scholarly journals Paper‐Based Ratiometric Fluorescence Analytical Devices towards Point‐of‐Care Testing of Human Serum Albumin

2020 ◽  
Vol 59 (8) ◽  
pp. 3131-3136 ◽  
Author(s):  
Zijie Luo ◽  
Taoyuze Lv ◽  
Kangning Zhu ◽  
Yi Li ◽  
Lei Wang ◽  
...  
2020 ◽  
Vol 132 (8) ◽  
pp. 3155-3160
Author(s):  
Zijie Luo ◽  
Taoyuze Lv ◽  
Kangning Zhu ◽  
Yi Li ◽  
Lei Wang ◽  
...  

Sensors ◽  
2020 ◽  
Vol 20 (18) ◽  
pp. 5286
Author(s):  
Xing Guo ◽  
Rong Liu ◽  
Hongmei Li ◽  
Jingzhe Wang ◽  
Zhongyun Yuan ◽  
...  

For the first time, a novel NiFe2O4/paper-based magnetoelastic (ME) biosensor was developed for rapid, sensitive, and portable detection of human serum albumin (HSA). Due to the uniquely magnetoelastic effect of NiFe2O4 nanoparticles and the excellent mechanical properties of the paper, the paper-based ME biosensor transforms the surface stress signal induced by the specific binding of HSA and antibody modified on the paper into the electromagnetic signal. The accumulated binding complex generates a compressive stress on the biosensor surface, resulting in a decrease in the biosensor’s static magnetic permeability, which correlates to the HSA concentrations. To improve the sensitivity of the biosensor, the concentration of NiFe2O4 nanofluid and the impregnated numbers of the NiFe2O4 nanofluid-impregnated papers were optimized. The experimental results demonstrated that the biosensor exhibited a linear response to HSA concentrations ranging from 10 μg∙mL−1 to 200 μg∙mL−1, with a detection limit of 0.43 μg∙mL−1, which is significantly lower than the minimal diagnosis limit of microalbuminuria. The NiFe2O4/paper-based ME biosensor is easy to fabricate, and allows the rapid, highly-sensitive, and selective detection of HSA, providing a valuable analytical device for early monitoring and clinical diagnosis of microalbuminuria and nephropathy. This study shows the successful integration of the paper-based biosensor and the ME sensing analytical method will be a highly-sensitive, easy-to-use, disposable, and portable alternative for point-of-care monitoring.


1969 ◽  
Vol 08 (01) ◽  
pp. 15-21 ◽  
Author(s):  
K. E. Scheer ◽  
J. Heep ◽  
W. Maier-Borst ◽  
W. J. Lorenz ◽  
H. Sinn ◽  
...  

ZusammenfassungNach tierexperimentellen Voruntersuchungen wurde die Placentographie mit trägerfreiem 113Inm -HSA als klinische Methode eingeführt. Vor Amniocentesen und bei Verdacht auf Placenta praevia werden Placentographien geschrieben. Den Schwangeren wird eine Aktivität von 500 μCi in die Cubitalvene injiziert. Die der Aktivität entsprechende Indiummenge ist kleiner als 0,1 ng. Die fetale Strahlenbelastung liegt unter lOmrad. Bei Anwendung von 113Inm-HSA entfällt eine Blockade der mütterlichen und fetalen Schilddrüsen. Die genaue Abgrenzung einer Placenta praevia wird nicht durch eine Blasenaktivität beeinträchtigt.Es wurden bisher 19 Placentalokalisationen durchgeführt. In allen Fällen konnte der Placentasitz eindeutig festgestellt werden. Bedingt durch die lange Liegezeit beim Aufnehmen eines Szintigramms kam es in zwei Fällen zu einem Vena-Cava-Kompressions-Syndrom. Zur Verhinderung dieser klinischen Zwischenfälle werden inzwischen Placentographien mit der Anger-Kamera aufgenommen. Mit Hilfe des divergierenden Kollimators konnte der gesamte Abdominalbereich erfaßt werden. Die Aufnahmezeit konnte auf 7 — 10 Minuten verkürzt werden. Die intravenöse injizierte Aktivität betrug bei dieser Methode ebenfalls 500 μCi. Der diagnostische Aussagewert der Kamerabilder ist szintigraphischen Aufnahmen gleichwertig.


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