scholarly journals Scientific Quality Index: a composite size-independent metric compared with h-index for 480 medical researchers

2019 ◽  
Vol 119 (2) ◽  
pp. 1009-1016
Author(s):  
W. Pluskiewicz ◽  
B. Drozdzowska ◽  
P. Adamczyk ◽  
K. Noga
2021 ◽  
Vol 8 (11) ◽  
pp. 117-122
Author(s):  
Prashanthy. M.R ◽  
Rajmohan. M ◽  
Bharathwaj. V.V

Aim: This study aimed to calculate the scientific output of researchers in selected branches of dentistry using h-index and scientific quality index. Methodology: Data were retrieved from the google scholar (2013-2018) in the eight departments of dentistry. The professors from the faculty of dentistry were randomly selected and among the scientific data were collected by the tool together with year of publication, number of citations, number of published papers, number of paper cited more than 10 times. It was analyzed by the H-index and newly proposed scientific quality index (SQI). Results: The SQI expresses mainly the qualitative features of scientific output, whereas the H-index is more influenced by its quantitative measures. Conclusion: The SQI might be considered as a novel marker of scientific yield quality, though the h-index is more grounded controlled by quantitative measures. Keywords: Citation, H-index,individual output, scientific quality index, Dentist.


BMJ ◽  
2009 ◽  
Vol 339 (dec15 1) ◽  
pp. b5356-b5356 ◽  
Author(s):  
R. Horne ◽  
K. J Petrie ◽  
S. Wessely
Keyword(s):  
H Index ◽  

2015 ◽  
Vol 85 (3-4) ◽  
pp. 202-210 ◽  
Author(s):  
Ivona Višekruna ◽  
Ivana Rumbak ◽  
Ivana Rumora Samarin ◽  
Irena Keser ◽  
Jasmina Ranilović

Abstract. Results of epidemiologic studies and clinical trials have shown that subjects following the Mediterranean diet had lower inflammatory markers such as homocysteine (Hcy). Therefore, the aim of this cross-sectional study was to assess female diet quality with the Mediterranean diet quality index (MDQI) and to determine the correlation between MDQI, homocysteine, folate and vitamin B12 levels in the blood. The study participants were 237 apparently healthy women (96 of reproductive age and 141 postmenopausal) between 25 and 93 years. For each participant, 24-hour dietary recalls for 3 days were collected, MDQI was calculated, and plasma Hcy, serum and erythrocyte folate and vitamin B12 levels were analysed. Total MDQI ranged from 8 to 10 points, which represented a medium-poor diet for the subjects. The strength of correlation using biomarkers, regardless of group type, age, gender and other measured parameters, was ranked from best (0.11) to worst (0.52) for olive oil, fish, fruits and vegetables, grains, and meat, in this order. Hcy levels showed the best response among all markers across all groups and food types. Our study shows significant differences between variables of the MDQI and Hcy levels compared to levels of folate and vitamin B12 in participants with medium-poor diet quality, as evaluated according to MDQI scores.


Swiss Surgery ◽  
1999 ◽  
Vol 5 (2) ◽  
pp. 62-72 ◽  
Author(s):  
Rageth ◽  
Häner ◽  
Hess ◽  
Laffer ◽  
Inderbitzi

Fragestellung: Wie lassen sich die neuen gesetzlichen Anforderungen (Statistikgesetz 1992 und Verordnungen dazu von 1993: Minimaldatensatz des Bundesamtes für Statistik [BFS] mit ICD-Codierungen sowie Krankenversicherungsgesetz 1995 mit Verordnungen dazu von 1996: Notwendigkeit der Dokumentation von Qualität und Wirtschaftlichkeit) mit sinnvollem Aufwand in den Klinikalltag integrieren? Methodik: Es wurde eine Synthese des BFS-Minimaldatensatzes mit zusätzlichen Informationen zur Qualitätssicherung in einem einzigen Fragenkatalog durchgeführt. Die Chirurgischen Kliniken des Spitals Limmattal in Schlieren und des Regionalspitals Biel haben 1995 die Arbeitsgemeinschaft für Qualitätssicherung in der Chirurgie (AQC) gegründet und das AQC-System 2 Jahre lang getestet. Resultate: Bis Ende 1997 wurden in der AQC-Statistik 15'115 operative Eingriffe dokumentiert. Der zeitliche Zusatzaufwand (zusätzlich zur obligatorischen BFS-Statistik, welche 3-10 Minuten in Anspruch nimmt) beläuft sich beim Ausfüllen der Fragebögen auf 1-3 Minuten. Diskussion: Zeitliche und finanzielle Aufwendungen steigen als Folge der gesetzlichen Anforderungen. Der Aufwand kann aber in praktikablen Grenzen gehalten werden, wenn ein einziger Fragebogen mehreren Zwecken gleichzeitig dient. So erfüllt das AQC-System nicht nur die gesetzlichen Anforderungen bezüglich systematischer Qualitätssicherung und BFS-Statistik sondern auch den Zweck der Klinik-Jahresstatistik, der individuellen operateurbezogenen Statistik und kann, wenn weitere Kliniken daran teilnehmen auch zum Vergleich der Kliniken untereinander herangezogen werden. Es fehlt noch an Standards, Referenzbereichen und Indikatoren. Diese können jedoch aufgrund des AQC-Systems nun leichter entwickelt werden, weil auf umfangreiches Zahlenmaterial abgestellt werden kann. Schlussfolgerungen: Das AQC-System hat sich im Alltag als praktikabel erwiesen und könnte als flächendeckendes System sowohl zur systematischen Qualitätssicherung als auch zur Abdeckung der übrigen Statistikbedürfnisse verwendet werden.


2020 ◽  
Vol 21 (1) ◽  
pp. 22-55
Author(s):  
Bartosz Czepil

The objective of this paper is an attempt to explain the determinants of the lowest governance quality level in one of the communes of the Opolskie Province, Poland. The first stage of the research consisted in developing a commune-level governance quality index in order to measure the quality of governance in the 60 communes of the Opolskie Province. Subsequently, the commune with the lowest score in the index was qualified for the second stage of the research which was based on the extreme case method. The major conclusion from the research is that the commune leader's governance style which allowed him to hold on to power for many terms of office was responsible for generating low governance quality. Furthermore, the low quality of governance was not only the effect of the governance style but also the strategy aimed at remaining in the commune leader office for many terms.


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