In early breast cancer: preoperative ultrasound skin marking reduces recurrence in Egyptian patients

2020 ◽  
Vol 39 (2) ◽  
pp. 451
Author(s):  
KarimG Moustafa ◽  
SherifM Mokhtar ◽  
EbramA.Y Abdelnor ◽  
AhmedM.H Shazly
2020 ◽  
Vol 5 (4) ◽  
pp. 273-279
Author(s):  
Gehan A. Khedr ◽  
Sarah Salah ◽  
Nadia A Abd El Moneim ◽  
Nashaat S Lotfy

  Introduction: Breast Cancer is estimated to be the most common female cancer in Egypt. The decision on adjuvant therapy in early breast cancer is complex and requires many considerations. PREDICT is an online prognostication tool for early breast cancer. It was first revealed in 2011 and it has been widely used. This study aimed to illustrate the applicability of this model on Egyptian patients. Methods: This study included 128 female patients treated for early breast cancer with surgery and adjuvant therapy in Alexandria, Egypt in 2005 to validate the efficacy of PREDICT as an online prognostication model to estimate survival in those patients. Patients’ data were obtained from the archives of the Department of Clinical Oncology, Faculty of Medicine, and the Department of Cancer Management and Research, Medical Research Institute, University of Alexandria, Egypt. Patients’ data were manually entered into the prognostication model and the predicted survival results obtained were compared to the actual survival of study patients. Results: The predicted number of survivors after 5 years in the entire cohort was 125 (97.7%) compared to 123 (96.1%) actual survivors. The difference was 1.6% which was not significant (p= 0.625). The predicted number of survivors after 10 years in the entire cohort was 77 (60.2%) compared to 81 (63.3%) actual survivors. The difference was -3.1% which was not significant (p= 0.671). Conclusion: PREDICT accurately predicts 5-year and 10-year OS in the entire study population. This validates the use of this online model to aid in the decision as regard systemic therapy.


The Breast ◽  
2017 ◽  
Vol 32 ◽  
pp. S128
Author(s):  
L. Kassem ◽  
W. El Sheshtawy ◽  
S. Lasheen ◽  
M. Ismail ◽  
D. El Khishin ◽  
...  

2020 ◽  
Vol 7 (2) ◽  
pp. 47-54
Author(s):  
Jin Hyang Jung ◽  
Jeeyeon Lee ◽  
Wan Wook Kim ◽  
Ho Yong Park ◽  
Ji-Young Park ◽  
...  

Swiss Surgery ◽  
2000 ◽  
Vol 6 (3) ◽  
pp. 116-120 ◽  
Author(s):  
Gambazzi ◽  
Zuber ◽  
Oertli ◽  
Marti ◽  
Kocher ◽  
...  

Kleine Mammakarzinome werden häufiger entdeckt. Die nodal positiven Fälle werden seltener. Die sentinel lymph node (SLN) Technik könnte die geeignete Methode sein, unnötige Axilladissektionen zu vermeiden. Wir untersuchten ein Kollektiv von Patientinnen mit pT1 Tumoren in Bezug auf Nodalstatus (pT1a,b und c), auf Axillarezidiv sowie auf das Gesamtüberleben. Von 1983 bis 1997 wurden konsekutiv 185 Frauen mit einem Mammakarzinom </= 20mm Durchmesser behandelt. Die Überlebensdaten nach Kaplan-Meier stützten sich auf eine Kohorte aus 117 Patientinnen mit einer medianen Nachsorge von mindestens sieben Jahren. Es fanden sich sieben Patientinnen mit einem pT1a Karzinom, 30 mit einem pT1b Karzinom und 148 mit einem pT1c Karzinom. Im Mittel wurden 16 axilläre Lymphknoten vom Pathologen gezählt. Der axilläre Lymphknotenbefall zeigte eine erwartete Abhängigkeit von der Tumorgrösse: Kein Axillabefall bei nur sieben pT1a, 10% befallene Lymphknoten bei pT1b und 30% bei pT1c Karzinomen. Kein einziges Axillarezidiv wurde während der Beobachtungszeit entdeckt. Das Gesamtüberleben nach zehn Jahren betrug für Patientinnen mit einem pT1a Karzinom 100%, 91% für pT1b und noch 74% für pT1c Karzinome. Die Screening Mammographie entdeckt vermehrt kleinere Mammakarzinome. Die pN+ Stadien nehmen ab. Hier müssen Nutzen und Risiko der Axilladissektion einander kritisch gegenübergestellt werden. Eine selektive Axilladissektion ermöglicht die sentinel lymph node (SLN) Methode, welche in Verbindung mit aufwendigeren histologischen Nachweismethoden den axillären Nodalstatus realistisch wiedergibt.


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