scholarly journals Biological Reset and Chronic Glaucoma Healing

The Author reports in this Article, how, after being affected by Chronic Glaucoma for 40 years, he could finally, through the consistency of the “Evidence Based Medicine”, find the causes of the Sickness and a local and general Cure “Effective and often Decisive” against it, with specific Omotoxicological-Organotherapeutic Chemistries. Summary: The Author reports with this Article how, after having suffered a Chronic Glaucoma Disease himself (for 40 years), he found an Effective and “often” Resolving Cure with Local and General Therapy against Chronic Glaucoma with Homotoxicological and Organotherapeutic Drugs. Epidemiology: A rough estimate is that Glaucoma affects about 80,000,000 patients worldwide by calculating the number of patients followed by the various (and not all connected) “Anti-Glaucoma Centers” In my opinion, this value indicated by the O.M.S. only the “Tip of the Iceberg” and does not take into account Asia and Africa where only a few centers are connected with O.M.S. and furthermore in the Westernized World it is likely that there are patients not followed by the Centers but by hospital’ borrowed Eye’ Doctors and / or private Eye Doctors without counting “all those who suffer from it” but have not yet reached a “specific diagnosis” these considerations lead to an “only assumed Estimate” for a total of 600,000,000 patients and for many researchers also this Estimate appears largely approximate.

Author(s):  
Mohd Ghouse Ahmad Ghaus ◽  
Tuan Hairulnizam Tuan Kamauzaman ◽  
Mohd Noor Norhayati

This study aimed to determine the prevalence of high levels of knowledge, positive attitude, and good practice on evidence-based medicine (EBM) and identify the associated factors for practice score on EBM among emergency medicine doctors in Kelantan, Malaysia. This cross-sectional study was conducted in government hospitals in Kelantan. The data were collected from 200 emergency physicians and medical officers in the emergency department using the Noor Evidence-Based Medicine Questionnaire. Simple and general linear regressions analyses using SPSS were performed. A total of 183 responded, making a response rate of 91.5%. Of them, 49.7% had a high level of knowledge, 39.9% had a positive attitude and 2.1% had good practice. Sex, race, the average number of patients seen per day, internet access in workplace, having online quick reference application, and attitude towards EBM were significantly associated with EBM practice scores. It is recommended that appropriate authorities provide emergency doctors with broader access to evidence resources. EBM skill training should be enhanced in the current medical school curriculums.


2010 ◽  
Vol 69 (12) ◽  
pp. 2067-2073 ◽  
Author(s):  
Dominique Baeten ◽  
P Martin van Hagen

Evidence-based medicine implies that clinical decision making should be based on external research evidence when available. This external evidence includes, but is certainly not restricted to, randomised controlled trials (RCTs). The development of powerful but often expensive targeted therapies for immune-mediated inflammatory diseases (IMIDs) is one of the major successes of evidence-based medicine but, paradoxically, also threatens the traditional RCT-based approach. Indeed, the increasing availability of these drugs decreases the number of patients available for RCTs, questions the ethical basis for the use of placebo groups and raises the issue of cost-efficacy. These considerations become even more important in rare phenotypically diverse and potentially life- or organ-threatening IMIDs such as sarcoidosis, Behçet's disease and uveitis. Using the successful application of tumour necrosis factor blockade in these diseases as an example, this review defends the concept that pathophysiological insights in cellular and molecular disease pathways as well as limited case series are valid sources of external evidence for the rational use of targeted therapies in these rare refractory conditions. If authors fail to redefine their concept of rational therapy along the lines of not only evidence-based but also pathophysiology-based and practice-based medicine, they may underestimate the potential of novel drugs in rare refractory IMIDs and thereby jeopardise the health of their patients.


Author(s):  
V. Svystun ◽  
T. Cherednichenko ◽  
L. Drigant ◽  
T. Parnikosa ◽  
V. Sereda ◽  
...  

The questions of relevance, the prevalence of migraine are recommendations for the treatment of migraine, founded on the principles of evidence-based medicine. The effectiveness of the recommended therapies, including the use of triptans, confirmed by large placebo-controlled trials. Due to the fact that the number of patients with migraine growing diagnosis of migraine attacks, treatment selection, in accordance with international recommendations will help facilitate this type of headache.


Praxis ◽  
2002 ◽  
Vol 91 (34) ◽  
pp. 1352-1356
Author(s):  
Harder ◽  
Blum

Cholangiokarzinome oder cholangiozelluläre Karzinome (CCC) sind seltene Tumoren des biliären Systems mit einer Inzidenz von 2–4/100000 pro Jahr. Zu ihnen zählen die perihilären Gallengangskarzinome (Klatskin-Tumore), mit ca. 60% das häufigste CCC, die peripheren (intrahepatischen) Cholangiokarzinome, das Gallenblasenkarzinom, die Karzinome der extrahepatischen Gallengänge und das periampulläre Karzinom. Zum Zeitpunkt der Diagnose ist nur bei etwa 20% eine chirurgische Resektion als einzige kurative Therapieoption möglich. Die Lebertransplantation ist wegen der hohen Rezidivrate derzeit nicht indiziert. Die Prognose von nicht resektablen Cholangiokarzinomen ist mit einer mittleren Überlebenszeit von sechs bis acht Monaten schlecht. Eine wirksame Therapie zur Verlängerung der Überlebenszeit existiert aktuell nicht. Die wichtigste Massnahme im Rahmen der «best supportive care» ist die Beseitigung der Cholestase (endoskopisch, perkutan oder chirurgisch), um einer Cholangitis oder Cholangiosepsis vorzubeugen. Durch eine systemische Chemotherapie lassen sich Ansprechraten von ca. 20% erreichen. 5-FU und Gemcitabine sind die derzeit am häufigsten eingesetzten Substanzen, die mit einer perkutanen oder endoluminalen Bestrahlung kombiniert werden können. Multimodale Therapiekonzepte können im Einzellfall erfolgreich sein, müssen jedoch erst in Evidence-Based-Medicine-gerechten Studien evaluiert werden, bevor Therapieempfehlungen für die Praxis formuliert werden können.


Swiss Surgery ◽  
1999 ◽  
Vol 5 (4) ◽  
pp. 183-185
Author(s):  
Bleuer

Die mit dem Aufkommen der elektronischen Medien einhergehende Informationsflut hat die Erwartungen an den Dokumentationsdienst (DOKDI) der Schweizerischen Akademie der Medizinischen Wissenschaften verändert: Insbesondere Evidence Based Medicine (EBM) verlangt nicht nur die Beschaffung von Information, sondern auch eine Selektion hinsichtlich Qualität und Relevanz: Die sich aus der klinischen Situation ergebende Frage fordert eine Antwort, die inhaltlich richtig ist und in der konkreten Situation auch weiterhilft. Dem Ideal, sich durch kritische Lektüre der Originalarbeiten ein Bild über die vorhandene Evidenz für die Richtigkeit eines bestimmten Prozederes zu verschaffen, stehen in der Praxis meist Zeitmangel und methodische Schwierigkeiten im Weg; man wird sich deshalb oft auf die durch andere erarbeitete Evidenz abstützen müssen und z.B. die Cochrane Library konsultieren. Der DOKDI engagiert sich sowohl bei der Erarbeitung von systematischen Übersichtsarbeiten als auch bei der Dissemination der gefundenen Evidenz, indem er seine Erfahrung in der Dokumentation mit elektronischen Medien und die entsprechende Infrastruktur zur Verfügung stellt. Als Ergänzung zu diesen Aktivitäten hat die Akademie einen Grant zur Ausbildung von EBM-Tutoren gesprochen. In einem einwöchigen Kurs in Oxford werden Kliniker zu EBM-Tutoren ausgebildet: Dies wird zukünftig ermöglichen, vermehrt EBM-Workshops in der Schweiz durchzuführen.


2003 ◽  
Vol 12 (1) ◽  
pp. 3-11 ◽  
Author(s):  
Ingrid Müller

Zusammenfassung. Die kinderneurologische Begleitung erfüllt zwei wesentliche Aufgaben innerhalb des interdisziplinären Konzepts der Frühförderung. Sie ist zum einen Teil des Diagnostik- und Therapieprozesses; dieser orientiert sich an der neurophysiologischen Erkenntnis, dass das Gehirn ein sich selbst organisierendes System ist und seine Funktionalität in der Interaktion mit dem Umfeld entwickelt. Heutige kinderneurologische Diagnostik basiert daher auf einem systemisch-ökologischen Ansatz. Zum anderen tragen entwicklungsneurologische Befunde, die sich zur prognostischen Beurteilung therapeutischer Maßnahmen eignen, wesentlich zur Qualitätssicherung und -kontrolle in der Frühförderung bei. In den letzten Jahren ist eine Inflation bei der Verordnung entwicklungsfördernder Maßnahmen zu beobachten. Um eine Explosion der Kosten im Gesundheitswesen zu verhindern, werden sich in Zukunft Kriterien der evidence-based medicine auch in der Frühförderung durchsetzen müssen.


2015 ◽  
Vol 26 (4) ◽  
pp. 207-221
Author(s):  
Wolfgang Mastnak

Abstract. Five overlapping eras or stages can be distinguished in the evolution of music therapy. The first one refers to the historical roots and ethnological sources that have influenced modern meta-theoretical perspectives and practices. The next stage marks the heterogeneous origins of modern music therapy in the 20th century that mirror psychological positions and novel clinical ideas about the healing power of music. The subsequent heyday of music therapeutic models and schools of thought yielded an enormous variety of concepts and methods such as Nordoff–Robbins music therapy, Orff music therapy, analytic music therapy, regulatory music therapy, guided imagery and music, sound work, etc. As music therapy gained in international importance, clinical applications required research on its therapeutic efficacy. According to standards of evidence-based medicine and with regard to clearly defined diagnoses, research on music therapeutic practice was the core of the fourth stage of evolution. The current stage is characterized by the emerging epistemological dissatisfaction with the paradigmatic reductionism of evidence-based medicine and by the strong will to discover the true healing nature of music. This trend has given birth to a wide spectrum of interdisciplinary hermeneutics for novel foundations of music therapy. Epigenetics, neuroplasticity, regulatory and chronobiological sciences, quantum physical philosophies, universal harmonies, spiritual and religious views, and the cultural anthropological phenomenon of esthetics and creativity have become guiding principles. This article should not be regarded as a historical treatise but rather as an attempt to identify theoretical landmarks in the evolution of modern music therapy and to elucidate the evolution of its spirit.


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