Prognostic and Therapeutic Implications of Tumor Biology, Including Gene Alterations, in Colorectal Liver Metastases

Author(s):  
Yujiro Nishioka ◽  
Yoshikuni Kawaguchi ◽  
Anai N. Kothari ◽  
Bruno C. Odisio ◽  
Jean Nicolas Vauthey
Cancers ◽  
2021 ◽  
Vol 14 (1) ◽  
pp. 88
Author(s):  
Carsten Kamphues ◽  
Katharina Beyer ◽  
Georgios Antonios Margonis

Prognostic models allow clinicians to predict survival outcomes, facilitate patient–physician discussions, and identify subgroups with potentially distinct prognoses. Although such prognostic stratification cannot directly predict treatment benefit, it can help to inform clinical decision making. This editorial will discuss potential avenues for these topics in the context of colorectal cancer liver metastases (CRLM)[...]


2019 ◽  
Vol 269 (1) ◽  
pp. e3-e4 ◽  
Author(s):  
Gu-Wei Ji ◽  
Ke Wang ◽  
Yong-Xiang Xia ◽  
Xiang-Cheng Li ◽  
Xue-Hao Wang

2018 ◽  
pp. 1
Author(s):  
Gu-Wei Ji ◽  
Ke Wang ◽  
Yong-Xiang Xia ◽  
Xiang-Cheng Li ◽  
Xue-Hao Wang

2019 ◽  
Vol 8 (5) ◽  
pp. 50-50
Author(s):  
Yoshikuni Kawaguchi ◽  
Jenilette D. Velasco ◽  
Elsa M. Arvide ◽  
Steven H. Wei ◽  
Jean-Nicolas Vauthey

2019 ◽  
Author(s):  
Lindsay A. Bliss ◽  
Thomas Clark Gamblin

Noncolorectal, nonneuroendocrine metastases represent a heterogeneous group with variable tumor biology. Successes in the use of hepatectomy for colorectal liver metastases has increased interest in resection of noncolorectal, nonneuroendocrine metastases. Cure rates equivalent to those of colorectal liver metastases have not been achieved, but resection of noncolorectal, nonneuroendocrine metastases can often provide improved overall survival compared with systemic therapy alone or exclusively palliative care. Overall survival outcomes can be achieved with acceptable perioperative morbidity and mortality relative to rates for hepatectomies in general. Prospective data regarding the utilization of resection for noncolorectal, nonneuroendocrine metastases are lacking, but retrospective data are encouraging. In appropriately selected patients with favorable tumor biology and excellent performance status, resection of noncolorectal, nonneuroendocrine may offer a survival benefit. This review contains 1 figure, 2 tables, and 31 references. Key Words: breast cancer, cytoreduction, gastric cancer, GIST, hepatectomy, melanoma, metastasis, ovarian cancer, pancreatic cancer, renal cell carcinoma


2019 ◽  
Author(s):  
Lindsay A. Bliss ◽  
Thomas Clark Gamblin

Noncolorectal, nonneuroendocrine metastases represent a heterogeneous group with variable tumor biology. Successes in the use of hepatectomy for colorectal liver metastases has increased interest in resection of noncolorectal, nonneuroendocrine metastases. Cure rates equivalent to those of colorectal liver metastases have not been achieved, but resection of noncolorectal, nonneuroendocrine metastases can often provide improved overall survival compared with systemic therapy alone or exclusively palliative care. Overall survival outcomes can be achieved with acceptable perioperative morbidity and mortality relative to rates for hepatectomies in general. Prospective data regarding the utilization of resection for noncolorectal, nonneuroendocrine metastases are lacking, but retrospective data are encouraging. In appropriately selected patients with favorable tumor biology and excellent performance status, resection of noncolorectal, nonneuroendocrine may offer a survival benefit. This review contains 1 figure, 2 tables, and 31 references. Key Words: breast cancer, cytoreduction, gastric cancer, GIST, hepatectomy, melanoma, metastasis, ovarian cancer, pancreatic cancer, renal cell carcinoma


Swiss Surgery ◽  
2000 ◽  
Vol 6 (1) ◽  
pp. 6-10
Author(s):  
Knoefel ◽  
Brunken ◽  
Neumann ◽  
Gundlach ◽  
Rogiers ◽  
...  

Die komplette chirurgische Entfernung von Lebermetastasen bietet Patienten nach kolorektalem Karzinom die einzige kurative Chance. Es gibt jedoch eine, anscheinend unbegrenzte, Anzahl an Parametern, die die Prognose dieser Patienten bestimmen und damit den Sinn dieser Therapie vorhersagen können. Zu den am häufigsten diskutierten und am einfachsten zu bestimmenden Parametern gehört die Anzahl der Metastasen. Ziel dieser Studie war es daher die Wertigkeit dieses Parameters in der Literatur zu reflektieren und unsere eigenen Patientendaten zu evaluieren. Insgesamt konnte von 302 Patienten ein komplettes Follow-up erhoben werden. Die gebildeten Patientengruppen wurden mit Hilfe einer Kaplan Meier Analyse und konsekutivem log rank Test untersucht. Die Literatur wurde bis Dezember 1998 revidiert. Die Anzahl der Metastasen bestätigte sich als ein prognostisches Kriterium. Lagen drei oder mehr Metastasen vor, so war nicht nur die Wahrscheinlichkeit einer R0 Resektion deutlich geringer (17.8% versus 67.2%) sondern auch das Überleben der Patienten nach einer R0 Resektion tendenziell unwahrscheinlicher. Das 5-Jahres Überleben betrug bei > 2 Metastasen 9% bei > 2 Metastasen 36%. Das 10-Jahres Überleben beträgt bislang bei > 2 Metastasen 0% bei > 2 Metastasen 18% (p < 0.07). Die Anzahl der Metastasen spielt in der Prognose der Patienten mit kolorektalen Lebermetastasen eine Rolle. Selbst bei mehr als vier Metastasen ist jedoch gelegentlich eine R0 Resektion möglich. In diesen Fällen kann der Patient auch langfristig von einer Operation profitieren. Das wichtigere Kriterium einer onkologisch sinnvollen Resektabilität ist die Frage ob technisch und funktionell eine R0 Resektion durchführbar ist. Ist das der Fall, so sollte auch einem Patienten mit mehreren Metastasen die einzige kurative Chance einer Resektion nicht vorenthalten bleiben.


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