scholarly journals Improving Outcomes or Delaying the Inevitable: Use of the Revised Cardiac Risk Index for Predicting Morbidity and Mortality Following Perioperative Acute Myocardial Infarction

Author(s):  
Brian R. Gebhardt
2019 ◽  
Vol 69 (6) ◽  
pp. 1831-1839 ◽  
Author(s):  
Kyle R. Diamond ◽  
Karen Woo ◽  
Dan Neal ◽  
Yuanyuan Zhao ◽  
Roan J. Glocker ◽  
...  

2018 ◽  
Vol 48 ◽  
pp. 19-20
Author(s):  
Kyle R. Diamond ◽  
Karen Woo ◽  
Dan Neal ◽  
Yuanyuan Zha ◽  
Roan J. Glocker ◽  
...  

2016 ◽  
Vol 64 (5) ◽  
pp. 1411-1421.e4 ◽  
Author(s):  
Daniel J. Bertges ◽  
Dan Neal ◽  
Andres Schanzer ◽  
Salvatore T. Scali ◽  
Philip P. Goodney ◽  
...  

2018 ◽  
Vol 47 (05) ◽  
pp. 192-197
Author(s):  
Roland Tomasi ◽  
Bernhard Zwißler

ZusammenfassungFür die präoperative Evaluation sind die Erhebung der Anamnese und die körperliche Untersuchung essenziell. Technische Voruntersuchungen können die Evaluation ergänzen. Die gemeinsamen Empfehlungen der Deutschen Gesellschaften für Anästhesiologie und Intensivmedizin, Chirurgie und Innere Medizin aus dem Jahre 2010 zur präoperativen Evaluation erwachsener Patienten vor elektiven, nicht kardiochirurgischen und nicht lungenresezierenden Eingriffen wurden 2017 aktualisiert. Diese Empfehlungen beinhalten folgende Neuerungen: Die sorgfältige Anamnese wird um die Erfassung des Ernährungsstatus ergänzt. Große offene und laparoskopische intraabdominelle Eingriffe zählen aktuell zu den Hochrisiko-Operationen. Neben dem Revised Cardiac Risk Index nach Lee wird zur Abschätzung des kardialen Risikos auch der Myocardial Infarction and Cardiac Arrest Score empfohlen. Für die Abschätzung der präoperativen Prognose sollen neben der Ermittlung der körperlichen Belastbarkeit noch zusätzlich die Begleiterkrankungen, der funktionelle Status, das Ausmaß von Frailty (“Gebrechlichkeit”) und das Risiko der Operation mit einbezogen werden. Es werden 2 Scoring-Systeme für die Evaluierung des pulmonalen Risikos vorgestellt. Bei geplanten und verschiebbaren Eingriffen mit einem relevanten Blutungsrisiko (>10 %) soll präoperativ zum Ausschluss einer ggf. behandelbaren Anämie die Hämoglobinkonzentration ermittelt werden. Bei Patienten mit symptomatischen pulmonalen Erkrankungen und großen Oberbaucheingriffen besteht die Indikation zur Durchführung einer Lungenfunktionsdiagnostik. Deutlich häufiger sollte zukünftig die Indikation für eine Sonografie der Halsgefäße gestellt werden.


Spine ◽  
2019 ◽  
Vol 44 (3) ◽  
pp. E187-E193
Author(s):  
Rachel S. Bronheim ◽  
Eric K. Oermann ◽  
David S. Bronheim ◽  
John M. Caridi

1993 ◽  
Vol 70 (06) ◽  
pp. 0978-0983 ◽  
Author(s):  
Edelmiro Regano ◽  
Virtudes Vila ◽  
Justo Aznar ◽  
Victoria Lacueva ◽  
Vicenta Martinez ◽  
...  

SummaryIn 15 patients with acute myocardial infarction who received 1,500,000 U of streptokinase, the gradual appearance of newly synthesized fibrinogen and the fibrinopeptide release during the first 35 h after SK treatment were evaluated. At 5 h the fibrinogen circulating in plasma was observed as the high molecular weight fraction (HMW-Fg). The concentration of HMW-Fg increased continuously, and at 20 h reached values higher than those obtained from normal plasma. HMW-Fg represented about 95% of the total fibrinogen during the first 35 h. The degree of phosphorylation of patient fibrinogen increased from 30% before treatment to 65% during the first 5 h, and then slowly declined to 50% at 35 h.The early rates of fibrinopeptide A (FPA) and phosphorylated fibrinopeptide A (FPAp) release are higher in patient fibrinogen than in isolated normal HMW-Fg and normal fibrinogen after thrombin addition. The early rate of fibrinopeptide B (FPB) release is the same for the three fibrinogen groups. However, the late rate of FPB release is higher in patient fibrinogen than in normal HMW-Fg and normal fibrinogen. Therefore, the newly synthesized fibrinogen clots faster than fibrinogen in the normal steady state.In two of the 15 patients who had occluded coronary arteries after SK treatment the HMW-Fg and FPAp levels increased as compared with the 13 patients who had patent coronary arteries.These results provide some support for the idea that an increased synthesis of fibrinogen in circulation may result in a procoagulant tendency. If this is so, the HMW-Fg and FPAp content may serve as a risk index for thrombosis.


2015 ◽  
Vol 62 (3) ◽  
pp. 794
Author(s):  
Carleen Cho ◽  
Francis J. Caputo ◽  
John Gaughan ◽  
James B. Alexander ◽  
Jose Trani ◽  
...  

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