scholarly journals A long-term evaluation of the quality of life after laparoscopic Nissen-Rossetti anti-reflux surgery

2017 ◽  
Vol 0 (0) ◽  
pp. 0
Author(s):  
Giovanni Alemanno ◽  
Carlo Bergamini ◽  
Paolo Prosperi ◽  
Alessandro Bruscino ◽  
Ancuta Leahu ◽  
...  
Brachytherapy ◽  
2018 ◽  
Vol 17 (1) ◽  
pp. 221-226 ◽  
Author(s):  
Dimitri Gambachidze ◽  
Cédric Lebacle ◽  
Pierre Maroun ◽  
Alexandre Escande ◽  
Alberto Bossi ◽  
...  

Phlebologie ◽  
2015 ◽  
Vol 44 (03) ◽  
pp. 139-147
Author(s):  
C. L. Yattara-Baratti ◽  
V. Kehl ◽  
A. Kowert ◽  
H.-G. Machens ◽  
A. Schilling ◽  
...  

ZusammenfassungEinleitung: Transilluminierte Powered Phlebektomie (TPP) mit der Trivex-Methode ist mittlerweile eine etablierte Methode zur Behandlung der Seitenastvaricosis. Untersuchungen mit Follow-up-Zeiten bis zu 2 Jahren zeigen, dass die TPP mit weniger Inzisionen auskommt und eine reduzierte Operations-zeit sowie verbesserte kosmetische Ergebnisse aufweist, als die herkömmliche Häkchenphlebektomie. Bisher lassen sich in der Literatur keine langfristigen Follow-up-Untersuchungen/Ergebnisse von mehr als 2 Jahren finden, zudem wurde bisher noch keine systematische Evaluation der gesundheitsbezogenen Lebensqualität nach TPP-Phlebektomie mittels SQOR-V Score durchgeführt.Material und Methode: Zwischen 2001–02 und 2009–05 wurden 627 Patienten mit Varizen mittels TPP, unter Verwendung einer modifizierten Operationstechnik, in der Praxisklinik Zollikerberg operiert. Insgesamt 141 Patienten dieser Patienten hatten bereits zuvor Krampfadernoperation mit verschiedenen nicht-TPP-Operationsmethoden erlebt. Diese 141 Patienten wurden im Rahmen einer retrospektiven Evaluation angeschrieben. SQOR-V und ein zusätzlicher neuer hausintern entwickelter TPP-Fragebogen wurden verwendet. 69 Patienten erklärten sich mit der Datenerhebung einverstanden (Informed Consent), beantworteten die Fragebögen und wurden in die Analyse inkludiert. Ergebnisse von TPP-Operation und nicht-TPP-Operationen wurden explorativ verglichen. Der postoperative Verlauf (6 Wochen) wurde analysiert, einschließ-lich Prä- und Post-OP-Foto-Dokumentation. Die Patienten wurden für eine Follow-up-Fotodokumentation und klinische Beurteilung in die Klinik eingeladen. 18 Patienten folgten dieser Einladung.Ergebnisse: Der Follow-Up-Zeitraum betrug maximal 8 Jahre und 2 Monate, minimal 2 Monate (Durchschnitt: 4,58 Jahre, Median: 4,25 Jahre). Der ästhetische Eindruck hatte sich bei 70 % der Patienten nach der TPP-OP mäßig bis sehr verbessert. 87 % der Patienten hatten keine oder lediglich eine minimale Reduktion der Aktivitäten nach der TPP-OP. Keine oder minimale Ödeme wurden von 60 % der Patienten nach der TPP-OP berichtet. Zwei Patienten mit peripherer Thrombose wurden nach TPP-OP beobachtet, aber keine tiefen Venenthrombose. Hingegen erlitten 6 Patienten bei der nicht-TPP-OP tiefe Beinvenenthrombosen. Nach der eigenen Erfahrung mit beiden Arten von Krampfader-Operationen berichteten die Patienten über signifikant weniger Schmerzen nach der TPP-OP (p=0,001). Sie waren statistisch signifikant häufiger mit den Ergebnissen des TPP-OP (82 %) als mit der nicht-TPP-OP (7 %) (p<0,001) zufrieden. Nach nicht-TPP-OPs hatten mehr Patienten Rezidiv-Varizen und venöse Ulzera als nach der TPP-OP (Rezidiv: nicht-TPP 100 % vs. TPP 42 % bzw., Ulcus: nicht-TPP 3 % vs. TPP 1,4 %). Hämatome waren nach der TPP-OP stärker ausgeprägt (starke 35,3 %, moderate 38,2 %) und dauerte länger an (>4 Wochen 39,4 %), als nach der nicht-TP-OP (23,9 %, 43,3 %, >4 Wochen 32,4 %). Pigmentierungen wurden häufiger nach der TPP-OP (31 %) als nach nicht-TPP-OP (18 %) beobachtet.Diskussion: Die Zufriedenheit mit den ästhetischen Ergebnissen der TPP-OP und die geringeren Schmerzen nach der TPP-OP waren statistisch signifikant besser als bei nichtTPP-OP. Klinisch wichtig ist die reduzierte Anzahl der Rezidiv-Varizen und die kleinere Zahl von Komplikationen nach der TPP-OP. Nachteilig sind die Hämatome und die Pigmentierungen, die jedoch überraschend gut toleriert wurden. Um diese vielversprechenden Ergebnisse zu bestätigen, sollten randomisierte klinische Studien durchgeführt werden.


2016 ◽  
Vol 62 (6) ◽  
pp. 544-552 ◽  
Author(s):  
Ana Cristina Aoun Tannuri ◽  
Mariana Aparecida Elisei Ferreira ◽  
Arthur Loguetti Mathias ◽  
Uenis Tannuri

Summary Introduction: Patients operated for correction of anorectal malformations (ARM) can develop fecal incontinence, constipation, and soiling, with loss in quality of life. Objective: To evaluate, through the use of questionnaires, fecal continence, and quality of life of children in the late postoperative follow-up of ARM correction, both high and low. In addition, the levels of fecal continence and quality of life were compared with those of a control group. Method: A Fecal Continence Index Questionnaire (ICF) and a Questionnaire for Assessment of Quality of Life Related to Fecal Continence in Children and Adolescents (QQVCFCA) were administered to 63 patients with ARM, aged from 7 to 19 years, whose surgical treatment had been completed for at least 6 months. The patients were compared to a control group of 59 children. Results: In the control group, 25 (42.4%) patients had good continence and 34 (57.6%), normal continence. We found that the quality of life in children with ARM is compromised globally, in all areas and in the ICF questionnaire, compared to controls (p<0.001). There was no difference between patients with high and low defects. Thirty-two (50.8%) patients had other associated anomalies. Conclusion: In patients operated for ARM correction, quality of life and ICF were compromised, and there was no difference between patients with high-type and low-type of the disease. In about half the cases there are other associated malformations.


2015 ◽  
Vol 22 (6) ◽  
pp. S172 ◽  
Author(s):  
M Canis ◽  
P Bouchet ◽  
R Botchorichvili ◽  
N Bourdel ◽  
J-L Pouly ◽  
...  

2011 ◽  
Vol 11 (3) ◽  
pp. 261-272
Author(s):  
Aneta Bac ◽  
Anna Jędrzejewska ◽  
Renata Woźniacka ◽  
Edward Golec

2022 ◽  
Vol 12 ◽  
Author(s):  
Maria Giovanna Danieli ◽  
Jacopo Umberto Verga ◽  
Cristina Mezzanotte ◽  
Irene Terrenato ◽  
Silvia Svegliati ◽  
...  

BackgroundImmunoglobulin (Ig) replacement therapy represents a life-saving treatment in primary antibody deficiencies. The introduction of subcutaneous Ig (SCIg) administration brings a major improvement in quality of life for patients, compared to the traditional intravenous administration. In recent years, an additional role has been proposed for Ig therapy for various inflammatory and immune-mediated diseases. Consequently, the use of SCIg has expanded from immunodeficiencies to immune-mediated diseases, such as polymyositis (PM) and dermatomyositis (DM). Given the rarity of these conditions, it is still difficult to evaluate the real impact of SCIg treatment on PM and DM, and additional data are constantly required on this topic, particularly for long-term treatments in real-life settings.AimThis study aimed to increase the knowledge about the anti-inflammatory and immunomodulatory effects of SCIg treatment for myositis. To this aim, a long-term evaluation of the effectiveness of 20% human SCIg treatment (20% SCIg, Hizentra®, CSL Behring) was carried out in patients with PM/DM in care at our Center. In addition, an evaluation of the 20% SCIg therapy in CVID patients was provided. This analysis, beside adding knowledge about the use of SCIg therapy in this real-life setting, was intended as a term of comparison, regarding the safety profile.ResultsResults support the beneficial effect and tolerability of long-term 20% SCIg therapy in PM/DM patients, reporting a significant improvement in creatine kinase levels, muscle strength, skin conditions, dysphagia, disease activity (MITAX score) and disability (HAQ-DI score). None of the patients reported systemic reactions. The duration of the reported local reactions was a few hours in 80% of the patients, and all resolved spontaneously. CVID patients reported an improvement in all the considered effectiveness parameters at the end of 20% SCIg therapy. The frequency of the adverse events reported by PM/DM patients was not different from what reported in CVID patients, where the use of SCIg therapy is more consolidatedConclusionsThis study suggests that 20% SCIg treatment represents a viable and safe treatment for PM/DM patients and a valid therapeutic alternative to IVIg, with important advantages for patients’ quality of life.


2015 ◽  
Vol 38 (2) ◽  
pp. 111-115 ◽  
Author(s):  
Dimitrios P. Korkolis ◽  
Maria Kapritsou ◽  
Evangelos A. Konstantinou ◽  
Margaret Giannakopoulou ◽  
Maria S. Chrysi ◽  
...  

Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document