be very aware of the benefits and dangers of medical lasers, and safety precautions must be taken to ensure their proper use. The anesthetist must have the knowledge and expertise to anesthetize a patient with a potentially compromised airway. This article deals with the anesthetic management of a patient presenting for laser surgery of the airway. How to cite this article Hemantkumar I. Anesthesia for Laser Surgery of the Airway. Int J Otorhinolaryngol Clin 2017;9(1):1-5.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document