Clinical characteristics of juvenile myasthenia gravis: A tertiary center experience

2015 ◽  
Vol 25 ◽  
pp. S208
Author(s):  
H. Lee ◽  
H. Shin ◽  
H. Kang ◽  
S. Kim ◽  
J. Lee ◽  
...  
2018 ◽  
Vol 9 ◽  
Author(s):  
Xin Huang ◽  
Yingkai Li ◽  
Huiyu Feng ◽  
Pei Chen ◽  
Weibin Liu

2021 ◽  
Vol 27 ◽  
pp. 107602962110089
Author(s):  
Luis O. Bobadilla-Rosado ◽  
Santiago Mier y Teran-Ellis ◽  
Gabriel Lopez-Pena ◽  
Javier E. Anaya-Ayala ◽  
Carlos A. Hinojosa

Coagulation abnormalities have been reported in COVID-19 patients, which may lead to an increased risk of Pulmonary Embolism (PE). We aimed to describe the clinical characteristics and outcomes of COVID-19 patients diagnosed with PE during their hospital stay. We analyzed patients with PE and COVID-19 in a tertiary center in Mexico City from April to October of 2020. A total of 26 (100%) patients were diagnosed with Pulmonary Embolism and COVID-19. We observed that 14 (54%) patients were receiving either prophylactic or full anticoagulation therapy, before PE diagnosis. We found a significant difference in mortality between the group with less than 7 days (83%) and the group with more than 7 days (15%) in Intensive Care Unit ( P = .004); as well as a mean of 8 days for the mortality group compared with 20 days of hospitalization in the survivor group ( P = .003). In conclusion, there is an urgent need to review antithrombotic therapy in these patients in order to improve clinical outcomes and decrease hospital overload.


1986 ◽  
Vol 101 (2) ◽  
pp. 214-217 ◽  
Author(s):  
Naomi Ellenhorn ◽  
Neil Lucchese ◽  
Mark Greenwald

2018 ◽  
Vol 45 (04) ◽  
pp. 283-287
Author(s):  
Adela Della Marina ◽  
Ulrike Schara

ZusammenfassungDie autoimmune kindliche und juvenile Myasthenia gravis (JMG) ist bedingt durch die Autoantikörper(Ak)-Bildung gegen die postsynaptische Membran der neuromuskulären Endplatte. Die klinischen Symptome können variabel sein, von der milden okulären Symptomatik bis zu generalisierter Schwäche und respiratorischer Insuffizienz. Die klinische Präsentation und der Verlauf der JMG, insbesondere bei präpubertären Patienten, zeigen Unterschiede im Vergleich zur adulten Form. Eine Manifestation ist schon in den ersten beiden Lebensjahren möglich, in diesem Alter kann der Antikörper-Titer auch bei generalisierten Symptomen nur minimal erhöht sein. Bei den Säuglingen und sehr kleinen Kindern ist bei negativen spezifischen Antikörpern das Vorliegen eines kongenitalen myasthenen Syndroms (CMS) eine wichtige Differenzialdiagnose. Eine frühe Diagnosestellung ist bei bestehenden therapeutischen Möglichkeiten in dieser Patientengruppe wichtig. Wir geben eine Übersicht über klinische Symptome, diagnostische Möglichkeiten sowie medikamentöse und operative Therapie bei Kindern mit JMG.


2019 ◽  
Vol 35 (5) ◽  
pp. 603-610 ◽  
Author(s):  
Aimee G. Kim ◽  
Sydney A. Upah ◽  
John F. Brandsema ◽  
Sabrina W. Yum ◽  
Thane A. Blinman

Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document