Source of Infection Due to Hepatitis B Virus in Greece

1983 ◽  
Vol 147 (6) ◽  
pp. 987-989 ◽  
Author(s):  
G. Papaevangelou ◽  
A. Roumeliotou-Karayannis ◽  
N. Tassopoulos ◽  
N. Kolaitis ◽  
P. Stathopoulou
Author(s):  
Chatzidaki V ◽  
◽  
Perdikogianni C ◽  
Galanakis E ◽  
Paraskevis D ◽  
...  

ackground: Vertical transmission of Hepatitis B Virus (HBV) is the primary infection source for infants, but little is known on the proportion of children that have acquired HBV from their mothers. Objective: We investigated the relationship of HBV sequencing in HBVpositive children and their mothers and explored the HBV phylogenetic tree. Methods: Serum-extracted HBV-DNA from 38 individuals (13 children paired to nine mothers, 16 unpaired infected children) was amplified by polymerase chain reaction and the target region HBV surface glycoprotein (amino acids 40-171) was directly sequenced. Following editing and alignment of these sequences, phylogenetic tree analysis was performed using the neighbourjoining and maximum-likelihood methods. Results: Analysis was successfully performed in 29 subjects (23 children and six mothers), including six mother-child pairs. All individuals were infected by genotype D. Subgenotype adw3 prevailed (21, 72.4%), followed by ayw2 (4, 13.8%) and ayw3 (4, 13.8%). Among six mother-child pairs, three had identical and three had different subgenotypes. Phylogenetic analysis revealed that HBV sequences from three children did not cluster with their siblings suggesting a different source of infection. Conclusion: Our findings suggest that HBV subgenotypes in infected children may not be identical to their mothers’ and point to non-vertical HBV transmission in childhood.


1999 ◽  
Vol 20 (11) ◽  
pp. 731-735 ◽  
Author(s):  
Yvan J.E Hutin ◽  
Susan T. Goldstein ◽  
Jay K. Varma ◽  
Joan B. O'Dair ◽  
Eric E. Mast ◽  
...  

AbstractObjective:To investigate a cluster of hepatitis B virus (HBV) infections between December 1995 and May 1996 among chronic hemodialysis patients in one county.Setting:Two dialysis centers (A and B) and a hospital (C) in one county.Patients:Six case-patients who were dialyzed in one of two centers, A and B, and had all been hospitalized between January and February 1996 at hospital C.Methods:Patient 1, usually dialyzed in center A sero-converted to hepatitis B surface antigen (HBsAg) in December 1995 and could have been the source of infection for the others, who seroconverted between March and April 1996. Two cohort studies were conducted: one among patients dialyzed in center A to determine where transmission had occurred, and one among patients dialyzed at hospital C at the time patient 1 was hospitalized, to identify factors associated with infection.Results:Four (15%) of the 26 susceptible patients dialyzed at center A became infected with HBV. Hospitalization at hospital C when patient 1 was hospitalized was associated with infection (P=.002). A cohort study of the 10 susceptible patients dialyzed at hospital C during the time patient 1 was hospitalized did not identify specific risk factors for infection. However, supplies and multidose vials were shared routinely among patients, providing opportunities for transmission.Conclusion:When chronic hemodialysis patients require dialysis while hospitalized, their HBsAg status should be reviewed, and no instrument, supplies, or medications should be shared among them.


The Lancet ◽  
1994 ◽  
Vol 343 (8890) ◽  
pp. 142-146 ◽  
Author(s):  
O. Chazouillères ◽  
D. Mamish ◽  
M. Kim ◽  
K. Carey ◽  
T.L. Wright ◽  
...  

2001 ◽  
Vol 120 (5) ◽  
pp. A64-A64
Author(s):  
R CHEN ◽  
P DESMOND ◽  
W DELANEY ◽  
D COLLEDGE ◽  
R EDWARDS ◽  
...  

2003 ◽  
Vol 38 (1) ◽  
pp. 95-101 ◽  
Author(s):  
Lee C.-M. ◽  
Chen C.-H. ◽  
Lu S.-N. ◽  
Tung H.-D. ◽  
Chou W.-J. ◽  
...  

Author(s):  
Helmut K. Seitz ◽  
Tatjana Arslic-Schmitt

Zusammenfassung. Zielsetzung: Im Folgenden soll dargelegt werden, dass Alkoholkarenz sowohl die Leberfunktion als auch das Überleben in jedem Stadium einer alkoholischen Lebererkrankung günstig beeinflusst. Ergebnisse: Täglicher Alkoholkonsum von mehr als 25 Gramm reinen Alkohols, etwas mehr als ¼ Liter Wein beim Mann und etwa die Hälfte bei der Frau sind, mit einem erhöhten Risiko für eine alkoholische Lebererkrankung (ALE) behaftet. Die ALE besteht aus einem breiten Spektrum von histopathologischen Veränderungen. Sie beginnt immer mit einer alkoholischen Fettleber, die sich in eine alkoholische Steatohepatitis weiterentwickeln kann. Fortgeschrittene Formen der ALE beinhalten die Leberfibrose, die Leberzirrhose und das hepatozelluläre Karzinom. In der Behandlung jeder Form der ALE ist die Alkoholabstinenz von zentraler Bedeutung. Ein Großteil der alkoholischen Fettlebern bildet sich unter Alkoholkarenz oder sogar Alkoholreduktion zurück. Die alkoholische Hepatitis, ein klinisches Syndrom mit hoher Mortalität, führt ohne Alkoholkarenz innerhalb von Tagen und Wochen zum Tode. Darüber hinaus ist selbst die Leberfibrose (perivenös und perisinusoidal) unter Alkoholkarenz rückbildungsfähig. Bei allen Formen der fortgeschrittenen ALE (kompensiert und nicht-kompensierte Leberzirrhose) wird die Mortalität durch Alkoholkarenz oder signifikante Reduktion im Gegensatz zum fortgesetzten Alkoholkonsum signifikant verringert. Selbst Patienten mit alkoholischer Leberzirrhose können über mehr als 20 Jahre ohne Komplikationen weiterleben, wenn sie komplett auf Alkohol verzichten. Schlussfolgerung: Im Vergleich zu Leberzirrhose anderer Ätiologie, wie zum Beispiel Zirrhosen, die durch das Hepatitis-B Virus oder das Hepatitis-C Virus verursacht sind, haben alkoholische Leberzirrhosen unter Alkoholkarenz eine wesentlich bessere Prognose. Damit ist Alkoholkarenz eine gute Therapie und der Erfolg jeder anderen neuen Therapie muss mit Alkoholkarenz verglichen werden.


2000 ◽  
Vol 33 (4) ◽  
pp. 677-683 ◽  
Author(s):  
Andreas Erhardt ◽  
Abdurrahman Sagir ◽  
Loic Guillevin ◽  
Eva Neuen-Jacob ◽  
Dieter Haussinger

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