Measuring elastic constants of wood through static bending using a strain gauge

Author(s):  
Chun-Wei Chang ◽  
Fu-Lan Hsu ◽  
Feng-Cheng Chang ◽  
Yan-San Huang
1982 ◽  
Vol 15 (2) ◽  
pp. 148-153 ◽  
Author(s):  
H. d'Armour ◽  
W. Denner ◽  
H. Schulz ◽  
M. Cardona

An apparatus for applying uniaxial stress to a single-crystal has been constructed. The stress is produced by turning a differential screw and is measured by a strain gauge. The device fits on a goniometer of a four-circle diffractometer and can rotate around all three axes of the goniometer without restrictions. The lattice constants of Si stressed along [111] were measured and compared with ultrasonically measured elastic constants. The internal stress parameter ξ was calculated from changes of the intensity of the 600 reflection: ξ = 0.74 ± 0.04, larger than the value generally accepted (ξ = 0.64 ± 0.04). The implications of this unexpected result are discussed.


1971 ◽  
Vol 32 (C1) ◽  
pp. C1-415-C1-416 ◽  
Author(s):  
L. ALBERTS ◽  
M. BOHLMANN ◽  
H. L. ALBERTS

1988 ◽  
Vol 49 (C8) ◽  
pp. C8-461-C8-462 ◽  
Author(s):  
H. Fütterer ◽  
T. Yohannes ◽  
H. Bach ◽  
J. Pelzl ◽  
K. Nahm ◽  
...  

Phlebologie ◽  
2002 ◽  
Vol 31 (04) ◽  
pp. 85-90 ◽  
Author(s):  
H.-M. Häfner ◽  
H. Bablich ◽  
G. Rassner ◽  
M. Jünger ◽  
A. Steins

Zusammenfassung Ziel: Überprüfung der Korrelation der photooptischen Venenfunktionstests Lichtreflexionsrheographie (LRR), digitale Photoplethysmographie (DPPG) und der Quecksilberdehnungsstreifen- Plethysmographie (Hg-strain gauge) mit der Phlebodynamometrie (PDM). Methode: Die simultane Messung von LRR, DPPG, Hg-strain gauge und PDM wurde an 34 Patienten mit chronischer venöser Insuffizienz in den klinischen Stadien I bis III nach Widmer an insgesamt 39 Unterschenkeln vorgenommen. Die Messungen erfolgten während Dorsalextension des Fußes in sitzender und während Plantarflexion des Fußes in stehender Position. Als Parameter für die Ermittlung des Korrelationskoeffizienten wurden die Wiederauffüllzeiten t0 und t1/2 sowie die venöse Abpumpleistung ermittelt. Ergebnisse: Unabhängig von Körperposition und Anlage von Tourniquets erreichten die Korrelationen für alle Messverfahren und Parameter Werte zwischen r = 0,76 (t0 LRR) und r = 0,05 (Abpumpleistung DPPG automatische Auswertung). Eine gute Korrelation von t0 wurde in stehender Körperposition unabhängig von der Anlage der Tourniquets beim Hg-strain gauge (r = 0,49) und LRR (r = 0,51) erreicht. Diese Korrelation verbesserte sich in sitzender Körperposition. Die schlechteste Korrelation wurde bei der DPPG ermittelt (r = 0,25 in stehender, r = 0,51 in sitzender Position). Eine Verbesserung der Korrelation wurde beim DPPG durch die manuelle Auswertung der Kurven erreicht. Schlussfolgerung: Sowohl die Wahl des Untersuchungsverfahrens wie auch das gewählte Belastungsprogramm können erhebliche Auswirkungen auf die Korrelation mit der PDM haben. Unsere Ergebnisse zeigen, dass bei der Bewertung der Wiederauffüllzeiten t0 und t1/2 der Hg-strain gauge und die LRR die höchste Korrelation bei Dorsalextension in sitzender Körperposition mit der PDM aufweisen.


1982 ◽  
Vol 47 (02) ◽  
pp. 141-144 ◽  
Author(s):  
H Bounameaux ◽  
B Krähenbühl ◽  
S Vukanovic

SummaryDoppler ultrasound flow examination, strain gauge plethysmography and contrast venography were performed in 160 lower limbs of 80 in-patients. Deep vein thrombosis (DVT) was suspected in 87 limbs. Using measurement of venous stop-flow pressure, the Doppler method had an overall sensitivity of 83%. By combined use of Doppler and Plethysmography, sensitivity was increased to 96%. Specificity was 62% and 51%, respectively. With a positive and a negative predictive value of 80% and 73%, respectively, the combination of both non-invasive methods cannot reliably replace venography in the diagnosis of DTV, although all (40/40) thromboses proximal to or involving the popliteal segment were detected by either Doppler and Plethysmography or both.After exclusion of 14 patients (18%) suffering from conditions known to alter the results of these non-invasive methods, the positive predictive value of abnormal findings in both Doppler and Plethysmography was increased to 94% for suspected limbs, whilst negative predictive value of both negative Doppler and Plethysmography was 90%, allowing the avoidance of venography in these patients.


2019 ◽  
Vol 139 (4) ◽  
pp. 63-68
Author(s):  
Hiroshi Nakano ◽  
Masahiro Matsumoto ◽  
Yasuo Onose ◽  
Kazuhiro Ohta

2017 ◽  
Vol 48 (2) ◽  
pp. 187-197 ◽  
Author(s):  
Valerii Semyonovich Volobuyev ◽  
Anton Roaldovich Gorbushin ◽  
Iraida Alekseevna Sudakova ◽  
V. I. Tikhomirov

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