scholarly journals Eales’ Disease: When the Rare Sounds Frequent

2021 ◽  
Vol 2021 ◽  
pp. 1-6
Author(s):  
Beatriz Oliveira Lopes ◽  
Margarida Sena Brízido ◽  
Ana Isabel Reis ◽  
Margarida Maria Miranda ◽  
Susana Morais Pina

Eales’ disease is a peripheral occlusive retinal phlebitis, with an unclear pathogenesis. The classic association with hypersensitivity to Mycobacterium tuberculosis protein infers that immunologic disturbance may be involved. Here, we described three cases of Eales’ disease. All patients are Caucasian men aged 27-58 years and presented with vitreous hemorrhage and/or peripheral venous vasculitis. Tuberculin skin sensitive test (Mantoux screening test) and interferon-gamma release assay (IGRA) were positive in all patients. Therapeutic approach included antituberculosis therapy and systemic steroids, associated or not to immunosuppressive therapy, and retinal scatter photocoagulation in all cases. Antivascular endothelial grow factor (VEGF) intravitreal injections were also required in two cases. Since various retinal diseases can resemble this presentation, Eales’ disease is considered a diagnosis of exclusion. Early diagnosis and appropriate therapeutic approach are both essential to accomplish disease control and reduce ophthalmologic complications.

F1000Research ◽  
2018 ◽  
Vol 7 ◽  
pp. 664 ◽  
Author(s):  
Erin W. Meermeier ◽  
David M. Lewinsohn

The elimination of tuberculosis (TB) cannot reasonably be achieved by treatment of individual cases and will require an improved vaccine or immunotherapy. A challenge in developing an improved TB vaccine has been the lack of understanding what is needed to generate sterilizing immunity against Mycobacterium tuberculosis (Mtb) infection. Several epidemiological observations support the hypothesis that humans can eradicate Mtb following exposure. This has been termed early clearance and is defined as elimination of Mtb infection prior to the development of an adaptive immune response, as measured by a tuberculin skin test or interferon-gamma release assay. Here, we examine research into the likelihood of and possible mechanisms responsible for early clearance in household contacts of patients with active TB. We explore both innate and adaptive immune responses in the lung. Enhanced understanding of these mechanisms could be harnessed for the development of a preventative vaccine or immunotherapy.


Pneumologie ◽  
2020 ◽  
Vol 74 (07) ◽  
pp. 429-435
Author(s):  
I. Meier ◽  
A. Schablon ◽  
A. Nienhaus ◽  
S. Konigorski

Zusammenfassung Hintergrund Hilfsorganisationen senden medizinisches Personal ins Ausland, um dort humanitäre Hilfe zu leisten. Die Einsatzgebiete sind häufig Hochinzidenzländer für Tuberkulose. Deshalb wurde die Prävalenz einer Infektion mit Mycobacterium tuberculosis bei Personal mit solchen Einsätzen untersucht. Methoden In einer Querschnittsuntersuchung (n = 95) wurde die Prävalenz der latenten Tuberkuloseinfektion (LTBI) nach mindestens einem Auslandseinsatz bei medizinischem Personal aus Deutschland untersucht. Die Testung auf LTBI wurde mittels IGRA (Interferon-Gamma Release Assay) durchgeführt; relevante Risikofaktoren wurden mithilfe eines Fragebogens erfasst. Die statistische Auswertung erfolgte mit Kreuztabellen und multipler logistischer Regression. Ergebnisse Die LTBI-Prävalenz in der Stichprobe betrug 12,63 %, 95 %-KI (7,70 %; 23,89 %) und stieg mit dem Alter (OR = 1,06, 95 %-KI [1,01; 1,12], p-Wert = 0,021, pro Lebensjahr) sowie der Länge der Auslandsaufenthalte (OR = 1,11, 95 %-KI [1,03; 1,21], p-Wert = 0,009, pro Monat). Diskussion In unserer Studie war die LTBI-Prävalenz bei medizinischem Personal mit Auslandseinsätzen höher als in früheren Studien, in denen Beschäftigte nach Kontakt zu infektiösen Patienten oder Materialien untersucht wurden. Um im Ausland erworbene LTBI-Infektionen detektieren zu können, scheint eine Testung vor und nach einem Auslandseinsatz notwendig zu sein.


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