Implementation of nutrition risk screening using the Malnutrition Universal Screening Tool across a large metropolitan health service

2016 ◽  
Vol 29 (6) ◽  
pp. 697-703 ◽  
Author(s):  
P. L. Cooper ◽  
R. Raja ◽  
J. Golder ◽  
A. J. Stewart ◽  
R. F. Shaikh ◽  
...  
Author(s):  
Raquel Seibel ◽  
Jamile Ceolin

Introdução: A pandemia da COVID-19 representa um desafio para os sistemas de saúde mundialmente. Os idosos, que apresentam múltiplas comorbidades crônicas, são mais suscetíveis ao COVID-19 e a piora do estado nutricional, principalmente em pacientes hospitalizados. Objetivo: Avaliar o perfil nutricional e desfechos clínicos de pacientes idosos com COVID-19. Métodos: Foi realizada uma revisão integrativa com ensaios clínicos, através de uma busca na base de dados Medline (via Pubmed). A sequência da busca utilizada foi: [(Coronavirus infections) AND (Nutritional Status)]. Foram encontrados 54 artigos. Após a leitura dos estudos foram excluídos 42 artigos por não avaliarem idosos, 4 por não serem com humanos, 3 por serem revisão, 1 por não especificar idade, 1 por não abordar o estado nutricional e 1 por ser em chinês. Resultados: Foram incluídos 2 artigos, um com delineamento transversal e outro retrospectivo, totalizando 323 pacientes hospitalizados e com diagnóstico de COVID-19. A amostra era predominantemente feminina, e a média de idade foi de 70,05±7,3 anos. O estado nutricional foi avaliado através da Mini Avaliação Nutricional, Nutrition Risk Screening 2002, Malnutrition Universal Screening Tool e Índice de Risco Nutricional. Nos idosos com COVID-19, houve alta prevalência de desnutrição e risco nutricional, associado com maior tempo de internação, elevadas despesas hospitalares, pior gravidade da doença e maior alteração de peso do que o grupo com estado nutricional normal. Conclusão: Os resultados sugerem que idosos com COVID-19, em risco nutricional, podem apresentar desfechos clínicos piores do que indivíduos com estado nutricional adequado, entretanto mais estudos são necessários.


Acta Medica ◽  
2021 ◽  
pp. 1-7
Author(s):  
Cafer Balcı

Objective: The prevalence of malnutrition remains high in older hospitalized patients. Subjective Global Assessment, the Nutrition Risk Screening-2002, and Malnutrition Universal Screening Tool are widely used screening and assessment tools, but comparison of their efficacy in predicting clinical outcomes like length of hospital stay remain scarce. This study aimed to compare the efficacy of these tools in predicting length of hospital stay in a group of older hospitalized patients. Materials and Methods: A retrospective analysis was performed in a sample of 72 patients consecutively admitted to a geriatric medicine ward. Subjective Global Assessment, Nutrition Risk Screening-2002 and Malnutrition Universal Screening Tool were performed within 24 hours of admission. Patients were classified as having prolonged length of hospital stay if they stay in the hospital for more than ten days. The association of baseline malnutrition defined by each tool and the prolonged length of hospital stay was assessed using unadjusted and adjusted logistic regression models. Results: The mean age of the patients was 73.5 ± 6.9 years, and 61.1% were women. The prevalence of malnutrition was 45.8% with Subjective Global Assessment, 51.4% with Nutrition Risk Screening-2002, and 33.3% with Malnutrition Universal Screening Tool. Among the entire cohort, twenty-nine patients (40.2%) had longer length of the hospital stay. After adjusted for covariates, multivariate logistic regression analysis revealed that the Subjective Global Assessment had the best predictive power (OR: 3.9; p: 0.02), followed by Nutrition Risk Screening-2002 (OR: 3.8; p: 0.03), and Malnutrition Universal Screening Tool (OR: 2.9; p: 0.02). Conclusion: Malnutrition assessed by the Subjective Global Assessment, Nutrition Risk Screening-2002 and Malnutrition Universal Screening Tool on admission predict prolonged length of hospital stay in hospitalized older patients.


2020 ◽  
Vol 41 (02) ◽  
pp. 117-125
Author(s):  
Hans Hauner ◽  
Alexandra Kocsis ◽  
Benjamin Jaeckel ◽  
Marc Martignoni ◽  
Dagmar Hauner ◽  
...  

Zusammenfassung Hintergrund Daten zum Ernährungsstatus von Patienten mit Tumorerkrankungen in ambulanten Einrichtungen fehlen in Deutschland. Die durchgeführte Querschnittserhebung bei Patienten mit Tumorerkrankungen hatte daher das Ziel, die Häufigkeit eines Risikos für Mangelernährung bei Tumorpatienten in onkologischen Schwerpunktpraxen zu ermitteln. Methode Patienten mit Tumorerkrankungen wurden mittels eines standardisierten Fragebogens konsekutiv in 17 onkologischen Schwerpunktpraxen in Südbayern zwischen Juni 2017 und Mai 2018 befragt. Neben Fragen zum Gesundheitszustand und zur Ernährung wurden die validierten Screening-Fragebögen Malnutrition Universal Screening Tool (MUST) und Nutritional Risk Screening Tool-2002 (NRS-2002) zur Erfassung des Risikos für Mangelernährung (primärer Endpunkt) eingesetzt. Die statistische Auswertung erfolgte deskriptiv. Ergebnisse Insgesamt wurden Datensätze von 765 Patienten (60,9 % Frauen) ausgewertet. Die Teilnehmer waren im Mittel 63,1 ± 13,1 Jahre alt, der durchschnittliche Body-Mass-Index (BMI) betrug 25,2 ± 5,1 kg/m2. Bei Anwendung des MUST-Fragebogens hatten 15,4 % der Teilnehmer ein mittleres und 19,5 % ein hohes Risiko für eine Mangelernährung. Darunter wiesen am häufigsten Patienten mit Tumoren des Verdauungssystems ein Risiko für eine Mangelernährung auf (46,6 %). Die Kriterien für ein Mangelernährungsrisiko nach dem NRS-2002-Score (≥ 3 Punkte) erfüllten hingegen 29,1 % der befragten Patienten. Weniger als ein Drittel der Tumorpatienten hatte nach Diagnosestellung eine Ernährungsberatung erhalten (29,9 %). Schlussfolgerung Etwa jeder dritte Patient mit einer Tumorerkrankung in ambulanter Betreuung weist ein erhöhtes Risiko für eine Mangelernährung auf. Die Ergebnisse dieser Erhebung unterstreichen die Notwendigkeit für ein systematisches Screening auf Mangelernährung und ein leitliniengerechtes Ernährungsmanagement von Tumorpatienten in der ambulanten Versorgung.


2019 ◽  
Vol 145 (01) ◽  
pp. e1-e9 ◽  
Author(s):  
Hans Hauner ◽  
Alexandra Kocsis ◽  
Benjamin Jaeckel ◽  
Marc Martignoni ◽  
Dagmar Hauner ◽  
...  

Zusammenfassung Hintergrund Daten zum Ernährungsstatus von Patienten mit Tumorerkrankungen in ambulanten Einrichtungen fehlen in Deutschland. Die durchgeführte Querschnittserhebung bei Patienten mit Tumorerkrankungen hatte daher das Ziel, die Häufigkeit eines Risikos für Mangelernährung bei Tumorpatienten in onkologischen Schwerpunktpraxen zu ermitteln. Methode Patienten mit Tumorerkrankungen wurden mittels eines standardisierten Fragebogens konsekutiv in 17 onkologischen Schwerpunktpraxen in Südbayern zwischen Juni 2017 und Mai 2018 befragt. Neben Fragen zum Gesundheitszustand und zur Ernährung wurden die validierten Screening-Fragebögen Malnutrition Universal Screening Tool (MUST) und Nutritional Risk Screening Tool-2002 (NRS-2002) zur Erfassung des Risikos für Mangelernährung (primärer Endpunkt) eingesetzt. Die statistische Auswertung erfolgte deskriptiv. Ergebnisse Insgesamt wurden Datensätze von 765 Patienten (60,9 % Frauen) ausgewertet. Die Teilnehmer waren im Mittel 63,1 ± 13,1 Jahre alt, der durchschnittliche Body-Mass-Index (BMI) betrug 25,2 ± 5,1 kg/m2. Bei Anwendung des MUST-Fragebogens hatten 15,4 % der Teilnehmer ein mittleres und 19,5 % ein hohes Risiko für eine Mangelernährung. Darunter wiesen am häufigsten Patienten mit Tumoren des Verdauungssystems ein Risiko für eine Mangelernährung auf (46,6 %). Die Kriterien für ein Mangelernährungsrisiko nach dem NRS-2002-Score (≥ 3 Punkte) erfüllten hingegen 29,1 % der befragten Patienten. Weniger als ein Drittel der Tumorpatienten hatte nach Diagnosestellung eine Ernährungsberatung erhalten (29,9 %). Schlussfolgerung Etwa jeder dritte Patient mit einer Tumorerkrankung in ambulanter Betreuung weist ein erhöhtes Risiko für eine Mangelernährung auf. Die Ergebnisse dieser Erhebung unterstreichen die Notwendigkeit für ein systematisches Screening auf Mangelernährung und ein leitliniengerechtes Ernährungsmanagement von Tumorpatienten in der ambulanten Versorgung.


Multitemas ◽  
2018 ◽  
Vol 23 (55) ◽  
pp. 245
Author(s):  
Fabiane La Flor Ziegler Sanches ◽  
Tatiana Ferreira ◽  
Rita de Cássia Avellaneda Guimarães

O objetivo do estudo foi avaliar a prevalência de risco nutricional entre adultos e idosos hospitalizados por meio de três protocolos de triagem nutricional. Estudo de caráter transversal com 111 pacientes admitidos em um hospital universitário. Os instrumentos utilizados foram: Nutritional Risk Screening-NRS, Malnutrition Universal Screening Tool-MUST, Mini Nutrition Assessment Short Form®-MNA_SF. Do total de pacientes avaliados, 55% (n=61) eram adultos. O risco nutricional esteve presente em 73,0% dos pacientes de acordo com a NRS-2002, 70,3% pela MUST e 76,6% pela MNA-SF. Foi evidente a importância da triagem nutricional, pois houve uma prevalência acima de 70% em risco nutricional de acordo com os três protocolos. Ressalta-se que os protocolos correlacionaram-se fortemente entre si (R= 0,795), apresentando pouca variabilidade entre os métodos. Independente do protocolo utilizado foi possível observar que os pacientes em risco têm maior permanência hospitalar, pior desfecho clínico e consequentemente são mais onerosos para a instituição.


Jurnal NERS ◽  
2018 ◽  
Vol 13 (1) ◽  
pp. 80
Author(s):  
Oktaffrastya Widhamurti Septafani ◽  
Suharto Suharto ◽  
Harmayetty Harmayetty

Introduction: Flow phase with high cardiac output and increased metabolic conditions. When metabolic conditions are not stable there will be a long duration of complications until death. One of the benefits of Nutrition Risk Screening (NRS-2002) is reliable inpatient care for critical patients. While the Malnutrition Universal Screening Tool (MUST) shows speed in the classification of nutritional disorders.Methods: This study used the observational design method. The sampling technique in this study used Consecutive sampling in accordance with the criteria consisting of 31 respondents. This was to determine the specificity and sensitivity values of NRS 2002 and MUST using contingency table analysis and for the Area Under Curve (AUC) using Receiver Operating Characteristic (ROC) curve analysis.Results: The sensitivity values in MUST was predicted for metabolic conditions which was higher than when using NRS 2002, but the specificity and value of AUC (Area Under Curve) was higher using NRS 2002 than using MUST when it came to predicting metabolic conditions.Conclusions: There were differences in effectiveness between use of Nutritional Risk Screening (NRS-2002) with the Malnutrition Universal Screening Tool (MUST) in relation to changes in metabolic conditions of trauma patients. NRS-2002 is more effective than MUST. NRS 2002 has the ability to identify patients more precisely who are likely to have a negative outcome.


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