clinical outcome measure
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Author(s):  
M. David Rudd ◽  
Andrea Perez-Munoz

This text provides an updated review of currently available clinical trials targeting suicidal behaviour and suicidal ideation, with an emphasis on adult populations. The overriding aim is to identify elements that are common among the most efficacious treatment options, particularly those treatments that have demonstrated effectiveness in reducing suicidal behaviour (i.e. suicide attempts), a primary clinical outcome measure in suicide-based research. In doing so, we hope to uncover common core elements that appear to be central to reducing suicidal behaviour, attempts, and ideation. Similarly, we hope to provide information regarding efficacious treatments, along with clinically applicable implications and considerations for day-to-day clinical practice. We conclude with a discussion of limitations, future directions, and special considerations derived from the current research.



2020 ◽  
Vol 4 (s1) ◽  
pp. 71-71
Author(s):  
Amanda Vatinno ◽  
Viswanathan Ramakrishnan ◽  
Annie Simpson ◽  
Heather Bonilha ◽  
Na Jin Seo

OBJECTIVES/GOALS: The objective of this study is to perform a systematic review and meta-analysis on the prognostic utility of electroencephalography (EEG) in stroke recovery. METHODS/STUDY POPULATION: A literature search was conducted using three electronic databases, including PubMed, Scopus, and CINAHL. Key search terms were “EEG,” “stroke,” and “rehabilitation”. Only peer-reviewed journal articles published in English that examined the relationship between EEG and a standardized clinical outcome measure(s) at a later time in stroke patients were included. Two independent raters completed data extraction and assessed methodological quality of the studies with the Downs and Black form. A linear meta-regression was performed across subsets of individual studies that utilized a common clinical outcome measure to determine the association between EEG and clinical outcome while adjusting for sample size and study quality. RESULTS/ANTICIPATED RESULTS: 56 papers met the inclusion criteria and were included in the systematic review. The prognostic value of EEG was evidenced at both the acute and chronic stages of stroke. The addition of EEG enhanced prognostic accuracy more than initial clinical assessment scores and/or lesion volume alone. In the meta-analysis, a subset of 10 papers that utilized the National Institutes of Health Stroke Scale (NIHSS) and a subset of 7 papers that utilized the Modified Rankin Scale (MRS) were included. Analysis demonstrated an association between EEG and the subsequent clinical outcome measures. DISCUSSION/SIGNIFICANCE OF IMPACT: Currently, prognosis is largely based on initial behavioral impairment level. However, post-stroke recovery outcomes are heterogeneous despite similar initial clinical presentations. Uncertain prognosis makes it difficult for clinicians to develop personalized treatment plans for patients. Improved prognosis for recovery may guide clinical management for stroke survivors by helping clinicians determine the maximally efficient course of treatment and care. This study suggests that prognostic accuracy may be enhanced using EEG.





Physiotherapy ◽  
2017 ◽  
Vol 103 ◽  
pp. e142-e143
Author(s):  
L. Bunn ◽  
S. Ashford ◽  
J. Lake ◽  
M. Marshall ◽  
D. Bell ◽  
...  




2017 ◽  
Vol 234 (08) ◽  
pp. 965-974 ◽  
Author(s):  
Maria Seifried ◽  
Helmut Höh

Zusammenfassung Hintergrund Auf Grundlage eines Vertrags zwischen der AOK Mecklenburg-Vorpommern und den ambulanten Kataraktoperateuren/-zentren in Mecklenburg-Vorpommern erfolgte zwischen 2005 und 2008 die sektorenübergreifende Erfassung prä-, peri- und postoperativer Daten zur Eruierung der Qualität der ambulanten Kataraktchirurgie. Material und Methoden Von ursprünglich 3058 (Operationen ausschließlich an unserem Zentrum) wurden 2952 vollständige und plausible Datensätze der Auswertung zugeführt. Visus, Refraktion, Komorbiditäten und weitere Daten wurden auf einen möglichen Zusammenhang mit der Patientenzufriedenheit mit der Kataraktoperation untersucht. Ergebnisse Unsere Patienten waren durchschnittlich 74,5 Jahre alt, hatten mehrheitlich eine Cataracta senilis (96,5%) und wiesen einen mittleren dezimalen Visusanstieg von 0,4 ± 0,2 (LogMAR 0,5 ± 0,3) auf 0,8 ± 0,3 (LogMAR 0,2 ± 0,2) auf. Mit einer Genauigkeit von ± 1,0 dpt (respektive ± 0,5 dpt) erreichten 78,9% (respektive 49,9%) der Augen die Zielrefraktion. Faktoren, die mit der allgemeinen Zufriedenheit mit der Operation korrelierten, sind der postoperative Visusanstieg (Spearman, r = 0,404, p = 0,01) sowie die Abwesenheit von Komorbiditäten (Spearman, r = − 0,168, p = 0,01) und perioperativer Komplikationen (Spearman, r = − 0,104, p = 0,01). Trotz objektivierbar positiven Ergebnissen i. S. der Abwesenheit von Komorbiditäten sowie Komplikationen und trotz eines Visusanstiegs um dezimal ≥ 0,1 (Clinical Outcome Measure, COM+) waren durchschnittlich 1,7% unserer Patienten unzufrieden mit dem Operationsergebnis (Patient-reported Outcome Measure, PROM−). Den größten Anteil unzufriedener Patienten (3,9%) fanden wir im Bereich des Lesevermögens. Schlussfolgerung Bei einem nicht selektierten Patientengut wurden international vergleichbare visuelle, refraktive und Zufriedenheitsergebnisse erzielt. Die allgemeine Zufriedenheit mit der Kataraktoperation war hoch. Es gilt, dass die Mehrheit der Patienten (84,2%) mit einem Visusanstieg ≥ 0,1 auch mit dem Ergebnis der Kataraktoperation zufrieden war (PROM+). Wenn Unzufriedenheit geäußert wurde, fand sich die Begründung im Bestehen von Komorbiditäten, perioperativen Komplikationen und in einem Poor Outcome (i. S. eines fehlenden Visusanstiegs ≥ 0,1). Ohne ophthalmologisch nachvollziehbaren Grund blieben dennoch 1,7% der Patienten mit dem Ergebnis der Kataraktoperation unzufrieden (COM+, PROM−), wobei zur Erklärung die Bedeutung der allgemeinen Lebenszufriedenheit herangezogen werden muss.



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