scholarly journals Cranioplasty as the return-to-work factor – 112 patients with cranial defects treated in the Department of Neurosurgery at the Medical University Of Lodz

Author(s):  
Piotr Kasprzak ◽  
Elżbieta Ormezowska ◽  
Dariusz Jaskólski
KYAMC Journal ◽  
2019 ◽  
Vol 10 (2) ◽  
pp. 85-89
Author(s):  
M Fardil Hossain Faisal ◽  
KM Saiful Islam ◽  
Md Manir Hossain Khan ◽  
Arup Kumar Biswas ◽  
Mohammad Abul Kalam Azad ◽  
...  

Background: As a part of modern surgical procedure, laparoscopic mesh repair of inguinal hernia should be safe, effective and have a short period of convalescence. Objective: This study was designed to compare the outcome following inguinal hernia repair, performed by laparoscopic technique and open mesh Lichtenstein (tension-free) repair. Materials and Methods: This prospective quasi experimental study was carried out in the department of surgery, Bangabandhu Sheikh Mujib Medical University, for a period of twelve (12) months. Total thirty six patients of inguinal hernia were included in this study. Result: Mean (±SD) age was 38.17 (±8.64) years. Mean (±SD) time for unilateral inguinal hernias were 55.30 (±11.01) minute in open mesh repair where as 76.07 (±13.71) minute in laparoscopically. For bilateral inguinal hernia, mean (±SD) time for open mesh repair was 92.4 (±10.26) minute and 81.2 (±10.44) minute in laparoscopically Seroma formation was in 4 patients of open mesh repair where as 5 patients of laparoscopic mesh repair. Sixteen patients of laparoscopic mesh repair needed more anaesthetic narcotics 16 patients of laparoscopic mesh repair had return to work within two weeks of surgery whereas only 10 (55.6%) patients of open mesh repair had return to work during same period of time. Pain at surgical site and discomfort was more in open mesh repair. Conclusion: Laparoscopic mesh repair is better than open mesh repair of inguinal hernia. KYAMC Journal Vol. 10, No.-2, July 2019, Page 85-89


2011 ◽  
Vol 16 (4) ◽  
pp. 12-12
Author(s):  
James Talmage ◽  
J. Mark Melhorn ◽  
Mark H. Hyman
Keyword(s):  

2019 ◽  
Vol 48 (1) ◽  
pp. 29-39 ◽  
Author(s):  
Scott Stock Gissendanner ◽  
Gerhard Schmid-Ott ◽  
Wolfgang Schulz

Zusammenfassung. Theoretischer Hintergrund: Die Studie betrachtet die Bedeutung der Resilienz für psychologische Interventionen in der stationären psychosomatischen Rehabilitation. Methode: An einer Stichprobe von 401 Patientinnen und Patienten werden Ausprägung, Veränderbarkeit und Vorhersagekraft der Resilienz am Anfang, am Ende und 12 Monate nach der Rehabilitation untersucht. Ergebnisse: Die Patientinnen und Patienten verfügen zu Rehabilitationsbeginn im Vergleich zu repräsentativen Erhebungen über ein signifikant geringeres Ausmaß an Resilienz ( p < .001, d = 0.86). Über die drei Messzeitpunkte hat sich die Resilienz der Patientinnen und Patienten signifikant verändert ( p < .001, part. Eta2 = 0.08). Return to Work lässt sich durch die Resilienz zu Rehabilitationsbeginn und zu Rehabilitationsende signifikant vorhersagen (jeweils p < .001, d = 0.39 bzw. d = 0.53), allerdings kommen anderen Merkmalen, v. a. der Selbstregulationsfähigkeit und der subjektiven Prognose der Erwerbstätigkeit, eine größere Bedeutung zu. Schlussfolgerung: Resilienz ist ein veränderliches Merkmal, das mit anderen veränderbaren psychologischen Merkmalen in Zusammenhang steht. Bei psychologischen Interventionen in der Rehabilitation zur Stärkung der Erwerbsfähigkeit sollte die Selbstregulationsfähigkeit unter Berücksichtigung von Strategien zur Bewältigung beruflicher Belastungen betont werden.


2013 ◽  
Author(s):  
William S. Shaw ◽  
Michael Feuerstein ◽  
Virginia I. Miller ◽  
Patricia M. Wood

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