HDM-PAMPA to predict gastrointestinal absorption, binding percentage, equilibrium and kinetics constants with human serum albumin and using 2 end-point measurements

2017 ◽  
Vol 97 ◽  
pp. 143-150 ◽  
Author(s):  
Alban Bujard ◽  
Charlotte Petit ◽  
Pierre-Alain Carrupt ◽  
Serge Rudaz ◽  
Julie Schappler
2020 ◽  
Vol 10 (1) ◽  
Author(s):  
Mario-Livio Jeličić ◽  
Edvin Brusač ◽  
Daniela Amidžić Klarić ◽  
Biljana Nigović ◽  
Nikša Turk ◽  
...  

AbstractMedication adherence is an important factor in inflammatory bowel disease therapy, which includes regular supplementation of malabsorbed vitamins. Absorption of folic acid is limited due to the damaging of the gastrointestinal tract, which can increase the chances to develop megaloblastic anaemia and colorectal cancer. In this work, 5-aminosalicylates (mesalazine, balsalazide, sulfasalazine and olsalazine) and folic acid were characterized regarding their pharmacokinetic related properties (hydrophobicity, phospholipid and plasma protein binding) using the biomimetic chromatographic approach. Despite the high binding percentage of 5-aminosalicylates for human serum albumin (> 61.44%), results have shown that folic acid binding to human serum albumin protein is far greater (69.40%) compared to α1-acid-glycoprotein (3.45%). Frontal analysis and zonal elution studies were conducted to provide an insight into the binding of folic acid to human serum albumin and potential competition with 5-aminosalicylates. The analytical method for the simultaneous determination of assay in proposed fixed-dose combinations was developed and validated according to ICH Q2 (R1) and FDA method validation guidelines. Separation of all compounds was achieved within 16 min with satisfactory resolution (Rs > 3.67) using the XBridge Phenyl column (150 × 4.6 mm, 3.5 µm). High linearity (r > 0.9997) and precision (RSD < 2.29%) was obtained, whilst all recoveries were within the regulatory defined range by British (100.0 ± 5.0%) and United States Pharmacopeia (100.0 ± 10.0%).


Adsorption ◽  
2017 ◽  
Vol 23 (4) ◽  
pp. 491-505 ◽  
Author(s):  
Pedro Ferreira Gomes ◽  
José Miguel Loureiro ◽  
Alírio E. Rodrigues

1969 ◽  
Vol 08 (01) ◽  
pp. 15-21 ◽  
Author(s):  
K. E. Scheer ◽  
J. Heep ◽  
W. Maier-Borst ◽  
W. J. Lorenz ◽  
H. Sinn ◽  
...  

ZusammenfassungNach tierexperimentellen Voruntersuchungen wurde die Placentographie mit trägerfreiem 113Inm -HSA als klinische Methode eingeführt. Vor Amniocentesen und bei Verdacht auf Placenta praevia werden Placentographien geschrieben. Den Schwangeren wird eine Aktivität von 500 μCi in die Cubitalvene injiziert. Die der Aktivität entsprechende Indiummenge ist kleiner als 0,1 ng. Die fetale Strahlenbelastung liegt unter lOmrad. Bei Anwendung von 113Inm-HSA entfällt eine Blockade der mütterlichen und fetalen Schilddrüsen. Die genaue Abgrenzung einer Placenta praevia wird nicht durch eine Blasenaktivität beeinträchtigt.Es wurden bisher 19 Placentalokalisationen durchgeführt. In allen Fällen konnte der Placentasitz eindeutig festgestellt werden. Bedingt durch die lange Liegezeit beim Aufnehmen eines Szintigramms kam es in zwei Fällen zu einem Vena-Cava-Kompressions-Syndrom. Zur Verhinderung dieser klinischen Zwischenfälle werden inzwischen Placentographien mit der Anger-Kamera aufgenommen. Mit Hilfe des divergierenden Kollimators konnte der gesamte Abdominalbereich erfaßt werden. Die Aufnahmezeit konnte auf 7 — 10 Minuten verkürzt werden. Die intravenöse injizierte Aktivität betrug bei dieser Methode ebenfalls 500 μCi. Der diagnostische Aussagewert der Kamerabilder ist szintigraphischen Aufnahmen gleichwertig.


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