THE TREATMENT OF ANGINA PECTORIS WITH A PREPARATION OF KHELLIN (AMMI VISNAGA)

1950 ◽  
Vol 220 (2) ◽  
pp. 127-132 ◽  
Author(s):  
Charles A. Armbrust ◽  
Samuel A. Levine
Keyword(s):  
2019 ◽  
Vol 9 (3) ◽  
pp. 197-206
Author(s):  
Kanika Patel ◽  
Mahfoozur Rahman ◽  
Vikas Kumar ◽  
Amita Verma ◽  
Dinesh Kumar Patel

Background: Ammi visnaga commonly known as ‘honey plant, tooth pick fruit, bisnaga and khella’ is an important plant of Apiaceae family. It is an annual herb found in Europe, Asia, North Africa, Latin America and in India. Carrot, parsnip, celery, coriander, anise, caraway, cumin, parsley and dill are some other plants of the same family i.e., ‘Apiaceae’. Fruits of Ammi visnaga (A. visnaga) are medicinally used as a strong photosensitizer, diaphoretic, carminative and antispasmodic agents. Objective: A. visnaga has been used for the treatment of bronchial asthma, coronary insufficiency, angina pectoris, psoriasis, renal colic and ureteric stones. Visnagin (C13H10O4) is a ‘furanochromone derivative’ which is the main active constituent’s of A. visnaga. Visnagin is used for the treatment of low blood-pressure, angina pectoris and kidney stone. It also has neuroprotective and antiinflammatory activity. Moreover, visnagin also treat whooping cough, ureter and bile duct, gall bladder and renal colic, tumors and epileptic seizures. Methods: This review summarizes data’s regarding the biological importance, pharmacological uses and medicinal importance of A. visnaga and their important active constituent’s “visnagin”. Moreover, the detailed pharmacological aspects of visnagin were presented in this review. Further various analytical techniques used for the extraction and isolation of visnagin were also discussed. Studies related to the pharmacological profile of the plants and their active phytoconstituents are one of the leading areas of research. Conclusion: This review will be beneficial to the scientific society to understand the importance of A. visnaga plant and their active constituents ‘visnagin’for the development of alternative tools to treat disorders in the future.


2020 ◽  
Vol 9 (03) ◽  
pp. 282-288
Author(s):  
Laila Widmann ◽  
Florian Blachutzik ◽  
Oliver Dörr ◽  
Holger M. Nef

ZusammenfassungDie Angina pectoris steht bei Patienten mit einem chronischen Koronarsyndrom im Mittelpunkt der Beschwerden und kann mithilfe der perkutanen Koronarintervention bei Vorliegen einer hämodynamisch relevanten Stenose behandelt werden. Eine Verbesserung der Prognose konnte bislang in vielen Studien nicht nachgewiesen werden, was unter anderem durch prozedurassoziierte Ereignisse verursacht ist, die bei einer alleinigen medikamentösen Therapie nicht auftreten. Dementsprechend muss es das Ziel der koronaren Interventionstherapie sein, sich stetig an die immer herausfordernderen klinischen Situationen anzupassen und entsprechende Strategien zu verbessern. Hierzu dient vor allem die intravaskuläre Bildgebung, durch die bei komplexen Läsionen ein individueller Therapieansatz entwickelt werden kann und die den differenzierten Einsatz läsionsvorbereitender Maßnahmen zulässt. Neben verbesserten Stentdevices können auch spezifische Stentstrategien, z. B. in Bifurkationen, klinische Ereignisse nach einer Intervention weiter reduzieren. Begleitend ist die nachfolgende medikamentöse Therapie, insbesondere die duale Plättchenhemmung, zu beachten, die je nach ischämischem bzw. Blutungsrisiko individuell festgelegt werden muss.


Planta Medica ◽  
2008 ◽  
Vol 74 (09) ◽  
Author(s):  
P Vanachayangkul ◽  
S Khan ◽  
V Butterweck
Keyword(s):  

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